logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Nová predajňa v Záhorskej Bystrici pri Bratislave je spomedzi prevádzok Kauflandu jediná svojho...
  • Škandinávsky nábytkársky reťazec IKEA na slovenskom trhu znižuje ceny sortimentu naprieč...
  • Pre veľký záujem zákazníkov o slovenskú divinu reťazec Tesco rozširuje jej ponuku po troch...
  • Štvrtý ročník tejto unikátnej konferencie sa uskutoční 17. októbra v Hoteli Bratislava****....

Jarné upratovanie zvýšilo predajnosť čistiacich prostriedkov

16. apríla 2019
Správy 0
1315
Jarné upratovanie zvýšilo predajnosť čistiacich prostriedkov

Okrem tradičných príprav na sviatky prináša začiatok jari aj veľké upratovanie domácností, čo sa začína prejavovať v nákupnom správaní Slovákov. Pri nákupe čističov si však podľa prieskumov potrpíme na značkový sortiment, privátne značky majú v tejto kategórii produktov podpriemerné zastúpenie.

Rastúce tržby za čistiace prostriedky potvrdzujú i dáta maloobchodného auditu spoločnosti Nielsen. Poukazujú na zistenia, že slovenskí spotrebitelia v roku 2018 minuli za čistiace prostriedky viac ako 54 miliónov eur, čo je až o 4 % viac ako v predchádzajúcom roku.

Drogérie posilňujú svoje postavenie

Najdôležitejším predajným formátom pre čistiace prostriedky sú hypermarkety a supermarkety, ktoré generujú takmer polovicu z ich tržieb. Slovenskí zákazníci však čoraz častejšie nakupujú čistiace prostriedky aj v drogériách, ktoré v súčasnosti tvoria viac ako štvrtinu z tržieb (28 %). Veľmi dobre sa v drogériách darí najmä čističom, čo potvrdzuje až dvojciferný nárast tržieb na trhu, a to až o 14 % v porovnaní s rokom 2017.

Ktoré čistiace prostriedky kupujeme najčastejšie?

Najväčšiu časť výdavkov na čistiace prostriedky minieme podľa prieskumu na tzv. univerzálne čističe, ktoré si z tržieb maloobchodníkov ukrajujú až 40 %. Do tejto kategórie patria čistiace prostriedky bez špeciálneho určenia miesta, ako aj prostriedky určené na čistenie kúpeľne či kuchyne. Práve tržby za tieto čističe dlhodobo významne rastú a zároveň najvýraznejšie ťahali aj medziročný celkový nárast tržieb za čistiace prostriedky. Slovenskí spotrebitelia za ne zaplatili o 1,2 milióna eur viac ako v roku 2017. Za nimi nasledujúcou kategóriou sú WC čističe, ktoré si udržiavajú kontinuálny nárast tržieb okolo 3 %. Medzi ďalšie, menej populárne, segmenty patria čističe na nábytok, ktorých predaj v marci kulminuje a vyššie predaje dosahujú už len v decembri. O niečo menší podiel patrí čističom okien a tiež čistiacim prostriedkom na podlahy, v rámci ktorých sa taktiež prejavuje vysoká jarná sezónnosť. Tržby v jarných mesiacoch rastú rýchlejšie ako celoročný priemer, a to až o 18 %.

Slováci preferujú značkové produkty

Pomerne veľkú časť nákupov v segmente čistiacich prostriedkov tvoria podľa prieskumu najmä značkové produkty. Za privátne značky sme v minulom roku minuli len 14 % z celkových tržieb, čo je pod priemerom typickej drogistickej kategórie, kde podiel privátnych značiek dosahuje okolo 22 %. Najvyšší podiel privátnych značiek spomedzi čističov, a to okolo 20 %, zaznamenali obratovo menšie kategórie, akými sú napríklad čističe na nábytok, dezinfekčné prostriedky pre domácnosť a čističe okien.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Orbico

Distribútor pre 21. storočie – komplexná starostlivosť o značku

Orbico CZ&SK je distribútor, ktorý sa dokáže prispôsobiť modernej dobe a nielen to, dokáže predpovedať vývoj trendov a prispôsobiť sa neočakávaným zmenám a nepredvídateľným situáciám. Prepája značky so spotrebiteľmi, ponúka holistický prístup zameraný na konkrétne cieľové skupiny, pokrýva všetky kanály a využíva moderné systémy. Okrem klasickej B2B distribúcie pracuje aj s B2C platformami, takže dokáže […]
Playmobil

Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia povzbudzuje malé deti k väčšej aktivite

Pre deti vo veku 1 – 4 rokov: PLAYMOBIL 1.2.3: 71325 Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia  Poslaním PLAYMOBIL 1.2.3 je cielene povzbudzovať batoľatá k hre a inšpirovať deti i rodičov. Vďaka jedinečnému konceptu učebných úrovní, ktorý nie je založený len na veku, ale na vývojovom stupni dieťaťa, je možné učiť sa a […]
INOFEST

Festival inovácií INOFEST mieri do Prešova

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO.  V roku 2023 prichádza podujatie prvýkrát na východné Slovensko, čím chce poskytnúť príležitosť členom a partnerom prezentovať svoje firmy, hľadať biznisové príležitosti, ako aj prispieť k rozvoju inovačného ekosystému. Festival je miestom, kde sa stretávajú experti z firiem, zástupcovia štátnej […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

21. 9. 2023, kongres Pharma Profit, Olomouc

17. 10. 2023, Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19. – 20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

Profily

Sme úplne obyčajné potraviny. S prívlastkom BIO

16. augusta 2023

Albena Georgievová, prevádzková riaditeľka, Billa Slovensko: Každá privátna značka má svoju misiu

15. augusta 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera