
Obchodné siete sa čoraz väčšmi angažujú v podpore slovenských dodávateľov prostredníctvom interných programov a kampaní. Jednou z nich je aj spoločnosť Lidl Slovenská republika, ktorá uvádza, že v minulom obchodnom roku nakúpila od slovenských dodávateľov tovar v hodnote až 234 miliónov eur. Suma pritom išla od diskontného reťazca priamo k rukám dodávateľov.
Spoločnosť vykazuje nárast vo výške viac ako 33 miliónov eur v porovnaní dvoch uplynulých obchodných rokov, čo predstavuje takmer 17 % a zároveň tvrdí, že tento rast je pritom výrazne rýchlejší ako rast celkového obratu diskontného reťazca.
Zásada prednosti pre slovenské firmy
„Dodávateľov do našej siete vyberáme na základe troch kritérií: kvalita, cena a schopnosť dodávať nami požadované množstvá. S mnohými pritom spolupracujeme dlhodobo. Platí u nás zásada, že pokiaľ máme na stole dve rovnaké ponuky – jednu od domáceho a druhú od zahraničného dodávateľa, vždy uprednostníme slovenskú firmu,“ povedal Martin Nagy, konateľ spoločnosti Lidl Slovenská republika za oblasť nákupu a marketingu.
Dodávatelia zo Slovenska zaviezli do spoločnosti takmer 30 % všetkého potravinového tovaru pre Lidl, čo tvorí zároveň najväčší podiel závozu diskontného reťazca. Druhú priečku obsadili firmy z Českej republiky s 23 % a v poradí tretí boli Nemci s viac ako 19 %. Dodávatelia zo spomenutých troch krajín majú podiel viac ako 72 % na celkovo zavezených potravinách pre Lidl Slovenská republika.
Podporné projekty v každej predajni
Diskontný reťazec realizuje viacero projektov určených na podporu slovenských dodávateľov, ktoré platia vo všetkých 134 predajniach Lidla na Slovensku, čím sa odlišujú od viacerých iných podobných iniciatív. Lidl rozšíril svoju ponuku o tematických týždeň „Vyrobené na Slovensku“ a každý týždeň zákazníkom ponúka „5 cenových hitov zo Slovenska“. Obchodný reťazec taktiež oslovil slovenských dodávateľov výzvou „Dajte o sebe vedieť“, ktorú komunikoval aj prostredníctvom Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Slovenskej republiky.