logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Aj keď si výroba a udržiavanie domáceho kvásku našli svojich priaznivcov už pred mnohými rokmi,...
  • Po pol roku fungovania zálohového systému sa od 1. júla 2022 na Slovensku končí prechodné...
  • Finančná správa zverejnila novú aplikáciu Virtuálna registračná pokladnica 2 (VRP 2) na...
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...

Zbytočný plast sa na Slovensko viac dovážať nebude

8. apríla 2019
Správy 0
2460
Zbytočný plast sa na Slovensko viac dovážať nebude

Minister životného prostredia predstavil takzvané protiplastové opatrenie. Nová legislatíva  zakáže uvádzať na slovenský trh jednorazové plastové výrobky ako napríklad plastové príbory. Do platnosti vstúpi 1. januára 2021, iniciatívu sa však svojou činnosťou rozhodli podporiť niektoré obchodné prevádzky a potravinárske podniky už v tomto roku.

Za posledné tri roky spravilo ministerstvo životného prostredia viacero krokov v boji proti zbytočným plastom. Okrem spoplatnenia ľahkých plastových tašiek, slovenský zelený rezort ako prvý v strednej Európe úspešne zavádza zálohovanie PET fliaš.

Boj proti odpadom pokračuje

Analýza ministerstva životného prostredia, na ktorej legislatíva stojí, si získala pozornosť aj za hranicami. O jej preklad prejavili záujem viaceré európske krajiny vrátane Rakúska. Zákon o zálohovaní už úspešne prešiel medzirezortným pripomienkovým konaním.

„Som presvedčený, že v boji proti odpadom sa už Slovensko musí vymaniť z pozície večného dobiehania európskych krajín. A dvojnásobne to platí pri plastoch. Preto som rád, že sa nám v rámci nášho regiónu darí byť lídrami zmien k lepšiemu,“ vyhlásil podpredseda vlády a minister životného prostredia László Sólymos.

Ministerstvo vo februári vo vláde presadilo aj Program predchádzania odpadu, v rámci ktorého si rezort kladie za cieľ vytvoriť v dohľadnej dobe metodiku podpory pre bezobalové obchody na Slovensku a spoplatniť všetky druhy plastových tašiek.

Jednorazovým príborom odzvonilo

Podľa analytikov z ministerstva životného prostredia sa ročne na Slovensko dovezie 14-tisíc ton neobalových plastových výrobkov, pričom významnú časť z tohto objemu predstavujú práve plastové slamky, taniere, príbory a ďalšie produkty. Na rozdiel od iných plastových výrobkov je ich náhrada ekologickejšou alternatívou jednoduchšia.

Antiplastové opatrenie sa preto bude týkať práve jednorazových plastových tanierov, príborov, miešadiel na nápoje, slamiek, paličiek od balónov, vatových tyčiniek do uší, nádob na potraviny a nápojových obalov či pohárov na nápoje vyrobených z expandovaného polystyrénu.

Do iniciatívy sa predbežne zapojilo obchodné centrum

Iniciatívu sa svojou činnosťou rozhodli podporiť i niektoré obchodné prevádzky a potravinárske podniky, ktorých sa bude opatrenie v budúcnosti bezprostredne dotýkať. Nákupné centrum Europa v Banskej Bystrici avizovalo svoju ekokampaň už začiatkom roka 2019, tentokrát však presúva svoju pozornosť z oblasti podujatí na činnosti súvisiace s každodenným životom nákupného centra. Prvá veľká pozitívna zmena sa dotkne práve foodcourtu, v ktorom začiatkom apríla nahradila plastový riad keramická alternatíva.

,,Uvedomujeme si, že z pozície najväčšieho nákupného centra v regióne nám vyplýva určitá zodpovednosť. Aj preto sa chceme viacerými postupnými krokmi stať pozitívnym príkladom toho, že rovnováha medzi udržateľnosťou a nasledovaním ekologických prístupov je možná a v praxi realizovateľná. Okrem obmedzenia plastu sa snažíme napríklad aj o zníženie spotreby papiera prechodom z tlačenej na elektronickú formu magazínu. Zároveň však v priebehu roka plánujeme zavedenie viacerých ďalších krokov smerujúcich k vízii ekologického nákupného centra,“ informuje o ekokampani nákupného centra Michaela Čanecká, center manager Europa SC.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera