logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Nová predajňa v Záhorskej Bystrici pri Bratislave je spomedzi prevádzok Kauflandu jediná svojho...
  • Škandinávsky nábytkársky reťazec IKEA na slovenskom trhu znižuje ceny sortimentu naprieč...
  • Pre veľký záujem zákazníkov o slovenskú divinu reťazec Tesco rozširuje jej ponuku po troch...
  • Štvrtý ročník tejto unikátnej konferencie sa uskutoční 17. októbra v Hoteli Bratislava****....

Slováci odmietajú vajíčka z klietkového chovu. Obchodné reťazce plánujú do roku 2025 predaj ukončiť

17. apríla 2019
Správy 0
1737
Slováci odmietajú vajíčka z klietkového chovu. Obchodné reťazce plánujú do roku 2025 predaj ukončiť

Slovenskí spotrebitelia pri výbere vajec kladú veľký doraz najmä na kvalitu a čerstvosť, do popredia sa však dostáva i kritérium domáceho pôvodu. Zároveň začínajú čoraz väčšmi vnímať a budovať svoj kritický postoj k životu chovných zvierat, čo odráža i nákupné správanie tejto kategórie tovaru. Klietkový chov nosníc preto nákupom vajíčok nepodporujú a až 69 % opýtaných vyjadrilo pozitívny postoj k podstielkovému chovu. Obchodné reťazce reagujú postupnou zmenou sortimentu.

Podľa výsledkov reprezentatívneho prieskumu 2muse, ktorý bol realizovaný na podnet spoločnosti Billa, sú hlavnými rozhodovacími kritériami pri výbere vajec najmä kvalita, cena a krajina pôvodu. Spotrebitelia cielene hľadajú na pultoch vajcia pochádzajúce od slovenských producentov. Až štyria z piatich oslovených zákazníkov tvrdia, že im záleží na tom, v akom prostredí nosnice žijú a viac ako dve tretiny z nich preferujú alebo akceptujú podstielkový chov nosníc.

Kvantita predaja na úkor kvality života zvierat?

Vajcia z podstielkového chovu spotrebitelia vnímajú ako kvalitnejšie a zároveň predpokladajú, že nosnice žijú v lepších podmienkach, čo predstavuje hlavné dôvody ich častej voľby nákupu. Rozdiel medzi jednotlivými druhmi chovov nosníc je v skutočnosti veľký. Pri klietkovom chove má každá sliepka k dispozícii obmedzený priestor, pričom podstielkový chov umožňuje sliepkam oveľa väčšiu voľnosť. Spotrebitelia v poslednom období prejavujú čoraz väčší záujem o túto problematiku a pred zlými podmienkami chovných zvierat nezatvárajú oči. Koncom minulého roka vznikla petícia s názvom Viac neznesiem na zákaz klietkového chovu sliepok na Slovensku, ktorú podpísalo až deväťtisíc ľudí. Záujem spotrebiteľov okrem iného v tomto smere naznačuje i možnú zmenu nákupných preferencií. V mnohých európskych krajinách je klietkový chov sliepok už zakázaný zákonom, na Slovensku predstavuje predaj vajec z klietkového chovu až 85 %. Na aktuálnu zmenu spotrebiteľských preferencií však reagujú obchodné reťazce Lidl, Tesco, Kaufland a Billa, ktoré sa zaviazali, že od roku 2025 s predajom vajec z klietkového chovu končia.

„Skupina Rewe, do ktorej patrí aj Billa, sa rozhodla reagovať na požiadavky svojich zákazníkov a zaviazala sa, že ukončí predaj vajec z klietkového chovu do roku 2025 a nahradí ich vajcami z podstielkového chovu a z voľného výbehu. Tento záväzok platí rovnako pre všetky krajiny vrátane Slovenska. Už teraz sa snažíme ponúkať čo najširší sortiment, aby si zákazníci mohli vybrať podľa svojich preferencií. Súčasne sme radi, že sa nám podarilo dosiahnuť náš dlhodobý cieľ a môžeme deklarovať, že spoločnosť Billa predáva na pultoch svojich predajní 100 percent vajec zo Slovenska,“ zdôrazňuje Kvetoslava Kirchnerová, hovorkyňa siete predajní Billa.

Správanie spotrebiteľov sa výrazne zmenilo 

Zaujímavé údaje poskytuje aj porovnanie vnímania spotrebiteľov teraz a pred 10 rokmi. Pri otázke na o najdôležitejších faktoroch, ktoré vplývajú na výber vajec, sa rebríček rokmi menil. Rovnako ako pred desiatimi rokmi, tak aj teraz sú na prvých priečkach čerstvosť vajec a ich kvalita, tesne po nich nasleduje cena. Na ďalších priečkach však nastala zmena. „Kým pred desiatimi rokmi si 40 percent ľudí myslelo, že pôvod vajec nie je veľmi dôležitý alebo úplne nedôležitý, aktuálne krajine pôvodu vajec prikladá aspoň nejakú dôležitosť až 87 percent ľudí. Prekvapivým zistením je, že pred desiatimi rokmi by fakt, že vajcia pochádzajú z podstielkového chovu, považovalo za menej dôležitý až 47 percent zákazníkov. To už dnes neplatí. Podľa aktuálneho prieskumu až 70 percent ľudí považuje fakt, že vajcia pochádzajú z podstielkového chovu za dôležitý pri výbere a 72 percent uviedlo, že túto informáciu cielene zisťuje na obale vajec,“ hovorí Soňa Živná z prieskumnej agentúry 2muse.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Orbico

Distribútor pre 21. storočie – komplexná starostlivosť o značku

Orbico CZ&SK je distribútor, ktorý sa dokáže prispôsobiť modernej dobe a nielen to, dokáže predpovedať vývoj trendov a prispôsobiť sa neočakávaným zmenám a nepredvídateľným situáciám. Prepája značky so spotrebiteľmi, ponúka holistický prístup zameraný na konkrétne cieľové skupiny, pokrýva všetky kanály a využíva moderné systémy. Okrem klasickej B2B distribúcie pracuje aj s B2C platformami, takže dokáže […]
Playmobil

Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia povzbudzuje malé deti k väčšej aktivite

Pre deti vo veku 1 – 4 rokov: PLAYMOBIL 1.2.3: 71325 Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia  Poslaním PLAYMOBIL 1.2.3 je cielene povzbudzovať batoľatá k hre a inšpirovať deti i rodičov. Vďaka jedinečnému konceptu učebných úrovní, ktorý nie je založený len na veku, ale na vývojovom stupni dieťaťa, je možné učiť sa a […]
INOFEST

Festival inovácií INOFEST mieri do Prešova

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO.  V roku 2023 prichádza podujatie prvýkrát na východné Slovensko, čím chce poskytnúť príležitosť členom a partnerom prezentovať svoje firmy, hľadať biznisové príležitosti, ako aj prispieť k rozvoju inovačného ekosystému. Festival je miestom, kde sa stretávajú experti z firiem, zástupcovia štátnej […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

21. 9. 2023, kongres Pharma Profit, Olomouc

17. 10. 2023, Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19. – 20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

Profily

Sme úplne obyčajné potraviny. S prívlastkom BIO

16. augusta 2023

Albena Georgievová, prevádzková riaditeľka, Billa Slovensko: Každá privátna značka má svoju misiu

15. augusta 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera