logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Aj keď si výroba a udržiavanie domáceho kvásku našli svojich priaznivcov už pred mnohými rokmi,...
  • Po pol roku fungovania zálohového systému sa od 1. júla 2022 na Slovensku končí prechodné...
  • Finančná správa zverejnila novú aplikáciu Virtuálna registračná pokladnica 2 (VRP 2) na...
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...

More v Bratislave

30. apríla 2019
Profily 0
3654
More v Bratislave

Pravý rybí trh v Bratislave si otvorili dvaja bratranci z Moravy. Obchod MyFish predáva iba čerstvé ryby, ktoré na jej pult plávajú z celého sveta. Okrem morských špecialít však ponúka aj sladkovodné kúsky zo Slovenska a Česka. Zákazníkov sa snaží inšpirovať, aby skúšali niečo nové a nebáli sa nepoznaných chutí. V predajni im pripravia ryby tak, aby s nimi mali doma čo najmenej práce a radi poradia aj recept. 

Obchod si otvoril preto, lebo jeho bratranec si v Bratislave nemal kde kúpiť čerstvé ryby. Tomáš Rada mal ku gastronómii a vareniu vždy blízko, dlhé roky však pracoval v poisťovníctve. V čase, keď rozmýšľal o tom, že zmení povolanie, sa na moravskej rodinnej oslave stretol s bratrancom, ktorý podniká a žije v Bratislave. Ten sa mu ako veľký milovník konzumácie a prípravy surových rýb posťažoval, že na druhej strane Moravy nemá veľa možností na ich kúpu. Z Česka mali pritom odpozerané, že predajne s kvalitnými čerstvými rybami môžu fungovať.

Pustili sa teda do vzdelávania nielen o rybách, ale aj o ich preprave, dodávateľoch, logistike a do hľadania vhodného priestoru na predajňu. Ten našli v bratislavskom Fresh Markete, kde otvorili na jar roku 2016. „Od prvotnej myšlienky po jej realizáciu ubehli dva roky. Poctivo sme všetko vyberali a pripravovali. Keď sme otvorili, nebolo to v ničom šliapnutie vedľa,“ spomína si majiteľ predajne MyFish Tomáš Rada. Na začiatku však boli na všetko od legislatívy, cez webovú stránku, až po predaj, sami. Kým do obchodu nastúpil prvý zamestnanec, ubehlo aj trištvrte roka.

Na pulte je klasika i exotika

V ponuke MyFish sú sladkovodné a morské ryby, kôrovce a mäkkýše z voľných lovov i certifikovaných chovov. Tuzemské ryby si vyberajú od lokálnych producentov. Tie dokážu mať na pulte ešte v deň výlovu, respektíve na druhý deň. Medzi ich dodávateľov patria rybárstva z Česka, ale napríklad aj zo Stupavy. „Ako jedni z mála maloobchodne predávame ryby zo Stupavy, ktoré sú veľmi kvalitné. Sme hrdí na to, že ponúkame aj lokálne produkty,“ vysvetľuje majiteľ. Morské ryby do bratislavskej predajne putujú v chladenom stave z celého sveta a na jej pulte sa objavujú do dvoch až piatich dní od chytenia. „Niekomu to možno príde dlhá doba, ale ešte stále je to veľmi čerstvá ryba,“ hovorí.

Tovar z Indického oceánu k ním cestuje letecky, veľa nakupujú aj z Dánska či na najväčšom európskom trhu s rybami vo Francúzsku. Logistika je dnes oveľa lepšia a dômyselnejšia než tomu bolo pred pár rokmi. „Našou prednosťou je, že vieme zohnať malé množstvo rýb, a tým pádom ich vieme častejšie otáčať a ponúkať vždy čerstvé. Premieta sa to, samozrejme, do ceny, ale je to daň za to, že predávame iba to, čo by sme sami zjedli,“ konštatuje Tomáš Rada s tým, že celý proces obnáša veľa telefonovania a vybavovačiek. MyFish má dodávateľov prevažne zo zahraničia, aby boli čo najbližšie k moru. Sprostredkovatelia z domácich firiem sa im neosvedčili, pretože dodávateľský reťazec sa iba zbytočne predĺžil. Skúsenosti ich naučili poznať čerstvú rybu podľa jej mäsa a farby. A keď sa stane, že sa im nejaká nepozdáva, pošlú ju s dodávateľom preč.

Zákazníkom vedia zohnať aj špeciality, ktoré sa na ich pulte bežne nevyskytujú, ako napríklad živé homáre a kraby, morského úhora či morské vlky lovené na udicu. Medzi najobľúbenejšie produkty však rozhodne patrí losos. „Zákazníci ho majú zafixovanú ako rybu ľahkú na prípravu, pri ktorej nemajú čo pokaziť. Okrem toho má peknú ružovkastú farbu. Pred Vianocami sú, pre mňa nepochopiteľne, obľúbené podkovy z kapra. Je to najhoršia časť kapra, ktorá má najviac kostí, ale zjavne ide o lokálnu tradíciu, pretože v Česku nič také nie je zaužívané,“ smeje sa Tomáš Rada. Potom je to aj pstruh, treska, halibut, pražma či morský vlk. Sortiment v predajni dopĺňajú aj exotickejšími rybami, ako sú lovené zubatice, chňapáče či garupy. V predajni sa snažia pripraviť ich nakupujúcim tak, aby s nimi mali doma čo najmenej práce.

Ľudí, ktorí nakupujú ryby, pribúda

Zákazníkmi predajne sú všetky vekové kategórie, ale najčastejšie ľudia od 35 do 60 rokov. „Vzhľadom na ceny je to stredná vyššia trieda. Asi desať percent nakupujúcich tvoria cudzinci, či už sú to Gréci, Francúzi, Dáni alebo rusky hovoriaci zákazníci,“ uvádza Tomáš Rada. Často chodia nakupovať aj mamičky pre svoje deti. „Veľakrát sa však stane, že ryby kúpia iba pre deti a potom sa prídu opýtať, prečo ich nechceli zjesť. Odpoveď je jednoduchá. Pokiaľ chceme naučiť deti jesť ryby, musia vidieť, že chutia aj ich rodičom,“ vysvetľuje.  Počet návštevníkov v MyFish stále narastá. V predajni ich však učia, že lepšie, ako urobiť veľký nákup, je prísť častejšie a vždy si odniesť čerstvú rybu. Mnoho z nich je takých, ktorí sa do predajne radi vrátia a pochvália sa, že odporúčaný recept im vyšiel.

Tomáš Rada hovorí, že Česi ani Slováci nie sú rybacie národy, ale aj v tomto momentálne nastáva posun. Predaju pomáha aj snaha o zdravý životný štýl a ľahšiu stravu bohatú na vitamíny. „Ľudia sa vzdelávajú a záleží im na stravovaní viac a viac. Zďaleka však nie sme tam, kde by sme v konzumácii rýb mali byť. Každý ich má spojené s predstavou, že ryby nevie pripraviť, môže niečo pokaziť a že to dlho trvá. Pravdou je ale presný opak,“ konštatuje majiteľ a dodáva, že on sám jedáva ryby jeden dvakrát týždenne.

Chcú sa priblížiť zákazníkom

Cez pripravovaný blog chcú priniesť medzi svojich zákazníkov viac osvety a vyvrátiť aj mýty, ktoré sú s rybami spojené. Traduje sa, že lovené ryby sú lepšie než tie z chovov. „S lovenou rybou som neplával, takže neviem, čo všetko za svoj život zjedla a či nejaká loď pri nej niečo nevypustila,“ vysvetľuje. Pri certifikovaných chovoch je však ľahko overiteľné, čo ryba jedla. Netreba preto generalizovať a ryba má aj iné vizuálne znaky, ktoré hovoria o kvalite jej mäsa. „Okrem toho k nám dosť pravidelne chodí hygiena, berie vzorky, aby nám ich následne doniesla, že sú v poriadku,“ hovorí.

Nedávno s jedným zákazníkom riešili aj to, prečo sa mu zakúpené živé slávky na panvici neotvorili. Napokon prišli na to, že ich zákazník dal po príchode z predajne do mrazničky. „Ľuďom tiež vysvetľujeme, že morské plody by si mali kupovať mrazené, nie chladené,“ hovorí. Pri nich totiž platí, že na rozdiel od rýb, putujú do strednej Európy mrazené. A keď sa na pulte objaví chladená kreveta, ide vlastne o rozmrazený produkt. „Preto je oveľa lepšie si ich šetrným spôsobom rozmraziť až doma, ideálne cez noc v chladničke. Potom dosiahnu najvyššiu možnú kvalitu.“

MyFish sa neustále pasívne pozerá po priestore na novú predajňu v hlavnom meste. „Najväčším problémom je však zohnať rovnakých bláznov ako sme my, keďže v Bratislave je veľmi nízka nezamestnanosť. Snažíme sa však fungovať na priateľskej úrovni a chceme, aby naši zamestnanci chodili do práce radi,“ uvádza Tomáš Rada. Okrem toho rozmýšľajú, ako sa ešte viac priblížiť zákazníkom. Podľa jeho slov je možností veľa, či už cez donášku, alebo vyraziť do ulíc. Do úvahy pripadá aj zväčšenie predajnej plochy vo Fresh Markete. „Stále tiež premýšľame nad tým, ako náš sortiment rozšíriť a zlepšiť. Chceme byť špecialistami na ryby,“ dodáva Tomáš Rada.

Tomáš Rada

  • 35 rokov
  • zadaný, jedno dieťa
  • Dlhé roky pracoval v poisťovníctve.
  • Medzi jeho záľuby patrí rodina, lyžovanie, beh, fitnes, staré autá a fotografovanie.

 

MyFish

Čerstvé ryby a morské plody

Sídlo: Rožňavská 1A, 83104 Bratislava

Počet zamestnancov: 2

Otváracie hodiny:

Pondelok až piatok          11:00 – 19.00

Sobota                               9:00 – 16.00

Nedeľa                               zatvorené

Predajná plocha: 40 m2

Sortiment: v priebehu roka pracujú približne s 80 položkami, stabilných položiek je okolo 30 – 40

 

Tomášove bestsellery

  • losos z Nórska
  • treska obyčajná
  • pražma kráľovská
  • pstruh dúhový

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera