logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Slováci odmietajú vajíčka z klietkového chovu. Obchodné reťazce plánujú do roku 2025 predaj ukončiť

17. apríla 2019
Správy 0
1677
Slováci odmietajú vajíčka z klietkového chovu. Obchodné reťazce plánujú do roku 2025 predaj ukončiť

Slovenskí spotrebitelia pri výbere vajec kladú veľký doraz najmä na kvalitu a čerstvosť, do popredia sa však dostáva i kritérium domáceho pôvodu. Zároveň začínajú čoraz väčšmi vnímať a budovať svoj kritický postoj k životu chovných zvierat, čo odráža i nákupné správanie tejto kategórie tovaru. Klietkový chov nosníc preto nákupom vajíčok nepodporujú a až 69 % opýtaných vyjadrilo pozitívny postoj k podstielkovému chovu. Obchodné reťazce reagujú postupnou zmenou sortimentu.

Podľa výsledkov reprezentatívneho prieskumu 2muse, ktorý bol realizovaný na podnet spoločnosti Billa, sú hlavnými rozhodovacími kritériami pri výbere vajec najmä kvalita, cena a krajina pôvodu. Spotrebitelia cielene hľadajú na pultoch vajcia pochádzajúce od slovenských producentov. Až štyria z piatich oslovených zákazníkov tvrdia, že im záleží na tom, v akom prostredí nosnice žijú a viac ako dve tretiny z nich preferujú alebo akceptujú podstielkový chov nosníc.

Kvantita predaja na úkor kvality života zvierat?

Vajcia z podstielkového chovu spotrebitelia vnímajú ako kvalitnejšie a zároveň predpokladajú, že nosnice žijú v lepších podmienkach, čo predstavuje hlavné dôvody ich častej voľby nákupu. Rozdiel medzi jednotlivými druhmi chovov nosníc je v skutočnosti veľký. Pri klietkovom chove má každá sliepka k dispozícii obmedzený priestor, pričom podstielkový chov umožňuje sliepkam oveľa väčšiu voľnosť. Spotrebitelia v poslednom období prejavujú čoraz väčší záujem o túto problematiku a pred zlými podmienkami chovných zvierat nezatvárajú oči. Koncom minulého roka vznikla petícia s názvom Viac neznesiem na zákaz klietkového chovu sliepok na Slovensku, ktorú podpísalo až deväťtisíc ľudí. Záujem spotrebiteľov okrem iného v tomto smere naznačuje i možnú zmenu nákupných preferencií. V mnohých európskych krajinách je klietkový chov sliepok už zakázaný zákonom, na Slovensku predstavuje predaj vajec z klietkového chovu až 85 %. Na aktuálnu zmenu spotrebiteľských preferencií však reagujú obchodné reťazce Lidl, Tesco, Kaufland a Billa, ktoré sa zaviazali, že od roku 2025 s predajom vajec z klietkového chovu končia.

„Skupina Rewe, do ktorej patrí aj Billa, sa rozhodla reagovať na požiadavky svojich zákazníkov a zaviazala sa, že ukončí predaj vajec z klietkového chovu do roku 2025 a nahradí ich vajcami z podstielkového chovu a z voľného výbehu. Tento záväzok platí rovnako pre všetky krajiny vrátane Slovenska. Už teraz sa snažíme ponúkať čo najširší sortiment, aby si zákazníci mohli vybrať podľa svojich preferencií. Súčasne sme radi, že sa nám podarilo dosiahnuť náš dlhodobý cieľ a môžeme deklarovať, že spoločnosť Billa predáva na pultoch svojich predajní 100 percent vajec zo Slovenska,“ zdôrazňuje Kvetoslava Kirchnerová, hovorkyňa siete predajní Billa.

Správanie spotrebiteľov sa výrazne zmenilo 

Zaujímavé údaje poskytuje aj porovnanie vnímania spotrebiteľov teraz a pred 10 rokmi. Pri otázke na o najdôležitejších faktoroch, ktoré vplývajú na výber vajec, sa rebríček rokmi menil. Rovnako ako pred desiatimi rokmi, tak aj teraz sú na prvých priečkach čerstvosť vajec a ich kvalita, tesne po nich nasleduje cena. Na ďalších priečkach však nastala zmena. „Kým pred desiatimi rokmi si 40 percent ľudí myslelo, že pôvod vajec nie je veľmi dôležitý alebo úplne nedôležitý, aktuálne krajine pôvodu vajec prikladá aspoň nejakú dôležitosť až 87 percent ľudí. Prekvapivým zistením je, že pred desiatimi rokmi by fakt, že vajcia pochádzajú z podstielkového chovu, považovalo za menej dôležitý až 47 percent zákazníkov. To už dnes neplatí. Podľa aktuálneho prieskumu až 70 percent ľudí považuje fakt, že vajcia pochádzajú z podstielkového chovu za dôležitý pri výbere a 72 percent uviedlo, že túto informáciu cielene zisťuje na obale vajec,“ hovorí Soňa Živná z prieskumnej agentúry 2muse.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera