logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Sieť potravin Fresh mini nájdu spotrebitelia už na všetkých viac ako 40 čerpacích staniciach...
  • Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue....
  • Od júna zabezpečuje správu a prenájom Obchodného centra Aupark v Bratislave realitno-poradenská...
  • Zvolenská mliekareň najnovšie priniesla na trh limitovanú letnú a zimnú edíciu. Zákazníci môžu...

Slováci si pri kúpe zmrzlín radi priplatia za prémiovosť

10. mája 2019
Správy 0
2236
Slováci si pri kúpe zmrzlín radi priplatia za prémiovosť

Sortimentu zmrzliny sa na Slovensku v poslednom roku darilo. Za medziročným dvojciferným nárastom tržieb, ako aj rastom spotreby, bol okrem priaznivého počasia aj záujem Slovákov o drahšie prémiové značky.

Dopyt po zmrzline je do značnej miery ovplyvnený počasím. Mimoriadne skorý nástup letných teplôt v minuloročnom apríli a máji ťahal dopyt po zmrzline až do rekordných hodnôt. Predaje boli takmer o polovicu vyššie ako rok predtým. Celkovo teplý rok 2018 priaznivo ovplyvnil našu chuť po chladnom osviežení a podpísal sa pod medziročné nárasty.

Začína zmrzlinová sezóna

Podľa údajov maloobchodného auditu spoločnosti Nielsen sa v období posledných dvanástich mesiacov predalo 16,7 milióna litrov zmrzliny, čo je takmer o 1,5 milióna litrov viac ako rok predtým. Tržby rástli dvojciferným tempom a atakovali hranicu 65 miliónov eur, čo predstavuje výrazný medziročný nárast o deväť miliónov eur. Ťahúňom bola nielen vyššia spotreba, ale aj zvýšenie priemernej ceny o šesť percent na 3,90 eura za liter zmrzliny. Za týmto nárastom je tiež skutočnosť, že slovenskí spotrebitelia si dopriali najmä drahšie prémiové značky. Vrcholom zmrzlinovej sezóny sú každoročne letné mesiace jún až august a prvenstvo v najväčších predajoch si ukrajuje zvyčajne mesiac s najpriaznivejším počasím. Pozitívny vývoj celkovej ročnej spotreby v poslednom roku bol výrazne ovplyvnený májom, počas ktorého sa nakúpilo takmer o milión litrov zmrzliny viac oproti máju 2017, čo je vôbec najvýraznejší medziročný nárast.

Spotreba neustále stúpa

Kvartál nového roka 2019 sa niesol v pozitívnom duchu aj vďaka teplejšiemu marcu, v ktorom sa rapídne zvýšil dopyt po všetkých segmentoch zmrzliny, a to rovnako v rámci jednoporciových a rodinných balení, ako aj dezertov. V období prvých troch mesiacov tohto roka, v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka, stúpla spotreba zmrzliny až o 13 %. V mimosezónnych obdobiach je síce silný predaj rodinných balení, ktoré vtedy tvoria takmer polovicu z objemového koláča zmrzlín, väčším ťahúňom však tentokrát boli najobľúbenejšie jednoporciové balené zmrzliny. Z celkového nárastu predaja zmrzlín v prvom štvrťroku v objeme 135 tisíc litrov, jednoporciové generovali viac ako tri štvrtiny.

Slováci majú radi prémiovosť

Jednoporciové zmrzliny sú u Slovákov favoritom. Predstavujú najpredávanejší typ zmrzliny a tvoria viac ako polovicu celoročnej spotreby zmrzlín v maloobchode. Aj napriek tomu, že medziročne sa podarilo navýšiť predaje všetkým segmentom, dopyt po jednoporciových baleniach vzrástol intenzívnejšie, a to až o 15 %. V rámci tohto najobľúbenejšieho balenia nakupujeme predovšetkým nanuky, a to v 52 %. Prieskum spoločnosti Nielsen sleduje vyšší dopyt slovenských spotrebiteľov práve po tomto segmente aj napriek tomu, že jeho priemerná cena je na úrovni 6,80 eura za liter, čo je niekoľkonásobne viac v porovnaní so sendvičovými zmrzlinami a kornútmi. V rámci nanukov si Slováci viac dopriali drahšie značky a ešte výraznejšie sa premiumizácia prejavila pri rodinných baleniach zmrzlín.

Jasným favoritom je vanilková príchuť

Z hľadiska príchutí jednoporciových a rodinných balení obľubujú slovenskí spotrebitelia klasické príchute. Azda nikoho neprekvapí vanilka, ktorá sa umiestnila na prvej priečke v oboch segmentoch a dlhodobo rastie. Ďalšími stálicami v jednoporciových baleniach sú jahodová a čokoládová príchuť, postupne však narastá aj obľuba smotanovej, ktorá je v tesnom závese na štvrtej priečke, a to najmä vďaka  vyššiemu predaju v rámci sendvičových zmrzlín. V rodinných baleniach je dvojkou čokoláda a trojkou burbón – vanilka, avšak ich obľúbenosť v poslednom roku klesla. Naopak, Slováci si čoraz častejšie radi doprajú aj menšinové príchute, ako napríklad tiramisu, vlašský oriešok či smotana – jahoda.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zmeň uhol pohľadu s VEEV ONE Perspectives

Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue. Zoznám sa s bezdymovou limitkou VEEV ONE Perspectives. Do rodiny bezdymových zariadení prináša osobný štýl a nový uhol pohľadu na to, čo znamená rozumnejšia voľba pre dospelého fajčiara, ktorý by inak pokračoval vo fajčení. Dostupná je už teraz – […]

Bezdymové inovácie: IQOS ILUMA i prináša nové farby a vylepšené funkcie

IQOS prináša opäť skvelé inovácie. Okrem novej sviežej farebnej škály bezdymových zariadení prekvapí generáciu zvedavcov aj prelomovými funkciami pauza a autoštart. Novinka IQOS ILUMA i prichádza v prevedeniach MID a ONE a ponúka dospelým užívateľom ešte väčší komfort. Naša generácia je zvedavá, hľadá nové podnety a impulzy, ale taktiež inovácie, zážitky, dobrodružstvo a v neposlednom […]

Zaregistrujte sa teraz na Free From Specialty Food & Wine 2025 vo Viedni

Registrácia na Free From Specialty Food & Wine 2025 je teraz otvorená, ide o poprednú B2B výstavu v Európe pre zdravé, bezalergénne, vegánske, rastlinné a špecializované potraviny a nápoje. Podujatie sa uskutoční 17. a 18. júna 2025 vo Viedni v Rakúsku. Tento dvojdňový event privíta viac ako 5 000 odborníkov z oblasti potravín, vrátane maloobchodníkov, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

17. – 18. 6. 2025, Free From Specialty Food & Wine, Viedeň

3. – 7. 9. 2025, Agrokomplex, Nitra

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Obchod očami Zuzany Žubor Kágerovej, sales and marketing directora spoločnosti Zvolenská mliekareň: Spotrebitelia prejavujú záujem o nezvyčajné chuťové zážitky

9. júna 2025

Obchod očami Matúša Šutku, vedúceho regionálnych expanzných kancelárií spoločnosti Lidl Slovenská republika: Najmenší obchod máme v Terchovej

6. mája 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok