logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
    • Michaela Hanáková
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Portál miestopredaja.sk v spolupráci so spoločnosťou ppm factum vyhlásil víťaza súťaže P.O.P....
  • Program Slovensko platí kartou od spoločnosti Visa je zameraný na podporu malých a stredných...
  • Správa, že spoločnosť Woolworth otvorila prvú predajňu na Slovensku v bratislavskom nákupnom...
  • V poslednom období reťazce skupiny Schwarz Lidl a Kaufland experimentujú s konceptom „tichých...

Bilancie maloobchodných reťazcov nesú tvár reklamného súboja

12. apríla 2019
Správy 0
2438
Bilancie maloobchodných reťazcov nesú tvár reklamného súboja

Spoločnosť Billa vyšla na začiatku roka s novou reklamnou kampaňou, v ktorej porovnávala ceny svojej privátnej značky s cenami diskontných výrobkov vo farebných rozlíšeniach špecifických pre jednotlivé konkurenčné spoločnosti. Obchodný reťazec Lidl sa na narážku kvality a ceny svojich výrobkov rozhodol reagovať prostredníctvom bilancie cien. Súboj reklamných kampaní sa teraz prenáša do prostredia sociálnych sietí, kde sa doň aktívne zapájajú i zákazníci obchodných reťazcov. Etickú stránku kampane však preverí až Arbitrážna komisia Rady pre reklamu.

O výhodnej cene a vysokej kvalite svojich privátnych značiek hovoria mnohí predajcovia potravín, pričom sa mnohokrát stávajú hlavným bodom ich reklamných kampaní. Rovnakým štýlom sa svoju kampaň rozhodla viesť i spoločnosť Billa, zareagoval na ňu však konkurenčný predajca, čo rozpútalo súboj porovnávaní cien a kvality výrobkov prostredníctvom stránok na sociálnych sieťach.

Na začiatku bol reklamný spot

Spoločnosť Billa odštartovala svoju produktovú komunikáciu privátnej značky Clever reklamným spotom, v ktorom naráža na nízku cenu a vyššiu kvalitu produktov v porovnaní s ponukou výrobkov konkurenčného reťazca. Hoci neuvádza názvy spoločností, tvar loga a voľba farieb naznačuje, že Billa touto formou naráža na tovar obchodných reťazcov Lidl a Kaufland. Diskontná sieť predajní Lidl sa rozhodla reagovať reklamným letákom, v ktorom predstavuje bilanciu predajných cien  desiatok identických alebo kvalitatívne porovnateľných výrobkov z vlastného sortimentu a ponuky spoločnosti Billa.

Priama konfrontácia cien výrobkov

Prieskum realizovaný na podnet spoločnosti Lidl agentúrou Go4insight z polovice marca odhalil množstvo rozdielov v cene za rovnaké výrobky. Na rozdielnosť sa spoločnosť rozhodla jednoznačne poukázať. „Kým Billa to iba naznačila, my sme to spravili priamo, rovnako ako Billa v roku 2016, keď spustila kampaň zameranú na porovnanie predajných cien svojich a konkurenčných výrobkov,“ vysvetlil konateľ spoločnosti Lidl Slovenská republika za oblasť nákupu a marketingu Martin Nagy. „Do porovnania sme zaradili desiatky produktov, mnohé z nich dennej spotreby ako chlieb, maslo, mlieko, cukor či párky a salámy. Chceli sme ľuďom poskytnúť pravdivé informácie a je iba na nich či sa rozhodnú veriť marketingu, alebo faktom,“ dodáva Martin Nagy.

Kvalita a cena vs. pôvod potravín

Na bilanciu cien však opätovne zareagovala Billa, ktorá poukázala na dôležitosť pomeru ceny a kvality produktov, pričom zdôrazňuje pôvod dovezených mäsových výrobkov. Priamou bilanciou porovnáva ceny mäsa vlastnej spoločnosti a cien výrobkov značky Lidl a vyzýva otázkou či je poľský pôvod mäsa za nízke ceny naozaj tou „správnou voľbou“. Reakcia konkurenčnej spoločnosti na seba nenechala dlho čakať a ešte v ten deň Lidl zverejnil na svojej facebookovej stránke porovnanie produktov pochádzajúcich zo Slovenska spolu s kvalitatívne podobnými slovenskými produktmi značky Billa so zreteľom na nižšiu cenu potravín.

Na kampaň reagujú aj zákazníci

Lidl uvádza, že cieľom nebolo zaútočiť na konkurenčnú spoločnosť Billa a išlo len o odpoveď na dlhodobú komunikáciu tohto reťazca, ktorá sa začala ešte v roku 2016. Na sociálnej sieti sa však spustil súboj porovnávaní cien a kvality potravín, do ktorého sa aktívne zapájajú i zákazníci vyjadrením svojej skúsenosti s výrobkami a osobnou preferenciou obchodného reťazca.

Reklamu preverí Arbitrážna komisia

Spoločnosť Billa považuje protikampaň konkurenčného obchodného reťazca za zavádzajúcu a tvrdí, že svoje produkty Lidl uvádza v akciových cenách a porovnáva s bežnými cenami v Bille. Problém podobného charakteru riešil Lidl už v roku 2017, kedy Arbitrážna komisia rady pre reklamu posúdila sťažnosti na tri reklamy spoločnosti a vyhlásila stanovisko, že prišlo k porušeniu etického kódexu. Forma ohovárania či diskreditácie konkurenčnej spoločnosti môže znamenať problém, a to nielen z legislatívneho, ale aj etického hľadiska. Etický kódex totiž nepovoľuje útok na iný produkt, zadávateľa reklamy či inú reklamu na produkt, ktorý by mohol zadávateľa reklamy zdiskreditovať. Etickú stránku kampane a súlad s kódexom reklamnej praxe preto už 25. apríla preverí Arbitrážna komisia Rady pre reklamu.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Nepremeškajte októbrové VEEVobranie. Máte možnosť vyhrať víkend vo vinici

Potulky po vinohradoch už neodmysliteľne patria k jeseni. Október v znamení skvelých výhier, ale taktiež ako príležitosť zamyslieť sa, kde končí elektroodpad. Zapojte sa aj vy a užite si bezdymové VEEVobranie. Tentoraz nebudeme zbierať hrozno, aj keď vinice neminieme. V rámci októbra sa dospelí užívatelia bezdymových zariadení VEEV môžu zapojiť do zaujímavej aktivity s názvom […]

ZYN ponúka slobodu v užívaní, komfort a alternatívu

Pohodlný zážitok bez dymu? Nikotínové vrecúška ZYN s novou príchuťou Spearmint a novými variantami Black Cherry a Cool Mint ponúkajú diskrétnosť, viac slobody užívania a sú bez zápachu. Nechýba ani rozšírené portfólio rady Mini Dry. Vrecúška ZYN si postupne nachádzajú cestu u dospelých užívateľov menej rizikových bezdymových alternatív už aj na Slovensku. Nezanechávajú cigaretový zápach, […]

Personalizácia v logistike e-commerce – prípadová štúdia FM Logistic a Lindt

Personalizácia produktov sa čoraz viac rozširuje aj mimo oblasti odevného, klenotníckeho a kozmetického priemyslu. Tento trend rýchlo rastie aj v potravinárskom sektore, kde spotrebitelia očakávajú, že si budú môcť vytvoriť produkty prispôsobené ich individuálnym preferenciám. To predstavuje náročnú výzvu pre výrobcov, ale zároveň aj veľkú príležitosť na budovanie lojality a odlíšenie sa na trhu. Partnerstvo […]

Tri novinky VEEV ONE: od sviežich tónov až po klasiku

Za sviežou chuťou leta s podtónom ovocia vám nemusí byť smutno! Dospelí užívatelia sa potešia novinkám, ktoré prináša bezdymové zariadenie VEEV ONE. A sú rovno tri! Zmestí sa vám do vrecka, upúta dizajnom, cena je nízka a navyše oproti jednorazovým e-cigaretám sa dá opakovane používať. Hovoríme o bezdymovom zariadení v elegantnom prevedení VEEV ONE. Toto […]

Kapsuly sú späť: Novinky v rade Levia Pearl prinášajú zážitok z prekvapenia

Koniec leta nemusí byť vôbec nuda, naopak! Prebúdza zvedavosť, ale taktiež predstavuje zážitok z nových chutí! A tie sú tentoraz v znamení lesných plodov, exotického ovocia a mentolu. Stačí si vybrať podľa seba. IQOS prichádza s ďalšou novinkou – nikotínové náplne bez obsahu tabaku LEVIA sa rozšírili o ďalšie dve príchute Forest Pearl a Summer Pearl. […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

13. – 14. 11. 2025, kongres Czech Retail Days, Praha

27. – 28. 11. 2025, kongres Slovlog, Bratislava

16. – 25. 1. 2026, Grüne Woche, Berlín

Profily

Obchod očami Ľubice Gubovej, country manažérky Visa: Podnikatelia, ktorí neberú karty, prichádzajú až o tretinu zákazníkov

6. novembra 2025

Sean Culey: Nový maloobchodný svet bude vítať ľudí aj ich AI agenty

22. októbra 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
Newsletter

Prihláste sa na odber newslettera a majte každý týždeň vo svojej e-mailovej schránke prehľad o aktuálnom dianí v retaile.



© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok