logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Organizátor Czech & Slovak Sustainability Summit, skupina ATOZ, zverejnil kompletný program...
  • Snažíte sa, aby ste prilákali stále nových zákazníkov do svojej predajne a tým zvýšili svoje...
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...

Na pultoch predajní je viac slovenských potravín

12. júna 2019
Správy 0
1882
Na pultoch predajní je viac slovenských potravín

Sústredený tlak médií, spotrebiteľov i politiky, ako aj dobrovoľný záujem reťazcov o zvýšenie podielu slovenských výrobkov na pultoch. To sú dôvody, ktoré sa podľa prezidenta Potravinárskej komory Slovenska Daniela Poturnaya podpísali pod to, že v regáloch predajní je viac domácich potravín. Ich podiel aktuálne dosahuje hodnotu 38,6 %.

PKS už od roku 2011 realizuje prieskum podielu vystavenia slovenských produktov. Po kontinuálnom poklese sa vlani podiel domácich výrobkov prvýkrát zvýšil, ale nárast 0,5 percentuálneho bodu bol na úrovni štatistickej chyby. Tento rok však pozitívny trend pokračoval a slovenské potraviny v regáloch narástli v medziročnom porovnaní o 0,9 percentuálneho bodu. Dostali sa tak približne na úroveň z roku 2016. „Spotrebitelia majú vďaka ekonomickému rastu viac peňazí a môžu lepšie napĺňať svoje spotrebiteľské preferencie. Registrujeme aj záujem zo strany obchodných reťazcov. Ich aktivita je v tejto oblasti viditeľná, pretože sme zaznamenali nárasty o dva percentuálne body u všetkých veľkých hráčov, “ hovorí Daniel Poturnay. Ako pokračuje, proti tomuto trendu však pôsobila zmena váhy jednotlivých reťazcov v celkovom prieskume. Spotrebitelia viac nakupovali v obchodoch s nižším zastúpením slovenských potravín, a preto za celý slovenský trh bol nameraný rast iba o necelý percentuálny bod.

Prieskum pre PKS uskutočnila agentúra Go4insight, ktorá prostredníctvom anketárov zbierala dáta v 360 predajniach siedmich reťazcov po celom Slovensku. Výsledky ukázali, že najviac domácich výrobkov má na svojich pultoch Coop Jednota (58 %), naopak najmenej ich vystavuje Lidl (18 %). „Vo všetkých sledovaných sieťach sme zaznamenali mierny nárast podielu vystavených slovenských výrobkov s výnimkou CBA. Tento pokles však zrejme súvisí aj s prebiehajúcou zmenou formátu na predajne Kačka,“ uviedol managing partner agentúry Rastislav Kočan. Keďže prieskum realizovali v mesiacoch marec a apríl, ešte sa na jeho výsledkoch nepodpísala nová povinnosť obchodníkov uvádzať v letákoch aspoň 50 percent domácich výrobkov.

Najväčšie zastúpenie na regáloch majú kategórie mlieko, balené vody, víno, pivo či tvrdý alkohol. Naopak najmenej sú zastúpené potraviny, ktoré si vyžadujú vyššiu pridanú hodnotu, a to cukrovinky, konzervované produkty či oleje.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Czech & Slovak Sustainability Summit predstavuje kompletný konferenčný program

Organizátor Czech & Slovak Sustainability Summit, skupina ATOZ, zverejnil kompletný program prvého ročníka summitu, ktorý sa uskutoční 20. apríla 2023 v kongresovom centre WPP Campus v Prahe. V dopoludňajšom programe vystúpia špičkoví odborníci na udržateľnosť s inšpiratívnymi prezentáciami a panelovými diskusiami na rôzne témy súvisiace s udržateľnosťou a podnikaním. V popoludňajšom programe bude predstavených 12 […]
Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera