logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Po pol roku fungovania zálohového systému sa od 1. júla 2022 na Slovensku končí prechodné...
  • Finančná správa zverejnila novú aplikáciu Virtuálna registračná pokladnica 2 (VRP 2) na...
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...
  • Packeta spustila službu, vďaka ktorej budú zákazníci vedieť presný čas doručenia zásielky....

Edeka zostane na tróne

3. apríla 2019
Správy 0
1389
Edeka zostane na tróne

Rebríček LZ Retailytics najúspešnejších nemeckých retailerov opäť potvrdzuje, že Nemci radi nakupujú v supermarketoch s plným sortimentom. Aj cez náklonnosť zákazníkov k diskontom a pokračujúcou supermarketizáciou diskontného kanála si Edeka naďalej udrží svoju výsadnú pozíciu.

Prognózy LZ Retailytics naznačujú, že v roku 2024 bude Edeka stále na špici nemeckého trhu s potravinami. I keď bude Amazon pre všetkých stálou hrozbou, v blízkej budúcnosti sa nebude schopný zaradiť medzi TOP štyroch nemeckých maloobchodníkov.

Niektorí už podľahli tlaku

Podľa predpovedí analytikov dokáže internetový gigant znížiť odstup od prvých štyroch z 15 miliárd eur v roku 2018 na dve miliardy eur v roku 2024. Tento rast ale bude do značnej miery poháňaný jeho všeobecnou platformou a nie obchodom s potravinami prostredníctvom služby Amazon Fresh a Prime Now. Ich plánované rozšírenie, ktoré malo ohroziť nemecký trh, sa zatiaľ neuskutočnilo. Ostatní on-line hráči, ako je Piknik z Nizozemska a nováčik Get Now, budú pravdepodobne väčšou hrozbou pre malých a stredne veľkých maloobchodníkov. Títo menší predajcovia sú pod stále väčším tlakom a niektorí z nich už kapitulovali. A to nie len v obchode s potravinami, ale aj vo veľkoobchodnom sektore, ktorý sa taktiež konsoliduje. Napríklad veľkoobchodná spoločnosť Handelshof už hodila uterák do ringu a kúpi ju Edeka. Toto prevzatie zatiaľ čaká na schválenie zo strany protimonopolného úradu. Nový rok začal zaujímavo a nasledovať budú ďalšie novinky. Ďalšou vynárajúcou sa otázkou je predovšetkým, kto kúpi od spoločnosti Metro sieť hypermarketov Real?

Poradie   Maloobchodník Maloobchodný predaj v mil. eur Ročný nárast predaja Podiel na trhu
1. Edeka 58 750 4,3 % 21,6 %
2. Skupina Rewe 40 020 4,2 % 14,7 %
3. Skupina Schwarz 39 975 3,6 % 14,7 %
4. Aldi 30 294 3,0 % 11,1 %
5. Amazon 15 241 17,4 % 5,6 %
6. Metro 13 508 -1,1 % 5,0 %
7. Lekkerland 8 837 -1,0 % 3,3 %
8. dm 8 110 3,2 % 3,0 %
9. Rossmann 6 660 4,1 % 2,4 %
10. Globus 5 164 1,5 % 1,9 %

 

Zdroj: LZ Retailytics, marec 2019

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera