logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Nepotravinársky diskontný reťazec Action má na Slovensku už šesť predajní. Minulý týždeň...
  • Novootvorená predajňa Tesco v Levoči sa nachádza blízko historického centra a je súčasťou...
  • Po úspešnom otvorení štyroch nových ambassador obchodov, ktoré spĺňajú najvyšší štandard...
  • Coop Jednota Nové Zámky otvorila moderný zrekonštruovaný supermarket na Mierovej ulici v...

Väčšina slovenských spotrebiteľov nakupuje balenú vodu

8. apríla 2019
Správy 0
1806
Väčšina slovenských spotrebiteľov nakupuje balenú vodu

V roku 2018 zakúpilo balenú vodu až 96 % domácností. Najviac za ňu pritom utrácajú na západnom Slovensku, najmenej minú kupujúci z Bratislavského kraja. Okrem širokého výberu minerálnych vôd zákazníkov oslovila i ponuka stolových a pramenitých vôd.

Spoločnosť GfK realizovala v roku 2018 prieskum trhu so zameraním na nákup a spotrebu balenej vody v domácnostiach na Slovensku. Poukázala na zaujímavé zistenia spotrebiteľských preferencií.

Balenú vodu si najčastejšie dopraje západné Slovensko

Z nákupu si prinesie balenú vodu až 96 % domácností. Zásoby si pritom doplňujeme pomerne často, a to každých 11 dní, pričom v priemere v rámci jedného nákupu zakúpime 6,3 l vody. Až 9 z 10 slovenských kupujúcich oslovila široká ponuka minerálnych vôd. O niečo menej domácností, a to 8 z 10, zakúpilo stolovú alebo pramenitú vodu. Nadpriemernú útratu za balené vody majú domácnosti žijúce na západnom Slovensku, kde za ne každá minie až 65 eur ročne, naopak najmenšiu spotrebu minerálnej vody dosiahol Bratislavský kraj, kde suma za spotrebu predstavuje 54 eur.

Sýtené vody sú lacnejšie

V nákupoch prevažujú sýtené a jemne sýtené vody, na ktoré domácnosti minú viac ako ¾ svojich výdavkov na vodu. V minulom roku oslovila táto kategória vôd až 90 % domácností. V porovnaní s nesýtenými vodami sú tieto o viac ako 20 % lacnejšie. Nadpriemernú spotrebu podľa prieskumu vykazujú najmä rodiny s deťmi nad 15 rokov a rodiny s dospelými členmi. Po nesýtených siahajú rodiny s deťmi do 5 rokov a taktiež domácnosti s dospelými členmi.

Na preferencie nákupu vplýva akciová ponuka

Výsledky prieskumu poukazujú na úspešnosť podporného formátu akciových cien. Pre nesýtené vody platí, že zvýhodnená cena pozitívne vplýva na veľkosť nákupu. Zvýhodnené nákupy tvoria až 42 %  z objemu nesýtených vôd, 38 % z objemu sýtených vôd. Vo všeobecnosti predstavujú ochutené vody až 27 % z výdavkov domácností na balené vody, najobľúbenejšou príchuťou je pomarančová a druhou najčastejšou voľbou spotrebiteľov na Slovensku je práve citrónová príchuť.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

7. –⁠ 8. 6. 2023, Kongres Samoška, Olomouc

Profily

Action

Petr Juliš, generálny riaditeľ Action pre Česko a Slovensko: Na Slovensku vidíme väčší priestor ako v Česku

1. apríla 2023
Kaufland

František Krenželák, centrálny nákupca mliečnych výrobkov, Kaufland: Cením si všetky podnety od zákazníkov a venujem sa im

1. apríla 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera