logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Väčšina maloobchodných reťazcov nebude už o dva roky predávať vajcia, ktoré zniesli sliepky...
  • Nové nastavenie marketingu detských produktov v praxi znamená, že v letákoch, inzerátoch,...
  • Februárová inflácia zrýchlila a po tretíkrát sa medziročne dostala na rekordných 15,4 %....
  • Aké sú negatívne trendy, ktoré ovplyvnili retail? Ako prvé asi každého napadne pandémia...

Zbytočný plast sa na Slovensko viac dovážať nebude

8. apríla 2019
Správy 0
2619
Zbytočný plast sa na Slovensko viac dovážať nebude

Minister životného prostredia predstavil takzvané protiplastové opatrenie. Nová legislatíva  zakáže uvádzať na slovenský trh jednorazové plastové výrobky ako napríklad plastové príbory. Do platnosti vstúpi 1. januára 2021, iniciatívu sa však svojou činnosťou rozhodli podporiť niektoré obchodné prevádzky a potravinárske podniky už v tomto roku.

Za posledné tri roky spravilo ministerstvo životného prostredia viacero krokov v boji proti zbytočným plastom. Okrem spoplatnenia ľahkých plastových tašiek, slovenský zelený rezort ako prvý v strednej Európe úspešne zavádza zálohovanie PET fliaš.

Boj proti odpadom pokračuje

Analýza ministerstva životného prostredia, na ktorej legislatíva stojí, si získala pozornosť aj za hranicami. O jej preklad prejavili záujem viaceré európske krajiny vrátane Rakúska. Zákon o zálohovaní už úspešne prešiel medzirezortným pripomienkovým konaním.

„Som presvedčený, že v boji proti odpadom sa už Slovensko musí vymaniť z pozície večného dobiehania európskych krajín. A dvojnásobne to platí pri plastoch. Preto som rád, že sa nám v rámci nášho regiónu darí byť lídrami zmien k lepšiemu,“ vyhlásil podpredseda vlády a minister životného prostredia László Sólymos.

Ministerstvo vo februári vo vláde presadilo aj Program predchádzania odpadu, v rámci ktorého si rezort kladie za cieľ vytvoriť v dohľadnej dobe metodiku podpory pre bezobalové obchody na Slovensku a spoplatniť všetky druhy plastových tašiek.

Jednorazovým príborom odzvonilo

Podľa analytikov z ministerstva životného prostredia sa ročne na Slovensko dovezie 14-tisíc ton neobalových plastových výrobkov, pričom významnú časť z tohto objemu predstavujú práve plastové slamky, taniere, príbory a ďalšie produkty. Na rozdiel od iných plastových výrobkov je ich náhrada ekologickejšou alternatívou jednoduchšia.

Antiplastové opatrenie sa preto bude týkať práve jednorazových plastových tanierov, príborov, miešadiel na nápoje, slamiek, paličiek od balónov, vatových tyčiniek do uší, nádob na potraviny a nápojových obalov či pohárov na nápoje vyrobených z expandovaného polystyrénu.

Do iniciatívy sa predbežne zapojilo obchodné centrum

Iniciatívu sa svojou činnosťou rozhodli podporiť i niektoré obchodné prevádzky a potravinárske podniky, ktorých sa bude opatrenie v budúcnosti bezprostredne dotýkať. Nákupné centrum Europa v Banskej Bystrici avizovalo svoju ekokampaň už začiatkom roka 2019, tentokrát však presúva svoju pozornosť z oblasti podujatí na činnosti súvisiace s každodenným životom nákupného centra. Prvá veľká pozitívna zmena sa dotkne práve foodcourtu, v ktorom začiatkom apríla nahradila plastový riad keramická alternatíva.

,,Uvedomujeme si, že z pozície najväčšieho nákupného centra v regióne nám vyplýva určitá zodpovednosť. Aj preto sa chceme viacerými postupnými krokmi stať pozitívnym príkladom toho, že rovnováha medzi udržateľnosťou a nasledovaním ekologických prístupov je možná a v praxi realizovateľná. Okrem obmedzenia plastu sa snažíme napríklad aj o zníženie spotreby papiera prechodom z tlačenej na elektronickú formu magazínu. Zároveň však v priebehu roka plánujeme zavedenie viacerých ďalších krokov smerujúcich k vízii ekologického nákupného centra,“ informuje o ekokampani nákupného centra Michaela Čanecká, center manager Europa SC.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

 

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera