logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
    • Michaela Hanáková
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Viac ako tretina Slovákov plánuje nakupovať väčšinu vianočných darčekov online. Takéto nákupy sú...
  • Spoločnosť Geis otestovala v bežnej prevádzke na rozvozových trasách v oblasti moravského...
  • Jan Semotán preberá vedenie celej retailovej siete Sportisimo, ktorá zahŕňa takmer 240 predajní...
  • Portál miestopredaja.sk v spolupráci so spoločnosťou ppm factum vyhlásil víťaza súťaže P.O.P....

Katarína Droppová: Ako na maloobchodnú komunikáciu v štyroch krokoch

6. júna 2019
Blog 0
2788
Katarína Droppová: Ako na maloobchodnú komunikáciu v štyroch krokoch

Ak podnikáte v maloobchode, iste uznáte, že najdôležitejšie vzťahy vo vašom biznise sú tie so zákazníkmi. No sú zároveň aj najkrehkejšie. Či už ste malý alebo veľký obchod, je náročné byť v úzkom kontakte s každým jedným zákazníkom. Ako zlepšiť komunikáciu vášho obchodu, aby ste ho dostali dnu a ideálne aj pravidelne?

Budovanie vzťahov

Vybudovať naozaj kvalitné a silné vzťahy so zákazníkmi nejde len tak. Stojí za nimi konzistentná a pútavá komunikácia. To je prvý a základný krok úspešného podnikania. A nielen v maloobchode. Každý podnikateľ, ktorý chce vo svojom biznise pôsobiť čo najdlhšie, vie, že toto nie je len záležitosť získania zisku, ale prežitia na trhu. Preto uvažovať nad komunikačnými cieľmi a nad tým, ako ich naplniť, sa skutočne oplatí. Aj keď sa ako maloobchodník snažíte uspokojiť dopyt spotrebiteľov, mali by ste svoju komunikáciu pravidelne plánovať, vyhodnocovať a pripraviť si dlhodobé a krátkodobé ciele.

Analýza a plány

Dlhodobé ciele, ako už názov napovedá, nejdú dosiahnuť za noc. Zohľadňujú obdobie jedného až troch rokov, niekedy aj viac. Sú to ciele, ktoré by obchodník nemal a nechcel meniť, pretože trvá roky, kým dosiahnu požadovanú úroveň. A sú to tie, ktoré by nemali tak ľahko prekonať ani vaši konkurenti. Príkladmi takýchto cieľov je vytvoriť silný imidž značky či vybudovať vysokú lojalitu zákazníkov.

Krátkodobé ciele sa menia podľa trendu trhu. Napríklad pred letnou sezónou chce obchod prilákať zákazníkov na kúpu slnečníkov do svojho obchodu, preto svoju komunikáciu nasmerujete týmto smerom. Rovnako to môže byť pred Vianocami.

Akonáhle sú už ciele známe, je potrebné sa zamyslieť nad tým, aká je situácia na trhu, zmapovať si komunikáciu konkurentov, ich rozpočty, ktoré do komunikácie investujú, premyslieť si očakávania zákazníkov. Podľa všetkých vstupných aspektov a na základe situačnej analýzy sa navrhne komunikačná stratégia pozostávajúca z rôznych zložiek, a to reklamy, PR, eventov, podpory predaja, propagácie, osobného predaja, vzdelávania zamestnancov a podobne. Správny obchodník vie zhodnotiť svoje možnosti a bude mu jasné, že nezaboduje proti konkurencii využitím len jednej zložky komunikácie, ak jeho konkurent maximalizuje investície a komunikuje silne a aktívne na všetkých frontoch.

Reálne zhodnotenie a kreativita

Ako už bolo naznačené, bez finančnej podpory do komunikácie to nepôjde. Preto je nevyhnutné, aby si predajca jasne stanovil rozpočet, ktorý je ochotný vyčleniť do komunikácie, a potom si reálne zhodnotiť možnosti, čo všetko je možné za to dosiahnuť. Ak vieme, že náš obrat a najmä vygenerovaný zisk nedokáže pokryť televíznu reklamu, musíme siahnuť po takých komunikačných kanáloch, ktoré budú spĺňať efektivitu aj kreativitu a zároveň vieme, že si ich môžeme dovoliť. Alebo iný príklad – ak maloobchodník utratí viac za pekný výklad a vystavenie produktov, môže ho postihnúť nedostatok financií na pokrytie pracovného kapitálu a podobne.

Práve implementácia komunikačného programu je jedným z najkritickejších štádií maloobchodnej komunikácie. Obchodník musí pochopiť, že jeho oblasť podnikania je jedným z najrýchlejšie sa meniacich trhov, a preto by mal byť schopný flexibilne reagovať na zmeny. S návrhom, zhodnotením, aj implementáciou komunikačného plánu vám vedia pomôcť komunikační profesionáli. Tí vám tiež odporučia rôzne kreatívne varianty, ako čo najlepšie osloviť vašu cieľovú skupinu s ohľadom na rozpočet, komunikáciu vašej konkurencie, aj očakávania spotrebiteľov. Rovnako sú to PR odborníci, ktorí tiež vedia, ako najlepšie zhodnotiť výsledky komunikácie, aby ukazovali nielen zvýšenie predaja, ale tiež kvalitatívnu hodnotu komunikácie. Komunikační a PR odborníci vedia, že nejde len o nárast lojálnych zákazníkov, ale aj o zvýšenie dôveryhodnosti a povedomia o značke. Pretože práve s dôverou v značku rastie kladné vnímanie spotrebiteľov.

Dôvera ako základ lojality

Ak sú zákazníci presvedčení o vašej značke, stanú sa vašimi individuálnymi ambasádormi a budú svoje pozitívne nadšenie šíriť ďalej. To bude mať za následok zvýšenie návštevnosti vášho obchodu, prílev nových zákazníkov, aj zvýšenie predaja. No nielen zákazníci by mali veriť vašej značke.

Tím ľudí, ktorý si navzájom dôveruje a žije značkou – teda vy a vaši zamestnanci, je rovnako dôležitý ako tá najprepracovanejšia externá komunikácia. Byť transparentný nielen smerom von, ale aj dovnútra sa skutočne oplatí. A je rovnako dôležité to nezabudnúť aj patrične oceniť. Pretože len poctivá, jasná a transparentná komunikácia všetkými smermi prináša výsledky.

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Nepremeškajte októbrové VEEVobranie. Máte možnosť vyhrať víkend vo vinici

Potulky po vinohradoch už neodmysliteľne patria k jeseni. Október v znamení skvelých výhier, ale taktiež ako príležitosť zamyslieť sa, kde končí elektroodpad. Zapojte sa aj vy a užite si bezdymové VEEVobranie. Tentoraz nebudeme zbierať hrozno, aj keď vinice neminieme. V rámci októbra sa dospelí užívatelia bezdymových zariadení VEEV môžu zapojiť do zaujímavej aktivity s názvom […]

ZYN ponúka slobodu v užívaní, komfort a alternatívu

Pohodlný zážitok bez dymu? Nikotínové vrecúška ZYN s novou príchuťou Spearmint a novými variantami Black Cherry a Cool Mint ponúkajú diskrétnosť, viac slobody užívania a sú bez zápachu. Nechýba ani rozšírené portfólio rady Mini Dry. Vrecúška ZYN si postupne nachádzajú cestu u dospelých užívateľov menej rizikových bezdymových alternatív už aj na Slovensku. Nezanechávajú cigaretový zápach, […]

Personalizácia v logistike e-commerce – prípadová štúdia FM Logistic a Lindt

Personalizácia produktov sa čoraz viac rozširuje aj mimo oblasti odevného, klenotníckeho a kozmetického priemyslu. Tento trend rýchlo rastie aj v potravinárskom sektore, kde spotrebitelia očakávajú, že si budú môcť vytvoriť produkty prispôsobené ich individuálnym preferenciám. To predstavuje náročnú výzvu pre výrobcov, ale zároveň aj veľkú príležitosť na budovanie lojality a odlíšenie sa na trhu. Partnerstvo […]

Tri novinky VEEV ONE: od sviežich tónov až po klasiku

Za sviežou chuťou leta s podtónom ovocia vám nemusí byť smutno! Dospelí užívatelia sa potešia novinkám, ktoré prináša bezdymové zariadenie VEEV ONE. A sú rovno tri! Zmestí sa vám do vrecka, upúta dizajnom, cena je nízka a navyše oproti jednorazovým e-cigaretám sa dá opakovane používať. Hovoríme o bezdymovom zariadení v elegantnom prevedení VEEV ONE. Toto […]

Kapsuly sú späť: Novinky v rade Levia Pearl prinášajú zážitok z prekvapenia

Koniec leta nemusí byť vôbec nuda, naopak! Prebúdza zvedavosť, ale taktiež predstavuje zážitok z nových chutí! A tie sú tentoraz v znamení lesných plodov, exotického ovocia a mentolu. Stačí si vybrať podľa seba. IQOS prichádza s ďalšou novinkou – nikotínové náplne bez obsahu tabaku LEVIA sa rozšírili o ďalšie dve príchute Forest Pearl a Summer Pearl. […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

27. – 28. 11. 2025, kongres Slovlog, Bratislava

16. – 25. 1. 2026, Grüne Woche, Berlín

Profily

Obchod očami Ľubice Gubovej, country manažérky Visa: Podnikatelia, ktorí neberú karty, prichádzajú až o tretinu zákazníkov

6. novembra 2025

Sean Culey: Nový maloobchodný svet bude vítať ľudí aj ich AI agenty

22. októbra 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
Newsletter

Prihláste sa na odber newslettera a majte každý týždeň vo svojej e-mailovej schránke prehľad o aktuálnom dianí v retaile.



© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok