logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Ak by chcel niekto definovať pojem železná zásoba potravín, stačilo by mu napísať tri slová....
  • V dnešnom dynamicky sa meniacom svete sa nákupné správanie spotrebiteľov a ich interakcie so...
  • V novej rubrike Obchod očami… bude Tovar&Predaj prinášať rozhovory so zástupcami...
  • Alza.sk nasadila na vybavovanie zákazníckych požiadaviek umelú inteligenciu menom Alzee. Tá...

Zbytočný plast sa na Slovensko viac dovážať nebude

8. apríla 2019
Správy 0
2686
Zbytočný plast sa na Slovensko viac dovážať nebude

Minister životného prostredia predstavil takzvané protiplastové opatrenie. Nová legislatíva  zakáže uvádzať na slovenský trh jednorazové plastové výrobky ako napríklad plastové príbory. Do platnosti vstúpi 1. januára 2021, iniciatívu sa však svojou činnosťou rozhodli podporiť niektoré obchodné prevádzky a potravinárske podniky už v tomto roku.

Za posledné tri roky spravilo ministerstvo životného prostredia viacero krokov v boji proti zbytočným plastom. Okrem spoplatnenia ľahkých plastových tašiek, slovenský zelený rezort ako prvý v strednej Európe úspešne zavádza zálohovanie PET fliaš.

Boj proti odpadom pokračuje

Analýza ministerstva životného prostredia, na ktorej legislatíva stojí, si získala pozornosť aj za hranicami. O jej preklad prejavili záujem viaceré európske krajiny vrátane Rakúska. Zákon o zálohovaní už úspešne prešiel medzirezortným pripomienkovým konaním.

„Som presvedčený, že v boji proti odpadom sa už Slovensko musí vymaniť z pozície večného dobiehania európskych krajín. A dvojnásobne to platí pri plastoch. Preto som rád, že sa nám v rámci nášho regiónu darí byť lídrami zmien k lepšiemu,“ vyhlásil podpredseda vlády a minister životného prostredia László Sólymos.

Ministerstvo vo februári vo vláde presadilo aj Program predchádzania odpadu, v rámci ktorého si rezort kladie za cieľ vytvoriť v dohľadnej dobe metodiku podpory pre bezobalové obchody na Slovensku a spoplatniť všetky druhy plastových tašiek.

Jednorazovým príborom odzvonilo

Podľa analytikov z ministerstva životného prostredia sa ročne na Slovensko dovezie 14-tisíc ton neobalových plastových výrobkov, pričom významnú časť z tohto objemu predstavujú práve plastové slamky, taniere, príbory a ďalšie produkty. Na rozdiel od iných plastových výrobkov je ich náhrada ekologickejšou alternatívou jednoduchšia.

Antiplastové opatrenie sa preto bude týkať práve jednorazových plastových tanierov, príborov, miešadiel na nápoje, slamiek, paličiek od balónov, vatových tyčiniek do uší, nádob na potraviny a nápojových obalov či pohárov na nápoje vyrobených z expandovaného polystyrénu.

Do iniciatívy sa predbežne zapojilo obchodné centrum

Iniciatívu sa svojou činnosťou rozhodli podporiť i niektoré obchodné prevádzky a potravinárske podniky, ktorých sa bude opatrenie v budúcnosti bezprostredne dotýkať. Nákupné centrum Europa v Banskej Bystrici avizovalo svoju ekokampaň už začiatkom roka 2019, tentokrát však presúva svoju pozornosť z oblasti podujatí na činnosti súvisiace s každodenným životom nákupného centra. Prvá veľká pozitívna zmena sa dotkne práve foodcourtu, v ktorom začiatkom apríla nahradila plastový riad keramická alternatíva.

,,Uvedomujeme si, že z pozície najväčšieho nákupného centra v regióne nám vyplýva určitá zodpovednosť. Aj preto sa chceme viacerými postupnými krokmi stať pozitívnym príkladom toho, že rovnováha medzi udržateľnosťou a nasledovaním ekologických prístupov je možná a v praxi realizovateľná. Okrem obmedzenia plastu sa snažíme napríklad aj o zníženie spotreby papiera prechodom z tlačenej na elektronickú formu magazínu. Zároveň však v priebehu roka plánujeme zavedenie viacerých ďalších krokov smerujúcich k vízii ekologického nákupného centra,“ informuje o ekokampani nákupného centra Michaela Čanecká, center manager Europa SC.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Orbico

Distribútor pre 21. storočie – komplexná starostlivosť o značku

Orbico CZ&SK je distribútor, ktorý sa dokáže prispôsobiť modernej dobe a nielen to, dokáže predpovedať vývoj trendov a prispôsobiť sa neočakávaným zmenám a nepredvídateľným situáciám. Prepája značky so spotrebiteľmi, ponúka holistický prístup zameraný na konkrétne cieľové skupiny, pokrýva všetky kanály a využíva moderné systémy. Okrem klasickej B2B distribúcie pracuje aj s B2C platformami, takže dokáže […]
Playmobil

Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia povzbudzuje malé deti k väčšej aktivite

Pre deti vo veku 1 – 4 rokov: PLAYMOBIL 1.2.3: 71325 Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia  Poslaním PLAYMOBIL 1.2.3 je cielene povzbudzovať batoľatá k hre a inšpirovať deti i rodičov. Vďaka jedinečnému konceptu učebných úrovní, ktorý nie je založený len na veku, ale na vývojovom stupni dieťaťa, je možné učiť sa a […]
INOFEST

Festival inovácií INOFEST mieri do Prešova

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO.  V roku 2023 prichádza podujatie prvýkrát na východné Slovensko, čím chce poskytnúť príležitosť členom a partnerom prezentovať svoje firmy, hľadať biznisové príležitosti, ako aj prispieť k rozvoju inovačného ekosystému. Festival je miestom, kde sa stretávajú experti z firiem, zástupcovia štátnej […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

7.–⁠11. 10. 2023, veľtrh Anuga, Kolín nad Rýnom

17. 10. 2023, Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19. – 20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

Profily

Obchod očami… Martina Grygaříka, obchodného riaditeľa Plzeňského Prazdroja Slovensko: Pivo aj nealko sa pijú hlavne v lete

26. septembra 2023

Sme úplne obyčajné potraviny. S prívlastkom BIO

16. augusta 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera