logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Ak by chcel niekto definovať pojem železná zásoba potravín, stačilo by mu napísať tri slová....
  • V dnešnom dynamicky sa meniacom svete sa nákupné správanie spotrebiteľov a ich interakcie so...
  • V novej rubrike Obchod očami… bude Tovar&Predaj prinášať rozhovory so zástupcami...
  • Alza.sk nasadila na vybavovanie zákazníckych požiadaviek umelú inteligenciu menom Alzee. Tá...

Aká je predajnosť technického spotrebného tovaru na Slovensku?

3. mája 2019
Správy 0
1856
Aká je predajnosť technického spotrebného tovaru na Slovensku?

Trh technického spotrebného tovaru vo štvrtom kvartáli vzrástol v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka o viac než sedem percent. Na medziročnom raste sa podieľali takmer všetky sektory, najviac už tradične najmä telekomunikácie, rovnako však aj domáce spotrebiče. K sektoru foto techniky, ktorý medziročne dlhodobo stráca, sa k poklesu pridal aj sektor informačných technológií.

Spoločnosť GfK sleduje predaje technického tovaru vo viac ako 41 krajinách. Výsledky prieskumu sú založené na maloobchodnom paneli GfK, do ktorého je zapojených približne pol milióna maloobchodných predajní po celom svete.

Predaj spotrebnej elektroniky

Pozitívny vývoj spoločnosť zaznamenala v rámci spotrebnej elektroniky najmä pri predaji televízorov, ktoré vykazujú mierny medziročný rast. V prvom rade ide najmä o televízory s uhlopriečkou nad 55 palcov, naopak mierny pokles priemernej ceny televízorov uvádza pri uhlopriečkach nad 55 palcov. Dvojciferný nárast objemu aj hodnoty predajov reproduktorov je ťahaný predovšetkým dopytom do soundbaroch. V rámci konkrétnej kategórie produktov objemovo aj hodnotovo klesol aj predaj domácich audio systémov.

Ako je na tom sektor foto techniky?   

Hlavným sektorom, ktorý už dlhodobo prejavuje klesajúcu tendenciu predajnosti je foto technika. Prieskum zaznamenal neustále klesajúci predaj zrkadloviek a kompaktov s pevným objektívom, pozitívny vývoj sa však dynamicky prejavuje rastom dopytu po kompaktoch s výmenným objektívom. Súčasne tak rastie aj ich podiel na celkových tržbách digitálnych fotoaparátov po uvedení nových modelov s full frame senzorom.

Spotrebitelia investujú do domácich spotrebičov

Aj v poslednom kvartáli pokračuje medziročný nárast trhu veľkých domácich spotrebičov naprieč všetkými sledovanými kategóriami. Najdynamickejšou skupinou tovaru sú práve sušičky nasledované vstavanými varnými doskami. Mierne spomalenie podľa prieskumu v kategórii vykazujú len mrazničky. Solídny celkový rast sektoru poukazujú aj malé domáce spotrebiče, pričom medzi najviac rastúce kategórie patria kávovary, elektrické zubné kefky, vysávače, elektrické hrnce a panvice. U väčšiny kategórií rastie priemerná cena. Spotrebitelia sú ochotní investovať do drahších produktov. Rovnako rastie aj predaj prístrojov na úpravu vzduchu. Ku kategóriám, ktoré zaznamenali negatívny vývoj, patrila príprava jedla, zastrihávače vlasov a žehličky.

Sektor informačných technológií začal klesať

Priemerná cenová hladina rastie aj v kategórii informačných technológií, konkrétne najmä pri počítačoch. Výrazný rast zaznamenali herné a zakrivené monitory, naopak menšou predajnosťou sa v poslednom období vyznačujú stolové a prenosné počítače, ktoré zaznamenávajú prudký medziročný pokles. Až dvojciferný prepad predajnosti prieskum zaznamenal v kategórii tabletov. Už tradične opäť rástol sektor telekomunikácií, pričom najvyššiu rastúcu tendenciu prejavuje predaj smart telefónov s väčšou uhlopriečkou displeja, čoraz menšiu predajnosť vykazujú tlačidlové mobily.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Orbico

Distribútor pre 21. storočie – komplexná starostlivosť o značku

Orbico CZ&SK je distribútor, ktorý sa dokáže prispôsobiť modernej dobe a nielen to, dokáže predpovedať vývoj trendov a prispôsobiť sa neočakávaným zmenám a nepredvídateľným situáciám. Prepája značky so spotrebiteľmi, ponúka holistický prístup zameraný na konkrétne cieľové skupiny, pokrýva všetky kanály a využíva moderné systémy. Okrem klasickej B2B distribúcie pracuje aj s B2C platformami, takže dokáže […]
Playmobil

Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia povzbudzuje malé deti k väčšej aktivite

Pre deti vo veku 1 – 4 rokov: PLAYMOBIL 1.2.3: 71325 Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia  Poslaním PLAYMOBIL 1.2.3 je cielene povzbudzovať batoľatá k hre a inšpirovať deti i rodičov. Vďaka jedinečnému konceptu učebných úrovní, ktorý nie je založený len na veku, ale na vývojovom stupni dieťaťa, je možné učiť sa a […]
INOFEST

Festival inovácií INOFEST mieri do Prešova

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO.  V roku 2023 prichádza podujatie prvýkrát na východné Slovensko, čím chce poskytnúť príležitosť členom a partnerom prezentovať svoje firmy, hľadať biznisové príležitosti, ako aj prispieť k rozvoju inovačného ekosystému. Festival je miestom, kde sa stretávajú experti z firiem, zástupcovia štátnej […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

7.–⁠11. 10. 2023, veľtrh Anuga, Kolín nad Rýnom

17. 10. 2023, Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19. – 20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

Profily

Obchod očami… Martina Grygaříka, obchodného riaditeľa Plzeňského Prazdroja Slovensko: Pivo aj nealko sa pijú hlavne v lete

26. septembra 2023

Sme úplne obyčajné potraviny. S prívlastkom BIO

16. augusta 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera