logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Celkom 73 percent mliečnych výrobkov a 87 percent čerstvého mäsa a mäsových výrobkov predávaných...
  • Na cenovkách svietia percentá, v exceloch marže a v marketingových reportoch CTR. Čoraz viac...
  • Prvý vajcomat na Slovensku začal fungovať v Obchodnom centre Nivy na Mlynských Nivách v...
  • Slovenský pivný trh je ovplyvnený kombináciou faktorov. Mení sa vkus spotrebiteľov, prebieha...

Podpora slovenských potravín je nevyhnutná, zhoduje sa Zväz obchodu, SPPK, PKS a sieť Coop Jednota

10. júna 2019
Správy 0
1392
Podpora slovenských potravín je nevyhnutná, zhoduje sa Zväz obchodu, SPPK, PKS a sieť Coop Jednota

Dôležitosť predaja slovenských potravín vyzdvihli na spoločnom stretnutí zástupcovia Coop Jednoty Slovensko, Zväzu obchodu SR, Slovenskej poľnohospodárskej a potravinárskej komory (SPPK) a Potravinárskej komory Slovenska (PKS). Zároveň sa zhodli na spoločnom postupe vo viacerých pripravovaných legislatívnych opatreniach.

Predstavitelia organizácií poukázali na problematiku legislatívnych procesov a zároveň rokovali o zálohovaní jednorazových obalov na nápoje. Spoločne sa zhodli na tom, že v prípade návrhov legislatívnych úprav týkajúcich sa slovenských potravín a obchodníkov, budú hľadať spoločné riešenia.

Zvýšenie potravinovej sebestačnosti Slovenska

„Stretnutie jednoznačne potvrdilo, že jedine podporou slovenských potravinárov a poľnohospodárov môžeme dosiahnuť zvýšenie potravinovej sebestačnosti Slovenska. Predstavitelia organizácií zároveň vyzdvihli, že Coop Jednota vo svojich  2 100 predajniach poskytuje priestor predovšetkým slovenským výrobkom, ktorých podiely na celkovom predaji presahujú hranicu sedemdesiat percent. Zároveň ocenili, že naša maloobchodná sieť spolupracuje nielen s veľkými slovenskými hráčmi, ale aj stovkami malých regionálnych dodávateľov, čím prispieva k znižovaniu nezamestnanosti a podpore slovenskej ekonomiky,“ uviedol po stretnutí Ján Bilinský, generálny riaditeľ Coop Jednoty Slovensko.

Za maloobchodnú sieť Coop Jednota sa rokovania zúčastnil aj Branislav Lellák, vrchný riaditeľ obchodnej sekcie a podpredseda predstavenstva Martin Katriak, ktorý je zároveň riaditeľom Zväzu obchodu SR. SPPK reprezentoval predseda Emil Macho a podpredseda pre potravinárstvo Marián Šolty. PKS zastupoval jej prezident Daniel Poturnay a riaditeľka Jana Venhartová.

Organizácie budú hľadať spoločné riešenie

Zúčastnené strany sa počas zasadnutia dohodli, že v prípade návrhov legislatívnych úprav týkajúcich sa priamo či nepriamo výrobcov slovenských potravín a slovenských obchodníkov, budú hľadať spoločné riešenie. To budú následne prezentovať na príslušných miestach.

„Slovenská poľnohospodárska a potravinárska komora hľadá riešenia, ktoré sú v prospech celej agropotravinárskej vertikály. Aj preto sa chceme takto aktívne stretávať so zástupcami obchodu a spoločne diskutovať o stanoviskách k navrhovaným zákonným úpravám z dielne vlády a parlamentu. Naším spoločným cieľom je zvyšovať žalostný podiel slovenských potravín na pultoch obchodov, ktorý za posledné roky osciluje na úrovni štyridsiatich percent,“ uviedol Emil Macho, predseda SPPK.

Členovia Zväzu obchodu, Coop Jednota Slovensko, SPPK a PKS sa zhodli aj v problematike pripravovaných právnych predpisov, pričom ich prijímanie so zásadným vplyvom na podnikateľské prostredie v priebehu roka narúša ekonomické prostredie. Štát by mal preto podľa ich slov vyvinúť maximálne úsilie a komunikovať s podnikateľskou sférou tak, aby boli tieto predpisy prijímané s účinnosťou od 1. januára kalendárneho roka. Súčasne sa dohodli, že sa v krátkej dobe stretnú, aby spoločne rokovali o vykonávacích predpisoch k Zákonu o neprimeraných podmienkach v obchodných vzťahoch. Organizácie budú sledovať uplatňovanie Zákona o neprimeraných podmienkach v praxi a vzhľadom na jeho uplatňovanie budú rokovať o návrhoch na jeho úpravu.

Gold plating a zvýšených recyklačných poplatkov

Predstavitelia vymenovaných organizácií poukázali aj na problematiku tzv. gold platingu, ktorá je častým javom pri tvorbe legislatívnych procesov. Zhodnotili, že rozširovanie požiadaviek nad rámec požiadaviek kladených európskou legislatívou do vnútroštátnych právnych predpisov často zaťažuje podnikateľské prostredie na Slovensku a gold plating by sa nemal uplatňovať v prípadoch, kedy znižuje konkurencieschopnosť slovenských potravín voči zahraničným dodávateľom. Zúčastnené organizácie zároveň rokovali o problematike zálohovania jednorazových obalov na nápoje. Zhodli sa v tom, že zavedenie zálohového systému bude znamenať potrebu významných investícií, ktoré by mal z časti pokryť štát z Environmentálneho fondu. Rovnako je potrebné zobrať do úvahy, že zavedenie zálohovania bude viesť k strate v systéme triedeného zberu približne v hodnote štyroch miliónov eur ročne. To budú musieť uhradiť výrobcovia ostatných druhov plastov a kovových obalov, čo sa v praxi prejaví rastom recyklačných poplatkov.

Podľa SPPK je mimoriadne dôležité, aby sa skutočne naplnil prísľub štátu o tohtoročnej pomoci pre potravinársky priemysel na Slovensku. Táto požiadavka sa javí ako obzvlášť zásadná, a to aj v súvislosti s dvojakou kvalitou potravín, keďže slovenské potraviny nezavádzajú spotrebiteľov tak, ako niektorý importovaný tovar.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zmeň uhol pohľadu s VEEV ONE Perspectives

Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue. Zoznám sa s bezdymovou limitkou VEEV ONE Perspectives. Do rodiny bezdymových zariadení prináša osobný štýl a nový uhol pohľadu na to, čo znamená rozumnejšia voľba pre dospelého fajčiara, ktorý by inak pokračoval vo fajčení. Dostupná je už teraz – […]

Bezdymové inovácie: IQOS ILUMA i prináša nové farby a vylepšené funkcie

IQOS prináša opäť skvelé inovácie. Okrem novej sviežej farebnej škály bezdymových zariadení prekvapí generáciu zvedavcov aj prelomovými funkciami pauza a autoštart. Novinka IQOS ILUMA i prichádza v prevedeniach MID a ONE a ponúka dospelým užívateľom ešte väčší komfort. Naša generácia je zvedavá, hľadá nové podnety a impulzy, ale taktiež inovácie, zážitky, dobrodružstvo a v neposlednom […]

Zaregistrujte sa teraz na Free From Specialty Food & Wine 2025 vo Viedni

Registrácia na Free From Specialty Food & Wine 2025 je teraz otvorená, ide o poprednú B2B výstavu v Európe pre zdravé, bezalergénne, vegánske, rastlinné a špecializované potraviny a nápoje. Podujatie sa uskutoční 17. a 18. júna 2025 vo Viedni v Rakúsku. Tento dvojdňový event privíta viac ako 5 000 odborníkov z oblasti potravín, vrátane maloobchodníkov, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

17. – 18. 6. 2025, Free From Specialty Food & Wine, Viedeň

3. – 7. 9. 2025, Agrokomplex, Nitra

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Obchod očami Zuzany Žubor Kágerovej, sales and marketing directora spoločnosti Zvolenská mliekareň: Spotrebitelia prejavujú záujem o nezvyčajné chuťové zážitky

9. júna 2025

Ľuboš Mudrák, výkonný riaditeľ, Starý otec a Kukkonia Shop: Rebranding nám priniesol nárast tržieb a zákazníkov

5. júna 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok