logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Slováci a Česi sú pri výbere kuchyne konzervatívni, no investujú do kvality. Koľko v priemere minú?

29. apríla 2019
Správy 0
1422
Slováci a Česi sú pri výbere kuchyne konzervatívni, no investujú do kvality. Koľko v priemere minú?

Pred desiatimi rokmi dávali Česi a Slováci prednosť lacnejším kuchyniam so základnou výbavou, dnes však investujú do kvalitnejších materiálov a moderného vybavenia. Za kuchynský nábytok v priemere minieme až 1 900 eur a približne ďalších 1 300 eur za kuchynské spotrebiče.  V trendoch prevláda voľba klasickej bielej farby s drevenou kombináciou.

Výber kuchyne je individuálny proces. Spoločnosť Asko – Nábytok však uvádza, že isté rozdiely v preferencii spotrebiteľov predsa len existujú, a to napríklad z hľadiska veku zákazníkov. Mladší, ktorí si práve zakladajú rodiny, kupujú svoju prvú kuchyňu skôr ako lacnejší produkt a plánujú len na najbližších päť až osem rokov. „Naopak zákazníci v pokročilejšom veku preferujú tradičný design a najmä dlhú životnosť kuchyne, niekedy až 15 rokov. Zároveň sú schopní investovať do najvyššej kvality,“ uvádza Andrea Štěpánová, marketingová špecialistka spoločnosti Asko – Nábytok.

Plánovanie špecifických parametrov je štandardom

Zákazníci si v poslednej dobe obľúbili plánovanie kuchyne, ktorú si môžu prispôsobiť presne podľa svojich predstáv. Napríklad menšie byty neumožňujú vytvoriť veľké a designové kuchyne bez stavebných úprav, preto zákazníci často volia práve praktické kuchyne, ktoré možno naplánovať na mieru danému priestoru. Podľa spoločnosti nie sú výnimkou ani veľké plánované kuchyne, ktoré svojmu majiteľovi dovoľujú vytvoriť originálny interiér podľa náročnejších kritérií.

Nepodliehame svetovým trendom

Čo sa týka aktuálnych svetových trendov, podľa spoločnosti Asko – Nábytok, sa do popredia dostávajú predovšetkým výrazné farby, akou je napríklad tyrkysová a taktiež minimalistický design. Ustupuje sa od používania horných skriniek, ktoré sú často nahrádzané práve jednoduchými policami či otvorenými skrinkami. Hitom posledných rokov sú farebné drezy, batérie a ďalšie kuchynské doplnky. „Napriek tomu, že sa v interiéroch presadzujú stále viac zlaté a mosadzné doplnky, správanie našich spotrebiteľov tomu, aspoň čo sa týka kuchýň, nenasvedčuje,“ upozorňuje Andrea Štěpánová.

Česi a Slováci sú v tomto smere oproti ostatným európskym štátom konzervatívnejší a neradi experimentujú. Jednoznačne najobľúbenejšie sú biele odtiene s vysokým leskom v kombinácii s drevenou dekoráciou. Tento dlhodobý trend však v Čechách v posledných rokoch doháňajú šedé odtiene.

Obľuba inteligentných elektrospotrebičov stále rastie

Čoraz vyhľadávanejším kuchynským vybavením sú inteligentné elektrospotrebiče. Dokážu komunikovať so smart telefónom či tabletom a zjednodušujú tak obsluhu celej kuchyne. Hitom posledných rokov je varná doska s integrovaným digestorom. Ďalšími obľúbenými technologickými doplnkami sú podľa Asko – Nábytok napríklad ovládané skrinky, ktoré zjednodušujú manipuláciu s kuchynským riadom.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera