
Sila komunity sa v posledných rokoch zvyšuje, rovnako ako aj online komunikácia. Veď kto by nechcel niekam patriť a navyše sa o svoje pocity a skúsenosti aj podeliť s rovnako zmýšľajúcimi ľuďmi? Deje sa tak v komunite milovníkov Marveloviek, Game of Thrones, no aj v skupine matiek.
Čo si budeme hovoriť, matky sú jedna z najsilnejších cieľových skupín pre väčšinu značiek, preto by sme sa mali zamyslieť, ako s ňou vhodne komunikovať a osloviť ju s produktmi a službami. Čo sa zmenilo za posledné roky? Silný vplyv sociálnych médií a možnosti zdieľania informácií majú hlboký vplyv na ich nákupné správanie, ale sú tu aj iné trendy, ako ukázal výskum spoločnosti Mom Central Consulting:
Zvyky mám sa menia
Niekedy sme tu mali matky, ktoré chceli všetko pre svoje deti, no dnešné mamičky myslia aj na seba, istá skupina ide dokonca ešte ďalej a myslí aj na svet okolo seba, planétu. Vidíme tak príklon k eko a bio produktom, no už nie otrocky „sektársky“ v duchu „Ja som dokonalá bio matka, kto je viac“, skôr realistické správanie v zmysle zachovania prírody aj pre ďalšie generácie. Veľké reťazce to už pochopili, a preto vo svojej ponuke obmedzili plastové obaly či slamky, k čomu sa postupne pridávajú aj ďalšie firmy. Napríklad reštaurácie už taktiež ponúkajú eko náhradu slamiek. Zamysleli ste sa, čo by pre to mohla urobiť vaša firma?
Potreby zostávajú
Aj keď sa zvyky menia, hlavné potreby zostávajú a týkajú sa najmä jedla, oblečenia, spania či hračiek. A to je priestor, v ktorom môžete pôsobiť aj naďalej. Podľa aktuálnych prieskumov až 89 % mamičiek uvádza, že rady skúšajú nové produkty a značky, no len 50 % z nich sa označuje za lojálnych spotrebiteľov. Každá však chce mať pekný domov a šťastné deti. Aj preto až 43 % z nich uvádza, že číta dizajnérske články o bývaní a viac ako 60 % sleduje televíziu. Až 75 % z nich uvádza, že sa tento rok budú venovať zlepšeniu výzdoby a renovácii svojich domovov. Navyše 90 % mamičiek vlastní smartphone a 57 % tablet, vďaka čomu dokážu tráviť online až osem hodín denne. Nezabudnite preto komunikovať v priestore, v ktorom sa nachádzajú.
Diskusia aj o osobných témach
Dnešné mamičky už nie sú až také izolované, ako tomu bolo kedysi, avšak aj dnes sa rady podelia o svoje skúsenosti, a to aj o osobných témach. Obchodníci to vedia patrične využiť, napríklad nasmerovaním komunikácie svojej značky na fóra sociálnych sietí, kde sa matky rady zdržujú. Až 75 % žien uvádza, že sú ochotné diskutovať aj o zdravotných či skutočne osobných otázkach. Tento nový zmysel pre otvorenosť je možné podporiť a ponúknuť im informácie od iných mamičiek, ktoré však budú priznanými ambasádorkami značky. Rovnako efektívny spôsob je názov odborníkov, ktorí im poradia v ich životnej situácii.
Milé bonusy potešia
Ako každého človeka, aj mamičky potešia milé odmeny, preto sa rady zapájajú do akcií, zbierania bodov, lojalitných programov a podobne. Veď kto by odolal zľavovým kupónom, najmä ak sa týkajú najbližších, obzvlášť ratolestí? Úspech takejto propagácie a jej schopnosť premieňať ich na nových spotrebiteľov uvádzajú prieskumy až na 50 %.
Online odporúčania
Jeden z najväčších trendov „mama marketingu“ sa sústreďuje na sociálne siete, konkrétne na online odporúčania. Facebook, Modrý koník, Instagram, blogy influenceriek – mamičky sú dychtivé po nových informáciách a vytváraní nových interakcií, vďaka ktorým získajú dôveryhodné odporúčania a perspektívu svojich nových online kamarátok. Vytvorte sieť poradcov a využite ich skúsenosti a postrehy pre vašu značku. Prieskumy ukazujú, že 90 % mamičiek dôveruje viac produktom po odporúčaní od svojich priateľov a 82 % si číta recenzie produktov pred online kúpou. Navyše viac ako 40 % z nich vám rado prispeje komentárom či recenziou a až tretina mamičiek vás v prípade spokojnosti aj vrelo odporučí ďalej.
Dnešné mamičky chcú byť nielen v kontakte s komunitou ďalších žien s deťmi, ale zároveň aj nevypadnúť z aktuálneho diania. Častým problémom sú však práve časové obmedzenia, organizačné výzvy a stres. Každá žena však rada privíta veci, ktoré jej môžu uľahčiť a spríjemniť život. A to je cesta pre vás. Uľahčite im hľadanie potravín, školských potrieb, prípadne jednoducho cez video content ukážte výhody vášho nového produktu, ktorý ich môže očariť. Určite ich môžete osloviť aj prostredníctvom celebrity, ktorá ich bude presviedčať o výhodách, ale dnešné mamy sa skôr opierajú o názory svojich rovesníkov či matky. Podstatné je ukázať, že im rozumiete a ste tu pre ne. Autentická, relevantná a transparentná komunikácia ruka v ruke s hodnotným obsahom ich bude viesť k dlhodobej lojalite, dôvere a inšpirácii.