logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Martin Podhradský, konateľ dm drogerie markt: E-shop je niečo, čo musíte mať

3. apríla 2019
Profily 0
6164
Martin Podhradský, konateľ dm drogerie markt: E-shop je niečo, čo musíte mať

Na čele spoločnosti stojí od jej príchodu na slovenský trh v roku 1995. Počas tejto doby sa síce sortiment drogérií veľmi nezmenil, ale zákazníci očakávajú od nakupovania zážitok. Sieť má na Slovensku viac ako 140 predajní a vlani spustila e-shop. Avšak tu sa jej plány nekončia.

Sieť dm drogerie markt posilňuje predaj potravín zdravej výživy, podporuje regionálnych výrobcov kozmetiky, čoskoro začne čapovať drogériu a sortiment chce rozšíriť aj o lieky. Svoju budúcnosť vidí v poskytovaní servisu.

Od nového roka sa zaviedol odvod pre reťazce, ktorý začiatkom apríla Brusel pozastavil. Týkať sa mal aj vás, napokon mieri na obchodníkov, ktorí majú viac ako 25 percent tržieb z predaja potravín. Vydýchli ste si?

Áno. Ako člen SAMO si však myslíme, že takýto zákon nemá opodstatnenie. Je to dodatočná daň z pridanej hodnoty.

Aktuálne sa potraviny na vašom obrate podieľajú necelými 15 percentami. Je možné, že budete tento podiel zvyšovať?

Neplánujeme utlmovať predaj potravín, práve naopak. V predajniach máme nový layout zdravej výživy a predpokladám, že v dohľadnej dobe nám stúpne podiel jej predaja.

Čo hovoríte na nový zákon o neprimeraných podmienkach?

Zdravú stravu pod vlastnou značkou nie sme schopní vyrábať na Slovensku. Nie sú tu totiž kapacity, ktoré by dokázali pokryť dopyt nášho koncernu, pretože pre celý koncern je zabezpečená produkcia u jedného výrobcu. Nápad, že v letákoch musí byť polovica produktov zo Slovenska, pre nás v skutočnosti znamená, že nie sme schopní propagovať značky dmBio a Das gesunde Plus. V aprílovom letáku sme požiadavku splnili, ale tam to končí. Nemôžeme mať v Journale každý mesiac tých istých slovenských výrobcov, aby sme splnili požiadavky zákona. Zaujímavá je aj okamžitá splatnosť pokuty, keď vezmeme do úvahy, že priemerná vymožiteľnosť práva na Slovensku je sedem rokov. Pre niektorých obchodníkov to bude likvidačné. Tragédia tohto zákona je v tom, že prešiel toľkými hlasmi. Hlasovali zaňho aj tí, ktorí kričia, že sú trhovo orientovaní. Dnešný poslanec je však legislatívne nezodpovedný. Keby si zákon naštudoval, tak by za neho nehlasoval.

Uvažuje sa aj o zálohovaní PET fliaš a plechoviek. Spôsobí vám to problémy?

Zálohovanie je určite dobré pre životné prostredie. Je tu však ešte mnoho nezodpovedaných otázok, ktoré sa týkajú technického riešenia. Napríklad, čo sa udeje v nákupných centrách, či ako sa bude likvidovať plast. My predávame milión plastových fliaš ročne. Ak sa stane, že ich vykúpime viac , kto nám zaplatí to medziobdobie, kým nám z clearingového centra pošlú o 30 dní peniaze? Idea je výborná, sám som za. Nakoľko to bude v realite dobré, sa uvidí.

Ako hodnotíte vplyv zavretých predajní počas štátnych sviatkov?

Nemáme problém so štátnymi sviatkami, iba s nákladmi, ktoré prinášajú. Ale tržby sa rozpočítajú do ďalších dní. Sme za to, aby bola zavretá aj nedeľa. Proti však budú odborári, pretože od mája sa opäť dvíhajú príplatky, čo znamená, že zamestnanci lepšie zarobia. Najväčším nepriateľom zavretých nedieľ sú majitelia obchodných centier. Som zvedavý, koľko obchodov bude otvorených po májovom dvíhaní príplatkov. My máme napočítané, koľko nás to bude stáť.

Koľko vás to bude stáť?

Veľa.

Vlani ste spustili e-shop. Ako sa mu darí?

E-shop je niečo, čo musíte mať. Od februára ponúkame službu „click and collect“, teda tovar si objednáte online a vyzdvihnete si ho v prevádzke. Od leta spustíme komisionovanie, čiže vám tovar zabalí a pripraví filiálka, vďaka čomu budeme promptnejší. Online predaj je určite výzva. Na začiatku sme mali tézu, že e-shop bude úspešný v malých obciach, kde nemáme kamennú predajňu. Viac ako polovica našich dodávok ide práve do obcí do 5000 obyvateľov.

V čom je to výzva?

Povedali sme si, že e-shop bude robiť obrat jednej filiálky za rok, a to aj robí, dokonca i niečo navyše. Ale čísla nie sú veľké. Na rozdiel od online predaja oblečenia či elektroniky, kde sú obraty neporovnateľne vyššie.

Beriete e-shop skôr ako službu zákazníkom alebo by mal v budúcnosti generovať podstatnejšie čísla?

Rád by som sa dožil pri odchode do dôchodku, že to bude významnejšie percento. Môj odhad je, že keď sa o desať rokov dosiahne desaťpercentný podiel onlinu na obrate, budeme veľmi optimistickí.

Pracie prášky a plienky sa už na internete predávajú dávno. Prečo ste e-shop spustili až teraz?

Po Nemecku a Rakúsku sme spolu s Čechmi a Maďarmi v rámci koncernu prví. A máme lepšie čísla ako Maďari.

Ako sa líši priemerný nákup v online a kamennej predajni?

Priemerný nákup na online má hodnotu 46 eur a v kamennej predajni 11 eur, takže je to štvornásobok. Pomáha tomu, samozrejme, aj to, že nákup nad 39 eur má dopravu zadarmo. V Česku je jednotkou onlinu potrava pre mačky, u nás sú to plienky. Priemerný počet v balíku je vyšší, a to 13 produktov. Absurdné na tom je, že musíme dotovať aj tú dopravu, ktorú si platí zákazník.

Koncom marca ste otvorili 141. predajňu v Dunajskej Strede. Aké sú vaše ďalšie plány?

Tento rok otvoríme viac predajní, ako sme pôvodne plánovali a ukončíme ho niekde na čísle 148 filiálok.

Aké lokality vás zaujímajú?

Okresné mestá, kde ešte nie sme. Otvárame čoraz väčšie formáty, a to 400 až 500 metrov štvorcových predajnej plochy. Chceme, aby mali zákazníci komfort a uličkami mohli prechádzať vozičkári i mamičky s kočíkmi. Potrebujeme viac priestoru aj na ekologický a potravinársky segment. V horizonte siedmich rokov by sme chceli mať 200 filiálok.

Začali ste podporovať regionálnych výrobcov kozmetiky a drogérie. Plánujete projekt rozvíjať?

Problémom regionálnych producentov sú financie. Nápady majú, ale vyrábajú na kolene a nevedia zabezpečiť kapacitu, ktorú by sme potrebovali. Chceme im preto garantovať odber. Aké výrobky sa napokon ujmú, ukáže trh.

Plánujete spustiť čapovanie drogérie. Kedy sa tak stane?

Čoskoro. Na začiatku to bude desať filiálok, kde budeme ponúkať dva druhy tekutých práškov a dva druhy prípravkov na umývanie riadu. Časom by mal byť tento projekt celoplošný, aj keď stále vedieme diskusie, či je na to trh pripravený. A druhá vec je, či v každej prevádzke nájdeme na to priestor.

Ekologické zmýšľanie je teraz trendom. Siete sa predbiehajú v tom, kto bude viac eko. Reflektujú na to všetci zákazníci?

Je to módna záležitosť. My sme však vždy boli popredu. Roky rokúce zbierame baterky a separujeme. Ale napríklad okolo plastových tašiek sa strhol ošiaľ. Treba povedať, že vždy bude existovať skupina ľudí, ktorá si nenosí vlastnú tašku a bude chcieť plastovú, preto ju obchodník musí mať. Je farizejstvo tvrdiť opak. Apeloval by som na všetkých, aby sme nepodliehali bláznovstvu len preto, že to je in.

Privátne značky u vás tvoria dôležitú zložku sortimentu. Aký je ich podiel?

Ročne predáme 65 miliónov kusov vlastných značiek. Viac ako každé piate euro u nás zarobia privátne značky.

Pred časom ste povedali, že by ste chceli predávať lieky. Stále to platí?

Áno, toto je náš dlhodobý cieľ. Nedávno sme v predajniach upratali farmaceutické produkty, venovali sme im dva metre, zoptimalizovali sme sortiment a trochu poprehadzovali v rámci layoutu. Zmeny sme zaviedli v októbri a ku koncu februára sme zaznamenali nárast predaja o 47 percent. Na začiatku sme počúvali, že pre parafarmaceutiká či vitamíny nie sme správny kanál. Ale to počúvame aj v dermokozmetike, v ktorej sme veľmi silní. Dokonca musíme nakupovať v šedej zóne, lebo lekárnicka lobby je taká, aká je. L’Oréal, ako jeden z našich top dodávateľov, nám nie je schopný dodať tento tovar. Začali sme predávať kadernícke šampóny, kde nám L’Oréal bránil tak, že nevyberaným spôsobom skúpil všetky produkty z našich predajní. Kvôli kartelovým dohodám dodávateľov nemôžeme mať selektívne vône, kadernícke produkty, a to platí aj pri liekoch. Nevidím racionálny dôvod, prečo by sme nemohli predávať Strepsils. Chceme ponúkať kompletný servis, vrátane voľnopredajných liekov.

V spoločnosti pôsobíte už viac ako dvadsať rokov. Ako sa zmenil zákazník a aké budú jeho očakávania od predajne drogérie v budúcnosti?

Skladba sortimentu sa nemení. Ženy ovulujú každý mesiac, chlapi sa holia, vlasy padajú. V budúcnosti sa však budeme baviť o pridanej hodnote produktov a služieb. Napríklad už dnes máme v bratislavskom obchodnom centre Central dekoporadkyňu. Budúcnosť dm-ky vidím v servise.

Dotazník

Môj obľúbený obchod:

Merkur v Rakúsku. Na Slovensku je to Billa a Yeme.

Moja obľúbená značka:

Nemám obľúbenú značku. Produkt sa mi musí páčiť.

Akým spôsobom najradšej nakupujem:

Osobne. Rád si produkt vyskúšam.

S kým najradšej/najčastejšie nakupujem:

S rodinou.

Čo mi v obchode chýba:

Slušnosť zákazníkov k predavačom.

Čo ma na nakupovaní najviac baví/nebaví:

Baví ma urobiť radosť niekomu inému. A nebaví, keď mi zazvoní esemeska od banky so zaplatenou sumou.

Ako vyzerá môj ideálny nákup:

Mám dobrý pocit, keď dostanem zľavu.

Aký som zákazník:

Náročný, pretože sa veľa pýtam. Aj v Londýne sú obchody, kde ma poznajú.

Bez čoho z obchodu neodídem:

Bez pozdravu.

Moja nákupná „závislosť“:

Saká, obleky a topánky.

 

Tatiana Kapitánová, tatiana.kapitanova@atoz.sk

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera