logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Slováci si pri kúpe zmrzlín radi priplatia za prémiovosť

10. mája 2019
Správy 0
2024
Slováci si pri kúpe zmrzlín radi priplatia za prémiovosť

Sortimentu zmrzliny sa na Slovensku v poslednom roku darilo. Za medziročným dvojciferným nárastom tržieb, ako aj rastom spotreby, bol okrem priaznivého počasia aj záujem Slovákov o drahšie prémiové značky.

Dopyt po zmrzline je do značnej miery ovplyvnený počasím. Mimoriadne skorý nástup letných teplôt v minuloročnom apríli a máji ťahal dopyt po zmrzline až do rekordných hodnôt. Predaje boli takmer o polovicu vyššie ako rok predtým. Celkovo teplý rok 2018 priaznivo ovplyvnil našu chuť po chladnom osviežení a podpísal sa pod medziročné nárasty.

Začína zmrzlinová sezóna

Podľa údajov maloobchodného auditu spoločnosti Nielsen sa v období posledných dvanástich mesiacov predalo 16,7 milióna litrov zmrzliny, čo je takmer o 1,5 milióna litrov viac ako rok predtým. Tržby rástli dvojciferným tempom a atakovali hranicu 65 miliónov eur, čo predstavuje výrazný medziročný nárast o deväť miliónov eur. Ťahúňom bola nielen vyššia spotreba, ale aj zvýšenie priemernej ceny o šesť percent na 3,90 eura za liter zmrzliny. Za týmto nárastom je tiež skutočnosť, že slovenskí spotrebitelia si dopriali najmä drahšie prémiové značky. Vrcholom zmrzlinovej sezóny sú každoročne letné mesiace jún až august a prvenstvo v najväčších predajoch si ukrajuje zvyčajne mesiac s najpriaznivejším počasím. Pozitívny vývoj celkovej ročnej spotreby v poslednom roku bol výrazne ovplyvnený májom, počas ktorého sa nakúpilo takmer o milión litrov zmrzliny viac oproti máju 2017, čo je vôbec najvýraznejší medziročný nárast.

Spotreba neustále stúpa

Kvartál nového roka 2019 sa niesol v pozitívnom duchu aj vďaka teplejšiemu marcu, v ktorom sa rapídne zvýšil dopyt po všetkých segmentoch zmrzliny, a to rovnako v rámci jednoporciových a rodinných balení, ako aj dezertov. V období prvých troch mesiacov tohto roka, v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka, stúpla spotreba zmrzliny až o 13 %. V mimosezónnych obdobiach je síce silný predaj rodinných balení, ktoré vtedy tvoria takmer polovicu z objemového koláča zmrzlín, väčším ťahúňom však tentokrát boli najobľúbenejšie jednoporciové balené zmrzliny. Z celkového nárastu predaja zmrzlín v prvom štvrťroku v objeme 135 tisíc litrov, jednoporciové generovali viac ako tri štvrtiny.

Slováci majú radi prémiovosť

Jednoporciové zmrzliny sú u Slovákov favoritom. Predstavujú najpredávanejší typ zmrzliny a tvoria viac ako polovicu celoročnej spotreby zmrzlín v maloobchode. Aj napriek tomu, že medziročne sa podarilo navýšiť predaje všetkým segmentom, dopyt po jednoporciových baleniach vzrástol intenzívnejšie, a to až o 15 %. V rámci tohto najobľúbenejšieho balenia nakupujeme predovšetkým nanuky, a to v 52 %. Prieskum spoločnosti Nielsen sleduje vyšší dopyt slovenských spotrebiteľov práve po tomto segmente aj napriek tomu, že jeho priemerná cena je na úrovni 6,80 eura za liter, čo je niekoľkonásobne viac v porovnaní so sendvičovými zmrzlinami a kornútmi. V rámci nanukov si Slováci viac dopriali drahšie značky a ešte výraznejšie sa premiumizácia prejavila pri rodinných baleniach zmrzlín.

Jasným favoritom je vanilková príchuť

Z hľadiska príchutí jednoporciových a rodinných balení obľubujú slovenskí spotrebitelia klasické príchute. Azda nikoho neprekvapí vanilka, ktorá sa umiestnila na prvej priečke v oboch segmentoch a dlhodobo rastie. Ďalšími stálicami v jednoporciových baleniach sú jahodová a čokoládová príchuť, postupne však narastá aj obľuba smotanovej, ktorá je v tesnom závese na štvrtej priečke, a to najmä vďaka  vyššiemu predaju v rámci sendvičových zmrzlín. V rodinných baleniach je dvojkou čokoláda a trojkou burbón – vanilka, avšak ich obľúbenosť v poslednom roku klesla. Naopak, Slováci si čoraz častejšie radi doprajú aj menšinové príchute, ako napríklad tiramisu, vlašský oriešok či smotana – jahoda.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

 

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera