logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Sieť potravin Fresh mini nájdu spotrebitelia už na všetkých viac ako 40 čerpacích staniciach...
  • Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue....
  • Od júna zabezpečuje správu a prenájom Obchodného centra Aupark v Bratislave realitno-poradenská...
  • Zvolenská mliekareň najnovšie priniesla na trh limitovanú letnú a zimnú edíciu. Zákazníci môžu...

Diskonty stavili na samoobslužné pokladne a recykláciu

24. apríla 2019
Správy 0
1910
Diskonty stavili na samoobslužné pokladne a recykláciu

Diskonty Aldi a Lidl stále častejšie pristupujú k zmene svojich obchodných konceptov, aby reagovali na meniace sa potreby nakupujúcich. Spoločnosť IGD ako príklad uvádza začiatkom apríla zahájenú skúšobnú prevádzku prvých samoobslužných pokladní v britskom Aldi a írskom Lidli ako priekopníka recyklácie v oblasti predaja.

Spoločnosť Aldi zaviedla samoobslužné pokladne v predajni Glascote v Tamworthe. I keď pre prvú retailovú štvorku je to už štandard a Lidl, jej hlavný konkurent, ich prevádzkuje v 150 zo svojich 740 britských obchodov, v jej prípade je to premiéra. Retailer dúfa, že pokladne vylepšia nákupný zážitok tým, že ho zrýchlia a zjednodušia. Aldi sa následne rozhodne či ich na základe tohto testu rozšíri aj do ďalších predajní.

Obchod Glascote je využívaný ako testovací priestor pre nové iniciatívy a koncepty, o ktorých sa potom uvažuje pre využitie v celoštátnom meradle. Predstavuje ďalšie nové zaujímavé prvky, ktoré vedú k sofistikovanejšej a efektívnejšej stratégii pre udržateľnú budúcnosť celej firmy. Aldi inovuje neustále. Nedávno otvorili svoj prvý lokálny koncept. Táto predajňa bola vytvorená s cieľom vylepšiť nákupný zážitok vo veľkých mestách.

Írsky Lidl recykluje v obchodoch

Konkurenčný Lidl sa stal prvým írskym retailerom, ktorý nakupujúcim ponúka recyklačné stanice v mieste predaja a znižuje tak množstvo obalového odpadu nakúpeného v obchode. Zákazníci môžu zlikvidovať nežiaduci papier a plastové obaly v staniciach umiestnených na konci pokladní. Tento postup bol testovaný v troch predajniach s takým úspechom, že ich Lidl zavádza do všetkých 160 obchodov v Írsku. Plasty sú naďalej oblasťou, kde retaileri často pristupujú k novým inováciám, ktorých cieľom je znížiť množstvo odpadu. Aldi nedávno v Škótsku zahájil testovanie piatich druhov ovocia a zeleniny bez plastov. Bezplastový test u čerstvých potravín odštartovalo taktiež aj Tesco.

Rôzne formáty a širší sortiment

Diskonty testujú nové iniciatívy a obchodné koncepty po celej Európe. Aldi, Lidl, Norma a Eurospin sa snažia rozvíjať rôzne formáty zamerané na nových zákazníkov a rozšírenie ich dosahu. Lidl vo februári otvoril svoj najmenší obchod v Nemecku. Na 503 m², čo je menej ako polovica tradičnej veľkosti jeho predajne, ponúka 80 % štandardného sortimentu. Ide o súčasť stratégie retailerov zaistiť si priestor blízko mestských centier. Tohtoročné plány zahŕňajú otvorenie ďalších štyroch podobných obchodov v Mníchove. Nemecký diskont Norma stavia väčšie obchody a rozširuje svoj sortiment. Do svojej ponuky pridá približne 160 položiek, a to najmä chladených a čerstvých. Retailer sa snaží napodobniť najnovšie obchodné formáty Aldi a Lidla. Väčší formát testuje taktiež talianský Eurospin. Viac priestoru bude venovať čerstvému tovaru vrátane mäsa a pečiva.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zmeň uhol pohľadu s VEEV ONE Perspectives

Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue. Zoznám sa s bezdymovou limitkou VEEV ONE Perspectives. Do rodiny bezdymových zariadení prináša osobný štýl a nový uhol pohľadu na to, čo znamená rozumnejšia voľba pre dospelého fajčiara, ktorý by inak pokračoval vo fajčení. Dostupná je už teraz – […]

Bezdymové inovácie: IQOS ILUMA i prináša nové farby a vylepšené funkcie

IQOS prináša opäť skvelé inovácie. Okrem novej sviežej farebnej škály bezdymových zariadení prekvapí generáciu zvedavcov aj prelomovými funkciami pauza a autoštart. Novinka IQOS ILUMA i prichádza v prevedeniach MID a ONE a ponúka dospelým užívateľom ešte väčší komfort. Naša generácia je zvedavá, hľadá nové podnety a impulzy, ale taktiež inovácie, zážitky, dobrodružstvo a v neposlednom […]

Zaregistrujte sa teraz na Free From Specialty Food & Wine 2025 vo Viedni

Registrácia na Free From Specialty Food & Wine 2025 je teraz otvorená, ide o poprednú B2B výstavu v Európe pre zdravé, bezalergénne, vegánske, rastlinné a špecializované potraviny a nápoje. Podujatie sa uskutoční 17. a 18. júna 2025 vo Viedni v Rakúsku. Tento dvojdňový event privíta viac ako 5 000 odborníkov z oblasti potravín, vrátane maloobchodníkov, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

17. – 18. 6. 2025, Free From Specialty Food & Wine, Viedeň

3. – 7. 9. 2025, Agrokomplex, Nitra

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Obchod očami Zuzany Žubor Kágerovej, sales and marketing directora spoločnosti Zvolenská mliekareň: Spotrebitelia prejavujú záujem o nezvyčajné chuťové zážitky

9. júna 2025

Obchod očami Matúša Šutku, vedúceho regionálnych expanzných kancelárií spoločnosti Lidl Slovenská republika: Najmenší obchod máme v Terchovej

6. mája 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok