logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Aj keď si výroba a udržiavanie domáceho kvásku našli svojich priaznivcov už pred mnohými rokmi,...
  • Po pol roku fungovania zálohového systému sa od 1. júla 2022 na Slovensku končí prechodné...
  • Finančná správa zverejnila novú aplikáciu Virtuálna registračná pokladnica 2 (VRP 2) na...
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...

Aká je predajnosť technického spotrebného tovaru na Slovensku?

3. mája 2019
Správy 0
1685
Aká je predajnosť technického spotrebného tovaru na Slovensku?

Trh technického spotrebného tovaru vo štvrtom kvartáli vzrástol v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka o viac než sedem percent. Na medziročnom raste sa podieľali takmer všetky sektory, najviac už tradične najmä telekomunikácie, rovnako však aj domáce spotrebiče. K sektoru foto techniky, ktorý medziročne dlhodobo stráca, sa k poklesu pridal aj sektor informačných technológií.

Spoločnosť GfK sleduje predaje technického tovaru vo viac ako 41 krajinách. Výsledky prieskumu sú založené na maloobchodnom paneli GfK, do ktorého je zapojených približne pol milióna maloobchodných predajní po celom svete.

Predaj spotrebnej elektroniky

Pozitívny vývoj spoločnosť zaznamenala v rámci spotrebnej elektroniky najmä pri predaji televízorov, ktoré vykazujú mierny medziročný rast. V prvom rade ide najmä o televízory s uhlopriečkou nad 55 palcov, naopak mierny pokles priemernej ceny televízorov uvádza pri uhlopriečkach nad 55 palcov. Dvojciferný nárast objemu aj hodnoty predajov reproduktorov je ťahaný predovšetkým dopytom do soundbaroch. V rámci konkrétnej kategórie produktov objemovo aj hodnotovo klesol aj predaj domácich audio systémov.

Ako je na tom sektor foto techniky?   

Hlavným sektorom, ktorý už dlhodobo prejavuje klesajúcu tendenciu predajnosti je foto technika. Prieskum zaznamenal neustále klesajúci predaj zrkadloviek a kompaktov s pevným objektívom, pozitívny vývoj sa však dynamicky prejavuje rastom dopytu po kompaktoch s výmenným objektívom. Súčasne tak rastie aj ich podiel na celkových tržbách digitálnych fotoaparátov po uvedení nových modelov s full frame senzorom.

Spotrebitelia investujú do domácich spotrebičov

Aj v poslednom kvartáli pokračuje medziročný nárast trhu veľkých domácich spotrebičov naprieč všetkými sledovanými kategóriami. Najdynamickejšou skupinou tovaru sú práve sušičky nasledované vstavanými varnými doskami. Mierne spomalenie podľa prieskumu v kategórii vykazujú len mrazničky. Solídny celkový rast sektoru poukazujú aj malé domáce spotrebiče, pričom medzi najviac rastúce kategórie patria kávovary, elektrické zubné kefky, vysávače, elektrické hrnce a panvice. U väčšiny kategórií rastie priemerná cena. Spotrebitelia sú ochotní investovať do drahších produktov. Rovnako rastie aj predaj prístrojov na úpravu vzduchu. Ku kategóriám, ktoré zaznamenali negatívny vývoj, patrila príprava jedla, zastrihávače vlasov a žehličky.

Sektor informačných technológií začal klesať

Priemerná cenová hladina rastie aj v kategórii informačných technológií, konkrétne najmä pri počítačoch. Výrazný rast zaznamenali herné a zakrivené monitory, naopak menšou predajnosťou sa v poslednom období vyznačujú stolové a prenosné počítače, ktoré zaznamenávajú prudký medziročný pokles. Až dvojciferný prepad predajnosti prieskum zaznamenal v kategórii tabletov. Už tradične opäť rástol sektor telekomunikácií, pričom najvyššiu rastúcu tendenciu prejavuje predaj smart telefónov s väčšou uhlopriečkou displeja, čoraz menšiu predajnosť vykazujú tlačidlové mobily.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera