logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...
  • Väčšina maloobchodných reťazcov nebude už o dva roky predávať vajcia, ktoré zniesli sliepky...

Diskonty stavili na samoobslužné pokladne a recykláciu

24. apríla 2019
Správy 0
1691
Diskonty stavili na samoobslužné pokladne a recykláciu

Diskonty Aldi a Lidl stále častejšie pristupujú k zmene svojich obchodných konceptov, aby reagovali na meniace sa potreby nakupujúcich. Spoločnosť IGD ako príklad uvádza začiatkom apríla zahájenú skúšobnú prevádzku prvých samoobslužných pokladní v britskom Aldi a írskom Lidli ako priekopníka recyklácie v oblasti predaja.

Spoločnosť Aldi zaviedla samoobslužné pokladne v predajni Glascote v Tamworthe. I keď pre prvú retailovú štvorku je to už štandard a Lidl, jej hlavný konkurent, ich prevádzkuje v 150 zo svojich 740 britských obchodov, v jej prípade je to premiéra. Retailer dúfa, že pokladne vylepšia nákupný zážitok tým, že ho zrýchlia a zjednodušia. Aldi sa následne rozhodne či ich na základe tohto testu rozšíri aj do ďalších predajní.

Obchod Glascote je využívaný ako testovací priestor pre nové iniciatívy a koncepty, o ktorých sa potom uvažuje pre využitie v celoštátnom meradle. Predstavuje ďalšie nové zaujímavé prvky, ktoré vedú k sofistikovanejšej a efektívnejšej stratégii pre udržateľnú budúcnosť celej firmy. Aldi inovuje neustále. Nedávno otvorili svoj prvý lokálny koncept. Táto predajňa bola vytvorená s cieľom vylepšiť nákupný zážitok vo veľkých mestách.

Írsky Lidl recykluje v obchodoch

Konkurenčný Lidl sa stal prvým írskym retailerom, ktorý nakupujúcim ponúka recyklačné stanice v mieste predaja a znižuje tak množstvo obalového odpadu nakúpeného v obchode. Zákazníci môžu zlikvidovať nežiaduci papier a plastové obaly v staniciach umiestnených na konci pokladní. Tento postup bol testovaný v troch predajniach s takým úspechom, že ich Lidl zavádza do všetkých 160 obchodov v Írsku. Plasty sú naďalej oblasťou, kde retaileri často pristupujú k novým inováciám, ktorých cieľom je znížiť množstvo odpadu. Aldi nedávno v Škótsku zahájil testovanie piatich druhov ovocia a zeleniny bez plastov. Bezplastový test u čerstvých potravín odštartovalo taktiež aj Tesco.

Rôzne formáty a širší sortiment

Diskonty testujú nové iniciatívy a obchodné koncepty po celej Európe. Aldi, Lidl, Norma a Eurospin sa snažia rozvíjať rôzne formáty zamerané na nových zákazníkov a rozšírenie ich dosahu. Lidl vo februári otvoril svoj najmenší obchod v Nemecku. Na 503 m², čo je menej ako polovica tradičnej veľkosti jeho predajne, ponúka 80 % štandardného sortimentu. Ide o súčasť stratégie retailerov zaistiť si priestor blízko mestských centier. Tohtoročné plány zahŕňajú otvorenie ďalších štyroch podobných obchodov v Mníchove. Nemecký diskont Norma stavia väčšie obchody a rozširuje svoj sortiment. Do svojej ponuky pridá približne 160 položiek, a to najmä chladených a čerstvých. Retailer sa snaží napodobniť najnovšie obchodné formáty Aldi a Lidla. Väčší formát testuje taktiež talianský Eurospin. Viac priestoru bude venovať čerstvému tovaru vrátane mäsa a pečiva.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

 

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera