logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...
  • Packeta spustila službu, vďaka ktorej budú zákazníci vedieť presný čas doručenia zásielky....
  • Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak...
  • Spolupracovať v dnešnej dobe s influencermi vníma väčšina značiek ako „must have“. Sú...

Diskonty stavili na samoobslužné pokladne a recykláciu

24. apríla 2019
Správy 0
1520
Diskonty stavili na samoobslužné pokladne a recykláciu

Diskonty Aldi a Lidl stále častejšie pristupujú k zmene svojich obchodných konceptov, aby reagovali na meniace sa potreby nakupujúcich. Spoločnosť IGD ako príklad uvádza začiatkom apríla zahájenú skúšobnú prevádzku prvých samoobslužných pokladní v britskom Aldi a írskom Lidli ako priekopníka recyklácie v oblasti predaja.

Spoločnosť Aldi zaviedla samoobslužné pokladne v predajni Glascote v Tamworthe. I keď pre prvú retailovú štvorku je to už štandard a Lidl, jej hlavný konkurent, ich prevádzkuje v 150 zo svojich 740 britských obchodov, v jej prípade je to premiéra. Retailer dúfa, že pokladne vylepšia nákupný zážitok tým, že ho zrýchlia a zjednodušia. Aldi sa následne rozhodne či ich na základe tohto testu rozšíri aj do ďalších predajní.

Obchod Glascote je využívaný ako testovací priestor pre nové iniciatívy a koncepty, o ktorých sa potom uvažuje pre využitie v celoštátnom meradle. Predstavuje ďalšie nové zaujímavé prvky, ktoré vedú k sofistikovanejšej a efektívnejšej stratégii pre udržateľnú budúcnosť celej firmy. Aldi inovuje neustále. Nedávno otvorili svoj prvý lokálny koncept. Táto predajňa bola vytvorená s cieľom vylepšiť nákupný zážitok vo veľkých mestách.

Írsky Lidl recykluje v obchodoch

Konkurenčný Lidl sa stal prvým írskym retailerom, ktorý nakupujúcim ponúka recyklačné stanice v mieste predaja a znižuje tak množstvo obalového odpadu nakúpeného v obchode. Zákazníci môžu zlikvidovať nežiaduci papier a plastové obaly v staniciach umiestnených na konci pokladní. Tento postup bol testovaný v troch predajniach s takým úspechom, že ich Lidl zavádza do všetkých 160 obchodov v Írsku. Plasty sú naďalej oblasťou, kde retaileri často pristupujú k novým inováciám, ktorých cieľom je znížiť množstvo odpadu. Aldi nedávno v Škótsku zahájil testovanie piatich druhov ovocia a zeleniny bez plastov. Bezplastový test u čerstvých potravín odštartovalo taktiež aj Tesco.

Rôzne formáty a širší sortiment

Diskonty testujú nové iniciatívy a obchodné koncepty po celej Európe. Aldi, Lidl, Norma a Eurospin sa snažia rozvíjať rôzne formáty zamerané na nových zákazníkov a rozšírenie ich dosahu. Lidl vo februári otvoril svoj najmenší obchod v Nemecku. Na 503 m², čo je menej ako polovica tradičnej veľkosti jeho predajne, ponúka 80 % štandardného sortimentu. Ide o súčasť stratégie retailerov zaistiť si priestor blízko mestských centier. Tohtoročné plány zahŕňajú otvorenie ďalších štyroch podobných obchodov v Mníchove. Nemecký diskont Norma stavia väčšie obchody a rozširuje svoj sortiment. Do svojej ponuky pridá približne 160 položiek, a to najmä chladených a čerstvých. Retailer sa snaží napodobniť najnovšie obchodné formáty Aldi a Lidla. Väčší formát testuje taktiež talianský Eurospin. Viac priestoru bude venovať čerstvému tovaru vrátane mäsa a pečiva.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera