logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
    • Michaela Hanáková
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Sieť potravin Fresh mini nájdu spotrebitelia už na všetkých čerpacích staniciach Dalioil. Táto...
  • Víťazi deviateho ročníka Programu podpory lokálnych komunít sú už známi. O tom, ktorých 26...
  • Obalový priemysel balancuje na tenkej hranici medzi čoraz prísnejšími reguláciami (PPWR), tlakom...
  • Človek varí večeru a zrazu zistí, že mu chýba cibuľa. Rýchlo na seba hodí kabát a uteká do...

Katarína Droppová: Falošní diskutéri a recenzenti ako bežná prax?

11. apríla 2019
Blog 0
2835
Katarína Droppová: Falošní diskutéri a recenzenti ako bežná prax?

V predchádzajúcom blogu sme si povedali, že je na nezaplatenie, ak o vás pozitívne hovoria či píšu iní. Takéto recenzie sú veľmi žiadané, avšak aj tu si treba dať pozor ako na to. Využívanie falošných účtov na weboch a sociálnych sieťach nielen pri politických kampaniach, ale aj v bežnej komunikácii komerčných firiem sa rozrástlo ako huby po daždi. Bojovať proti tomu alebo to naopak využiť vo svoj prospech?

Fenomén falošných účtov, zdá sa, ovplyvnil nielen voľby v USA, ale preniesol sa aj na Slovensko. Stretnúť sme sa s nimi mohli pri uplynulých voľbách, keď diskutéri chválili svojho kandidáta a hanili pod čiernu zem jeho konkurentov. Po kliknutí na takýto účet ste zistili, že profil diskutéra nielenže nemá tvár, ale ani veľa priateľov, ďalšiu komunikáciu či históriu. Jeho hlavným účelom je totiž ovplyvňovať komunikáciu žiadaným smerom a „predávať“ v pozitívnom svetle vybraného kandidáta.

Éra fake news a falošných profilov

Aj v rámci čo najlepšieho umiestnenia vo vyhľadávačoch je ideálne mať čo najviac dobrých recenzií od spokojných zákazníkov, ktorí srdečne odporúčajú naše produkty ďalším čitateľom. Nezriedka sa tak môžete na webe či sociálnych médiách stretnúť s „pravou“ Karol, Mikom, či Hansom, ktorí odporúčajú konkrétny výrobok síce trochu zvláštnou slovenčinou, ale presvedčivo. Na ďalšie otázky už nejako neodpovedajú. Veď ako by aj mohli, keď sú falošní…

Nielen fake news, teda falošné správy, ale aj falošní diskutujúci sa začali vo veľkom využívať v komunikácii. V prostredí sociálnych sietí je totiž oveľa ťažšie komunikáciu kontrolovať, identifikovať záujmy diskutujúcich a rozličných iniciatív. Avšak ide o praktiky, ktoré v štandardnom prostredí nemajú čo hľadať. Je totiž normálne správať sa zodpovedne a prejaviť by sa to malo aj v hodnovernosti a dôveryhodnosti značky, ktorej falošní diskutéri môžu len uškodiť. Len originálna a autentická komunikácia je interaktívna a tým pádom aj zásahová.

Spolupráca so značkou by mala byť prestížou

Tvorba a šírenie falošných správ je jej popretím. Malo by byť v záujme každej značky, aby svojich spotrebiteľov nezavádzala. Nové vzťahy a oslovenia vám zabezpečia strategické partnerstvá, či už so známymi tvárami alebo bežnými spotrebiteľmi. Ak máte produkt, za ktorým budú stáť, posunie to váš vzťah na inú úroveň a zvýši jeho kredibilitu. Je bežnou praxou v zahraničí, že spolupráca so značkou je prestížou a tak sa ju nemajú problém priznať ani TOP zahraničné hviezdy, tak prečo nie my tu na Slovensku? Rovnako aj natívne PR je práca nejakého človeka, tak by mala byť nielen štandardne priznaná, ale aj zaplatená.

Autenticita a inteligentná komunikácia

Pre značku, produkt aj komunikačného profesionála, ktorým záleží na dobrom mene a povesti, by malo byť samozrejmé neprijať zadanie smerujúce k neetickým postupom, ako napríklad využívanie falošných profilov alebo šírenie falošných správ a informácií. O tom hovorí aj Memoradum o Etike v digitálnej komunikácii, ktorú vydala Asociácia public relations Slovenskej republiky na základe štandardov odvetvia, skúseností členských agentúr a odporúčaní medzinárodnej organizácie ICCO. Jej základným poslaním je podporovať dôveryhodnosť pri riadenej komunikácii, presadzovať etické štandardy a vzdelávať odbornú aj laickú verejnosť a klientov.

Pretože len inteligentná komunikácia s využitím rôznych typov médií, komunikačných kanálov a skutočných informácií je kľúčom k úspechu. Správny mix vlastných, platených aj spontánnych výstupov, zvolených podľa vašich cieľov a publika, dokáže posilniť celkové povedomie o vašej značke aj bez falošných barličiek. Preto sa nemusí báť ukázať emócie, zaujímavý a autentický obsah, ktorý tvorí jedinečný príbeh vašej značky.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zmeň uhol pohľadu s VEEV ONE Perspectives

Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue. Zoznám sa s bezdymovou limitkou VEEV ONE Perspectives. Do rodiny bezdymových zariadení prináša osobný štýl a nový uhol pohľadu na to, čo znamená rozumnejšia voľba pre dospelého fajčiara, ktorý by inak pokračoval vo fajčení. Dostupná je už teraz – […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

3. – 7. 9. 2025, Agrokomplex, Nitra

15. – 19. 9. 2025, veľtrh Drinktec, Mníchov

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Obchod očami Michala Karcola, generálneho riaditeľa a konateľa XLSK Nábytok: Vybudovanie obchodného domu v Nitre je strategickým krokom

25. júna 2025

Obchod očami Zuzany Žubor Kágerovej, sales and marketing directora spoločnosti Zvolenská mliekareň: Spotrebitelia prejavujú záujem o nezvyčajné chuťové zážitky

9. júna 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok