logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Nová predajňa v Záhorskej Bystrici pri Bratislave je spomedzi prevádzok Kauflandu jediná svojho...
  • Škandinávsky nábytkársky reťazec IKEA na slovenskom trhu znižuje ceny sortimentu naprieč...
  • Pre veľký záujem zákazníkov o slovenskú divinu reťazec Tesco rozširuje jej ponuku po troch...
  • Štvrtý ročník tejto unikátnej konferencie sa uskutoční 17. októbra v Hoteli Bratislava****....

Katarína Droppová: Ako na maloobchodnú komunikáciu v štyroch krokoch

6. júna 2019
Blog 0
2639
Katarína Droppová: Ako na maloobchodnú komunikáciu v štyroch krokoch

Ak podnikáte v maloobchode, iste uznáte, že najdôležitejšie vzťahy vo vašom biznise sú tie so zákazníkmi. No sú zároveň aj najkrehkejšie. Či už ste malý alebo veľký obchod, je náročné byť v úzkom kontakte s každým jedným zákazníkom. Ako zlepšiť komunikáciu vášho obchodu, aby ste ho dostali dnu a ideálne aj pravidelne?

Budovanie vzťahov

Vybudovať naozaj kvalitné a silné vzťahy so zákazníkmi nejde len tak. Stojí za nimi konzistentná a pútavá komunikácia. To je prvý a základný krok úspešného podnikania. A nielen v maloobchode. Každý podnikateľ, ktorý chce vo svojom biznise pôsobiť čo najdlhšie, vie, že toto nie je len záležitosť získania zisku, ale prežitia na trhu. Preto uvažovať nad komunikačnými cieľmi a nad tým, ako ich naplniť, sa skutočne oplatí. Aj keď sa ako maloobchodník snažíte uspokojiť dopyt spotrebiteľov, mali by ste svoju komunikáciu pravidelne plánovať, vyhodnocovať a pripraviť si dlhodobé a krátkodobé ciele.

Analýza a plány

Dlhodobé ciele, ako už názov napovedá, nejdú dosiahnuť za noc. Zohľadňujú obdobie jedného až troch rokov, niekedy aj viac. Sú to ciele, ktoré by obchodník nemal a nechcel meniť, pretože trvá roky, kým dosiahnu požadovanú úroveň. A sú to tie, ktoré by nemali tak ľahko prekonať ani vaši konkurenti. Príkladmi takýchto cieľov je vytvoriť silný imidž značky či vybudovať vysokú lojalitu zákazníkov.

Krátkodobé ciele sa menia podľa trendu trhu. Napríklad pred letnou sezónou chce obchod prilákať zákazníkov na kúpu slnečníkov do svojho obchodu, preto svoju komunikáciu nasmerujete týmto smerom. Rovnako to môže byť pred Vianocami.

Akonáhle sú už ciele známe, je potrebné sa zamyslieť nad tým, aká je situácia na trhu, zmapovať si komunikáciu konkurentov, ich rozpočty, ktoré do komunikácie investujú, premyslieť si očakávania zákazníkov. Podľa všetkých vstupných aspektov a na základe situačnej analýzy sa navrhne komunikačná stratégia pozostávajúca z rôznych zložiek, a to reklamy, PR, eventov, podpory predaja, propagácie, osobného predaja, vzdelávania zamestnancov a podobne. Správny obchodník vie zhodnotiť svoje možnosti a bude mu jasné, že nezaboduje proti konkurencii využitím len jednej zložky komunikácie, ak jeho konkurent maximalizuje investície a komunikuje silne a aktívne na všetkých frontoch.

Reálne zhodnotenie a kreativita

Ako už bolo naznačené, bez finančnej podpory do komunikácie to nepôjde. Preto je nevyhnutné, aby si predajca jasne stanovil rozpočet, ktorý je ochotný vyčleniť do komunikácie, a potom si reálne zhodnotiť možnosti, čo všetko je možné za to dosiahnuť. Ak vieme, že náš obrat a najmä vygenerovaný zisk nedokáže pokryť televíznu reklamu, musíme siahnuť po takých komunikačných kanáloch, ktoré budú spĺňať efektivitu aj kreativitu a zároveň vieme, že si ich môžeme dovoliť. Alebo iný príklad – ak maloobchodník utratí viac za pekný výklad a vystavenie produktov, môže ho postihnúť nedostatok financií na pokrytie pracovného kapitálu a podobne.

Práve implementácia komunikačného programu je jedným z najkritickejších štádií maloobchodnej komunikácie. Obchodník musí pochopiť, že jeho oblasť podnikania je jedným z najrýchlejšie sa meniacich trhov, a preto by mal byť schopný flexibilne reagovať na zmeny. S návrhom, zhodnotením, aj implementáciou komunikačného plánu vám vedia pomôcť komunikační profesionáli. Tí vám tiež odporučia rôzne kreatívne varianty, ako čo najlepšie osloviť vašu cieľovú skupinu s ohľadom na rozpočet, komunikáciu vašej konkurencie, aj očakávania spotrebiteľov. Rovnako sú to PR odborníci, ktorí tiež vedia, ako najlepšie zhodnotiť výsledky komunikácie, aby ukazovali nielen zvýšenie predaja, ale tiež kvalitatívnu hodnotu komunikácie. Komunikační a PR odborníci vedia, že nejde len o nárast lojálnych zákazníkov, ale aj o zvýšenie dôveryhodnosti a povedomia o značke. Pretože práve s dôverou v značku rastie kladné vnímanie spotrebiteľov.

Dôvera ako základ lojality

Ak sú zákazníci presvedčení o vašej značke, stanú sa vašimi individuálnymi ambasádormi a budú svoje pozitívne nadšenie šíriť ďalej. To bude mať za následok zvýšenie návštevnosti vášho obchodu, prílev nových zákazníkov, aj zvýšenie predaja. No nielen zákazníci by mali veriť vašej značke.

Tím ľudí, ktorý si navzájom dôveruje a žije značkou – teda vy a vaši zamestnanci, je rovnako dôležitý ako tá najprepracovanejšia externá komunikácia. Byť transparentný nielen smerom von, ale aj dovnútra sa skutočne oplatí. A je rovnako dôležité to nezabudnúť aj patrične oceniť. Pretože len poctivá, jasná a transparentná komunikácia všetkými smermi prináša výsledky.

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Orbico

Distribútor pre 21. storočie – komplexná starostlivosť o značku

Orbico CZ&SK je distribútor, ktorý sa dokáže prispôsobiť modernej dobe a nielen to, dokáže predpovedať vývoj trendov a prispôsobiť sa neočakávaným zmenám a nepredvídateľným situáciám. Prepája značky so spotrebiteľmi, ponúka holistický prístup zameraný na konkrétne cieľové skupiny, pokrýva všetky kanály a využíva moderné systémy. Okrem klasickej B2B distribúcie pracuje aj s B2C platformami, takže dokáže […]
Playmobil

Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia povzbudzuje malé deti k väčšej aktivite

Pre deti vo veku 1 – 4 rokov: PLAYMOBIL 1.2.3: 71325 Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia  Poslaním PLAYMOBIL 1.2.3 je cielene povzbudzovať batoľatá k hre a inšpirovať deti i rodičov. Vďaka jedinečnému konceptu učebných úrovní, ktorý nie je založený len na veku, ale na vývojovom stupni dieťaťa, je možné učiť sa a […]
INOFEST

Festival inovácií INOFEST mieri do Prešova

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO.  V roku 2023 prichádza podujatie prvýkrát na východné Slovensko, čím chce poskytnúť príležitosť členom a partnerom prezentovať svoje firmy, hľadať biznisové príležitosti, ako aj prispieť k rozvoju inovačného ekosystému. Festival je miestom, kde sa stretávajú experti z firiem, zástupcovia štátnej […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

21. 9. 2023, kongres Pharma Profit, Olomouc

17. 10. 2023, Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19. – 20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

Profily

Sme úplne obyčajné potraviny. S prívlastkom BIO

16. augusta 2023

Albena Georgievová, prevádzková riaditeľka, Billa Slovensko: Každá privátna značka má svoju misiu

15. augusta 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera