logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Kaufland a Lidl dosiahli v rámci svojej stratégie REset Plastic významný míľnik. Z toho dôvodu...
  • K cigaretám sa stále bez problémov dostanú nielen tínedžeri, ale aj deti. Nepýtajú si len...
  • Menej voľne pohodených cigaretových ohorkov, osveta o environmentálnych rizikách a správnom...
  • V predajniach BILLA si zákazníci môžu zakúpiť už aj sortiment SodaStream a vymeniť originálne...

Značky, s ktorými sú Slováci „Na rovnakej vlne“

12. júna 2019
Správy 0
1523
Značky, s ktorými sú Slováci „Na rovnakej vlne“

Audítorská spoločnosť KPMG na Slovensku realizovala štúdiu zákazníckej skúsenosti. Prieskum Na rovnakej vlne v rámci metodiky šiestich pilierov hodnotil výpovede 2 800 respondentov z celého Slovenska. Na základe zberu dát z druhej polovice roka 2018 si zákazníkov najviac získala spoločnosť Martinus, spomedzi reťazcov s potravinami zvíťazil Lidl.

Prieskum sa na Slovensku realizoval už po druhý raz a vo svojej aktuálnej edícii hodnotil predošlý kalendárny rok. Predstavuje celosvetovo najväčší think – tank na zákaznícku skúsenosť. Zber dát sa uskutočnil v druhom polroku 2018. Skúsenosť so 120 značkami v desiatich sektoroch vyjadrilo 2 800 zákazníkov, ktorí spolu udelili až 35 000 hodnotení.

Celkovým víťazom sa stalo kníhkupectvo Martinus

Podľa štúdie si najlepšie značky z minulého ročníka udržali svoje top pozície aj v tohtoročnej edícii. Absolútnym víťazom sa stalo internetové kníhkupectvo Martinus, ktoré si oproti predchádzajúcemu roku polepšilo o jednu priečku. Dosiahlo najvyššie skóre v každom zo šiestich skúmaných pilierov. „Často sa snažíme nad rámec vyžadovaných alebo zaužívaných postupov, len aby sme vyhoveli želaniam našich zákazníkov. Ich radosť nám potvrdí, keď to robíme dobre,“ hovorí Juraj Šlesar, marketingový manažér spoločnosti Martinus. Na druhom mieste sa umiestnila spoločnosť Panta Rhei a trojicu víťazov uzatvára nováčik Yves Rocher.

Zdroj: KPMG

Slovenských zákazníkov láka zábava a vážia si ľudský rozmer biznisu

Celková zákaznícka skúsenosť sa na Slovensku oproti predchádzajúcemu roku mierne zlepšila. Medzi sektormi v tohtoročnej štúdii stúplo na neohrozené prvé miesto odvetvie zábavy a voľného času. Do top 50 sa prepracovali spoločnosti Netflix, Cinemax, Cinema City a ticketportal.sk. Klienti si na spoločnostiach vážia prínos v podobe kvalitného zážitku. Pozitívne pritom hodnotia najmä bezproblémovosť, ochotu, príjemný personál či nadštandardné služby a spoľahlivosť.

Značky by však podľa spoločnosti KPMG nemali zabúdať na ľudský rozmer svojho biznisu, pretože práve ten často rozhoduje o tom či zákazníka získajú alebo naopak stratia. Z výsledkov štúdie vyplýva, že najdôležitejšími piliermi zákazníckej skúsenosti na Slovensku sú personalizácia a integrita. Slovenskí zákazníci hľadajú ľudskosť a vážia si emocionálne hodnoty. Potrebujú vnímať, že značka sa o nich zaujíma a môžu jej dôverovať.

Jednotkou v retaile je podľa zákazníkov Lidl

„Špičková zákaznícka skúsenosť priťahuje spokojných a verných zákazníkov, prináša ekonomický rast spoločnosti a stáva sa kľúčovou pri odlíšení od konkurencie,“ uviedla Karin Nemčeková, manažérka KPMG na Slovensku zodpovedná za službu riadenia zákazníckej skúsenosti. Hodnotenie zákazníkov je postavené na šiestich pilieroch, ktorými sú: personalizácia, individuálny prístup, integrita, očakávania, riešenia problémov, čas a úsilie, empatia v rámci porozumenia zákazníkom a vytváranie vzťahu.

Autori štúdie Na rovnakej vlne zhodnotili Lidl vo vzťahu k zákazníkom ako spoločnosť, ktorá si zakladá na jednoduchosti a čerstvosti, a zároveň sa angažuje v komunitných a sociálnych projektoch. Spoločnosť sa snaží udržiavať pozornosť spotrebiteľov online receptami, tipmi do kuchyne, súťažami či módnymi a sezónnymi hitmi. Zákazníci chvália Lidl za hladké riešenie problémov. Zároveň tvrdia, že spoločnosť bez okolkov prijíma vrátenie tovaru, uzná si chybu a ponúkne výmenu či náhradu. Kladie dôraz na vlastných zamestnancov, životné prostredie, a zodpovedný prístup voči dodávateľom a spoločnosti.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Kontroly SOI odhalili vážny problém. Cigarety si kúpi každé tretie dieťa

K cigaretám sa stále bez problémov dostanú nielen tínedžeri, ale aj deti. Nepýtajú si len klasické cigarety, ale stále častejšie siahajú po e-cigaretách či nikotínových vrecúškach. Potvrdili to aj aktuálne kontroly Slovenskej obchodnej inšpekcie, ktoré v spolupráci s iniciatívou Na veku záleží prebiehali po celom Slovensku. Tie odhalili vážny problém. Cigarety či iné produkty určené na fajčenie si […]

Slovensko bez ohorkov? Tabakové spoločnosti vytvárajú systém, ktorý má znížiť negatívne vplyvy odpadu z ich výrobkov.

Menej voľne pohodených cigaretových ohorkov, osveta o environmentálnych rizikách a správnom nakladaní s týmto druhom odpadu, ale i podpora inovatívnych spôsobov jeho využitia. To sú ciele novovzniknutej spoločnosti SPAK-EKO, a.s., ktorá zastrešuje aktivity tabakových spoločností zamerané na znižovanie vplyvu odpadu z ich výrobkov na životné prostredie. Vytvorenie špecializovanej spoločnosti má pomôcť naplniť prísne požiadavky, ktoré prináša nová […]

Sodastream je opäť bližšie k zákazníkom, kúpiť sa dá už aj v predajniach Billa

V predajniach BILLA si zákazníci môžu zakúpiť už aj sortiment SodaStream a vymeniť originálne bombičky. Spoluprácou BILLA rozšírila svoje portfólio udržateľného tovaru, SodaStream dostupnosť svojich výrobkov a služieb. Od novembra pribudol k viac než 1000 autorizovaným predajcom SodaStream nový partner. V sieti potravín BILLA si zákazníci môžu spolu s bežným nákupom zakúpiť aj prístroj SodaStream, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

30. 11. 2023, galavečer Dôveryhodné značky, Bratislava

20. – 21. 3. 2024, kongres Samoška, Košice

Profily

Obchod očami

Obchod očami Štefana Mácsadiho, predsedu predstavenstva Coop Jednoty Nové Zámky: Bratislavský zákazník vyhľadáva akciový tovar menej

8. novembra 2023

Martin Krajčovič, predseda, Slovenská aliancia moderného obchodu: Obchodníci infláciu tlmili

19. októbra 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera