logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Aj keď si výroba a udržiavanie domáceho kvásku našli svojich priaznivcov už pred mnohými rokmi,...
  • Po pol roku fungovania zálohového systému sa od 1. júla 2022 na Slovensku končí prechodné...
  • Finančná správa zverejnila novú aplikáciu Virtuálna registračná pokladnica 2 (VRP 2) na...
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...

Na pultoch predajní je viac slovenských potravín

12. júna 2019
Správy 0
1708
Na pultoch predajní je viac slovenských potravín

Sústredený tlak médií, spotrebiteľov i politiky, ako aj dobrovoľný záujem reťazcov o zvýšenie podielu slovenských výrobkov na pultoch. To sú dôvody, ktoré sa podľa prezidenta Potravinárskej komory Slovenska Daniela Poturnaya podpísali pod to, že v regáloch predajní je viac domácich potravín. Ich podiel aktuálne dosahuje hodnotu 38,6 %.

PKS už od roku 2011 realizuje prieskum podielu vystavenia slovenských produktov. Po kontinuálnom poklese sa vlani podiel domácich výrobkov prvýkrát zvýšil, ale nárast 0,5 percentuálneho bodu bol na úrovni štatistickej chyby. Tento rok však pozitívny trend pokračoval a slovenské potraviny v regáloch narástli v medziročnom porovnaní o 0,9 percentuálneho bodu. Dostali sa tak približne na úroveň z roku 2016. „Spotrebitelia majú vďaka ekonomickému rastu viac peňazí a môžu lepšie napĺňať svoje spotrebiteľské preferencie. Registrujeme aj záujem zo strany obchodných reťazcov. Ich aktivita je v tejto oblasti viditeľná, pretože sme zaznamenali nárasty o dva percentuálne body u všetkých veľkých hráčov, “ hovorí Daniel Poturnay. Ako pokračuje, proti tomuto trendu však pôsobila zmena váhy jednotlivých reťazcov v celkovom prieskume. Spotrebitelia viac nakupovali v obchodoch s nižším zastúpením slovenských potravín, a preto za celý slovenský trh bol nameraný rast iba o necelý percentuálny bod.

Prieskum pre PKS uskutočnila agentúra Go4insight, ktorá prostredníctvom anketárov zbierala dáta v 360 predajniach siedmich reťazcov po celom Slovensku. Výsledky ukázali, že najviac domácich výrobkov má na svojich pultoch Coop Jednota (58 %), naopak najmenej ich vystavuje Lidl (18 %). „Vo všetkých sledovaných sieťach sme zaznamenali mierny nárast podielu vystavených slovenských výrobkov s výnimkou CBA. Tento pokles však zrejme súvisí aj s prebiehajúcou zmenou formátu na predajne Kačka,“ uviedol managing partner agentúry Rastislav Kočan. Keďže prieskum realizovali v mesiacoch marec a apríl, ešte sa na jeho výsledkoch nepodpísala nová povinnosť obchodníkov uvádzať v letákoch aspoň 50 percent domácich výrobkov.

Najväčšie zastúpenie na regáloch majú kategórie mlieko, balené vody, víno, pivo či tvrdý alkohol. Naopak najmenej sú zastúpené potraviny, ktoré si vyžadujú vyššiu pridanú hodnotu, a to cukrovinky, konzervované produkty či oleje.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera