logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Kamenné predajne sú mŕtve a budúcnosť maloobchodu patrí do online priestoru. Vlna e-shopov...
  • Presne rok po poklepaní základného kameňa otvára Billa nové logistické centrum v Seredi s...
  • Mesiac a pol po otvorení tridsiatej predajne Kraj v Petržalke na Nobelovom námestí spoločnosť...
  • Technologicko-logistická spoločnosť DODO, ktorá zabezpečuje logistiku poslednej míle, zahájila v...

Značky, s ktorými sú Slováci „Na rovnakej vlne“

12. júna 2019
Správy 0
1426
Značky, s ktorými sú Slováci „Na rovnakej vlne“

Audítorská spoločnosť KPMG na Slovensku realizovala štúdiu zákazníckej skúsenosti. Prieskum Na rovnakej vlne v rámci metodiky šiestich pilierov hodnotil výpovede 2 800 respondentov z celého Slovenska. Na základe zberu dát z druhej polovice roka 2018 si zákazníkov najviac získala spoločnosť Martinus, spomedzi reťazcov s potravinami zvíťazil Lidl.

Prieskum sa na Slovensku realizoval už po druhý raz a vo svojej aktuálnej edícii hodnotil predošlý kalendárny rok. Predstavuje celosvetovo najväčší think – tank na zákaznícku skúsenosť. Zber dát sa uskutočnil v druhom polroku 2018. Skúsenosť so 120 značkami v desiatich sektoroch vyjadrilo 2 800 zákazníkov, ktorí spolu udelili až 35 000 hodnotení.

Celkovým víťazom sa stalo kníhkupectvo Martinus

Podľa štúdie si najlepšie značky z minulého ročníka udržali svoje top pozície aj v tohtoročnej edícii. Absolútnym víťazom sa stalo internetové kníhkupectvo Martinus, ktoré si oproti predchádzajúcemu roku polepšilo o jednu priečku. Dosiahlo najvyššie skóre v každom zo šiestich skúmaných pilierov. „Často sa snažíme nad rámec vyžadovaných alebo zaužívaných postupov, len aby sme vyhoveli želaniam našich zákazníkov. Ich radosť nám potvrdí, keď to robíme dobre,“ hovorí Juraj Šlesar, marketingový manažér spoločnosti Martinus. Na druhom mieste sa umiestnila spoločnosť Panta Rhei a trojicu víťazov uzatvára nováčik Yves Rocher.

Zdroj: KPMG

Slovenských zákazníkov láka zábava a vážia si ľudský rozmer biznisu

Celková zákaznícka skúsenosť sa na Slovensku oproti predchádzajúcemu roku mierne zlepšila. Medzi sektormi v tohtoročnej štúdii stúplo na neohrozené prvé miesto odvetvie zábavy a voľného času. Do top 50 sa prepracovali spoločnosti Netflix, Cinemax, Cinema City a ticketportal.sk. Klienti si na spoločnostiach vážia prínos v podobe kvalitného zážitku. Pozitívne pritom hodnotia najmä bezproblémovosť, ochotu, príjemný personál či nadštandardné služby a spoľahlivosť.

Značky by však podľa spoločnosti KPMG nemali zabúdať na ľudský rozmer svojho biznisu, pretože práve ten často rozhoduje o tom či zákazníka získajú alebo naopak stratia. Z výsledkov štúdie vyplýva, že najdôležitejšími piliermi zákazníckej skúsenosti na Slovensku sú personalizácia a integrita. Slovenskí zákazníci hľadajú ľudskosť a vážia si emocionálne hodnoty. Potrebujú vnímať, že značka sa o nich zaujíma a môžu jej dôverovať.

Jednotkou v retaile je podľa zákazníkov Lidl

„Špičková zákaznícka skúsenosť priťahuje spokojných a verných zákazníkov, prináša ekonomický rast spoločnosti a stáva sa kľúčovou pri odlíšení od konkurencie,“ uviedla Karin Nemčeková, manažérka KPMG na Slovensku zodpovedná za službu riadenia zákazníckej skúsenosti. Hodnotenie zákazníkov je postavené na šiestich pilieroch, ktorými sú: personalizácia, individuálny prístup, integrita, očakávania, riešenia problémov, čas a úsilie, empatia v rámci porozumenia zákazníkom a vytváranie vzťahu.

Autori štúdie Na rovnakej vlne zhodnotili Lidl vo vzťahu k zákazníkom ako spoločnosť, ktorá si zakladá na jednoduchosti a čerstvosti, a zároveň sa angažuje v komunitných a sociálnych projektoch. Spoločnosť sa snaží udržiavať pozornosť spotrebiteľov online receptami, tipmi do kuchyne, súťažami či módnymi a sezónnymi hitmi. Zákazníci chvália Lidl za hladké riešenie problémov. Zároveň tvrdia, že spoločnosť bez okolkov prijíma vrátenie tovaru, uzná si chybu a ponúkne výmenu či náhradu. Kladie dôraz na vlastných zamestnancov, životné prostredie, a zodpovedný prístup voči dodávateľom a spoločnosti.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

 

 

Komerčná prezentácia

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. 2. – 2. 3. 2023, EuroShop 2023, Düsseldorf, Nemecko

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Farm House

Marián Petrík, majiteľ, Farm House: Poctivé mäso zo Slovenska

1. októbra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera