Diskonty Aldi a Lidl stále častejšie pristupujú k zmene svojich obchodných konceptov, aby reagovali na meniace sa potreby nakupujúcich. Spoločnosť IGD ako príklad uvádza začiatkom apríla zahájenú skúšobnú prevádzku prvých samoobslužných pokladní v britskom Aldi a írskom Lidli ako priekopníka recyklácie v oblasti predaja.
Spoločnosť Aldi zaviedla samoobslužné pokladne v predajni Glascote v Tamworthe. I keď pre prvú retailovú štvorku je to už štandard a Lidl, jej hlavný konkurent, ich prevádzkuje v 150 zo svojich 740 britských obchodov, v jej prípade je to premiéra. Retailer dúfa, že pokladne vylepšia nákupný zážitok tým, že ho zrýchlia a zjednodušia. Aldi sa následne rozhodne či ich na základe tohto testu rozšíri aj do ďalších predajní.
Obchod Glascote je využívaný ako testovací priestor pre nové iniciatívy a koncepty, o ktorých sa potom uvažuje pre využitie v celoštátnom meradle. Predstavuje ďalšie nové zaujímavé prvky, ktoré vedú k sofistikovanejšej a efektívnejšej stratégii pre udržateľnú budúcnosť celej firmy. Aldi inovuje neustále. Nedávno otvorili svoj prvý lokálny koncept. Táto predajňa bola vytvorená s cieľom vylepšiť nákupný zážitok vo veľkých mestách.
Írsky Lidl recykluje v obchodoch
Konkurenčný Lidl sa stal prvým írskym retailerom, ktorý nakupujúcim ponúka recyklačné stanice v mieste predaja a znižuje tak množstvo obalového odpadu nakúpeného v obchode. Zákazníci môžu zlikvidovať nežiaduci papier a plastové obaly v staniciach umiestnených na konci pokladní. Tento postup bol testovaný v troch predajniach s takým úspechom, že ich Lidl zavádza do všetkých 160 obchodov v Írsku. Plasty sú naďalej oblasťou, kde retaileri často pristupujú k novým inováciám, ktorých cieľom je znížiť množstvo odpadu. Aldi nedávno v Škótsku zahájil testovanie piatich druhov ovocia a zeleniny bez plastov. Bezplastový test u čerstvých potravín odštartovalo taktiež aj Tesco.
Rôzne formáty a širší sortiment
Diskonty testujú nové iniciatívy a obchodné koncepty po celej Európe. Aldi, Lidl, Norma a Eurospin sa snažia rozvíjať rôzne formáty zamerané na nových zákazníkov a rozšírenie ich dosahu. Lidl vo februári otvoril svoj najmenší obchod v Nemecku. Na 503 m², čo je menej ako polovica tradičnej veľkosti jeho predajne, ponúka 80 % štandardného sortimentu. Ide o súčasť stratégie retailerov zaistiť si priestor blízko mestských centier. Tohtoročné plány zahŕňajú otvorenie ďalších štyroch podobných obchodov v Mníchove. Nemecký diskont Norma stavia väčšie obchody a rozširuje svoj sortiment. Do svojej ponuky pridá približne 160 položiek, a to najmä chladených a čerstvých. Retailer sa snaží napodobniť najnovšie obchodné formáty Aldi a Lidla. Väčší formát testuje taktiež talianský Eurospin. Viac priestoru bude venovať čerstvému tovaru vrátane mäsa a pečiva.