logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Organizátor Czech & Slovak Sustainability Summit, skupina ATOZ, zverejnil kompletný program...
  • Snažíte sa, aby ste prilákali stále nových zákazníkov do svojej predajne a tým zvýšili svoje...
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...

Katarína Droppová: Mama marketing nie je len o ponúkaní, ale najmä načúvaní

9. mája 2019
Blog 0
2459
Katarína Droppová: Mama marketing nie je len o ponúkaní, ale najmä načúvaní

Sila komunity sa v posledných rokoch zvyšuje, rovnako ako aj online komunikácia. Veď kto by nechcel niekam patriť a navyše sa o svoje pocity a skúsenosti aj podeliť s rovnako zmýšľajúcimi ľuďmi? Deje sa tak v komunite milovníkov Marveloviek, Game of Thrones, no aj v skupine matiek.

Čo si budeme hovoriť, matky sú jedna z najsilnejších cieľových skupín pre väčšinu značiek, preto by sme sa mali zamyslieť, ako s ňou vhodne komunikovať a osloviť ju s produktmi a službami. Čo sa  zmenilo za posledné roky? Silný vplyv sociálnych médií a možnosti zdieľania informácií majú hlboký vplyv na ich nákupné správanie, ale sú tu aj iné trendy, ako ukázal výskum spoločnosti Mom Central Consulting:

Zvyky mám sa menia

Niekedy sme tu mali matky, ktoré chceli všetko pre svoje deti, no dnešné mamičky myslia aj na seba, istá skupina ide dokonca ešte ďalej a myslí aj na svet okolo seba, planétu. Vidíme tak príklon k eko a bio produktom, no už nie otrocky „sektársky“ v duchu „Ja som dokonalá bio matka, kto je viac“, skôr realistické správanie v zmysle zachovania prírody aj pre ďalšie generácie. Veľké reťazce to už pochopili, a preto vo svojej ponuke obmedzili plastové obaly či slamky, k čomu sa postupne pridávajú aj ďalšie firmy. Napríklad reštaurácie už taktiež ponúkajú eko náhradu slamiek. Zamysleli ste sa, čo by pre to mohla urobiť vaša firma?

Potreby zostávajú

Aj keď sa zvyky menia, hlavné potreby zostávajú a týkajú sa najmä jedla, oblečenia, spania či hračiek. A to je priestor, v ktorom môžete pôsobiť aj naďalej. Podľa aktuálnych prieskumov až 89 % mamičiek uvádza, že rady skúšajú nové produkty a značky, no len 50 % z nich sa označuje za lojálnych spotrebiteľov. Každá však chce mať pekný domov a šťastné deti. Aj preto až 43 % z nich uvádza, že číta dizajnérske články o bývaní a viac ako 60 % sleduje televíziu. Až  75 % z nich uvádza, že sa tento rok budú venovať zlepšeniu výzdoby a renovácii svojich domovov. Navyše 90 % mamičiek vlastní smartphone a 57 % tablet, vďaka čomu dokážu tráviť online až osem hodín denne.  Nezabudnite preto komunikovať v priestore, v ktorom sa nachádzajú.

Diskusia aj o osobných témach

Dnešné mamičky už nie sú až také izolované, ako tomu bolo kedysi, avšak aj dnes sa rady podelia o svoje skúsenosti, a to aj o osobných témach. Obchodníci to vedia patrične využiť, napríklad nasmerovaním komunikácie svojej značky na fóra sociálnych sietí, kde sa matky rady zdržujú. Až 75 % žien uvádza, že sú ochotné diskutovať aj o zdravotných či skutočne osobných otázkach. Tento nový zmysel pre otvorenosť je možné podporiť a ponúknuť im informácie od iných mamičiek, ktoré však budú priznanými ambasádorkami značky. Rovnako efektívny spôsob je názov odborníkov, ktorí im poradia v ich životnej situácii.

Milé bonusy potešia

Ako každého človeka, aj mamičky potešia milé odmeny,  preto sa rady zapájajú do akcií, zbierania bodov, lojalitných programov a podobne. Veď kto by odolal zľavovým kupónom, najmä ak sa týkajú najbližších, obzvlášť ratolestí? Úspech takejto propagácie a jej schopnosť premieňať ich na nových spotrebiteľov uvádzajú prieskumy až na 50 %.

Online odporúčania

Jeden z najväčších trendov „mama marketingu“ sa sústreďuje na sociálne siete, konkrétne na online odporúčania. Facebook, Modrý koník, Instagram, blogy influenceriek – mamičky sú dychtivé po nových informáciách a vytváraní nových interakcií, vďaka ktorým získajú dôveryhodné odporúčania a perspektívu svojich nových online kamarátok.  Vytvorte sieť poradcov a využite ich skúsenosti a postrehy pre vašu značku. Prieskumy ukazujú, že 90 % mamičiek dôveruje viac produktom po odporúčaní od svojich priateľov a 82 % si číta recenzie produktov pred online kúpou. Navyše viac ako 40 % z nich vám rado prispeje komentárom či recenziou a až tretina mamičiek vás v prípade spokojnosti aj vrelo odporučí ďalej.

Dnešné mamičky chcú byť nielen v kontakte s komunitou ďalších žien s deťmi, ale zároveň aj nevypadnúť z aktuálneho diania. Častým problémom sú však práve časové obmedzenia, organizačné výzvy a stres. Každá žena však rada privíta veci, ktoré jej môžu uľahčiť a spríjemniť život. A to je cesta pre vás. Uľahčite im hľadanie potravín, školských potrieb, prípadne jednoducho cez video content ukážte výhody vášho nového produktu, ktorý ich môže očariť. Určite ich môžete osloviť aj prostredníctvom celebrity, ktorá ich bude presviedčať o výhodách, ale dnešné mamy sa skôr opierajú o názory svojich rovesníkov či matky. Podstatné je ukázať, že im rozumiete a ste tu pre ne. Autentická, relevantná a transparentná komunikácia ruka v ruke s hodnotným obsahom ich bude viesť k dlhodobej lojalite, dôvere a inšpirácii.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Czech & Slovak Sustainability Summit predstavuje kompletný konferenčný program

Organizátor Czech & Slovak Sustainability Summit, skupina ATOZ, zverejnil kompletný program prvého ročníka summitu, ktorý sa uskutoční 20. apríla 2023 v kongresovom centre WPP Campus v Prahe. V dopoludňajšom programe vystúpia špičkoví odborníci na udržateľnosť s inšpiratívnymi prezentáciami a panelovými diskusiami na rôzne témy súvisiace s udržateľnosťou a podnikaním. V popoludňajšom programe bude predstavených 12 […]
Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera