logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
    • Michaela Hanáková
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Viac ako tretina Slovákov plánuje nakupovať väčšinu vianočných darčekov online. Takéto nákupy sú...
  • Spoločnosť Geis otestovala v bežnej prevádzke na rozvozových trasách v oblasti moravského...
  • Jan Semotán preberá vedenie celej retailovej siete Sportisimo, ktorá zahŕňa takmer 240 predajní...
  • Portál miestopredaja.sk v spolupráci so spoločnosťou ppm factum vyhlásil víťaza súťaže P.O.P....

Jakub Berčík: Zber dát a trendy v prieskumoch trhu

27. marca 2019
Blog 0
2568
Jakub Berčík: Zber dát a trendy v prieskumoch trhu

Získavanie spätnej väzby prostredníctvom kvantitatívnych a kvalitatívnych prieskumov je neodmysliteľnou súčasťou podnikania. V minulosti bol kvalitatívny výskum považovaný za časovo náročný, drahý a neobjektívny, čo odradilo od jeho využívania mnohé výskumné spoločnosti. Dnes je vďaka rozvoju nových technológií a využívaniu umelej inteligencie možné využívať kvalitatívny výskum oveľa efektívnejšie ako pred niekoľkými rokmi.

Kvalitatívny výskum je teraz oveľa prístupnejší organizáciám, ktoré potrebujú pôsobiť v rýchlo sa rozvíjajúcom podnikateľskom prostredí. K zásadným zmenám patrí napríklad analýza textu prostredníctvom strojového učenia, ktorú je možné kategorizovať a analyzovať v reálnom čase s poskytnutím hlavných zistení, vrátane analýzy sentimentu. S využitím počítačového spracovania obrazu je možné rozpoznávať objekty a emócie z fotografií a videí. Na základe výrazu tváre je dnes možné „čítať“ emócie a identifikovať orientačné body záujmu v reálnom čase. Vďaka inteligentným mobilným telefónom je dnes už možné uskutočňovať videointerview kdekoľvek sa respondenti nachádzajú, či už je to obchod s potravinami, v pohodlí domova alebo na akomkoľvek podujatí. Je predpoklad, že tieto nástroje sa budú v praxi používať čoraz viac, pretože umožňujú vykonávať výskumné úlohy oveľa rýchlejšie a efektívnejšie s mnohými benefitmi, ktoré kvalitatívny výskum prináša.

Poznatky o nevedomí sú pri skúmaní trhu triumfom vedeckej revolúcie

V súčasnosti viac ako polovica výskumného priemyslu využíva aj nejakú formu podvedomého meracieho nástroja, nakoľko je zrejmé, že úloha nevedomia zohráva zásadnú úlohu pri vnímaní reklám a marketingových podnetov. Ich využívanie v celosvetovom kontexte má stúpajúci charakter, aj keď pomenším tempom, najmä z hľadiska chápania tohto typu dát a ich ďalšej interpretácie. Napriek tomu tento fakt možno považovať za triumf vedeckej revolúcie v prieskume trhu. Pokroky v chápaní mozgu, ako aj v neurovede spolu s psychológiou a novými technológiami na ich meranie, otvorili dvere k lepšiemu porozumeniu spotrebiteľom v oveľa komplexnejšej a detailnejšej podobe ako kedykoľvek predtým.

Podvedomé meranie poskytuje nové odpovede

S rozšírením podvedomého merania a jeho integráciou do vedomého opytovania môžeme teraz odpovedať na otázky, na ktoré to pred pár rokmi nebolo možné. Medzi niekoľko pamätných príkladov patrí otázka, prečo ľudia nekupovali rovnakou mierou obľúbenú značku po zmene balenia/obalu. Sledovanie očí v tomto prípade dokázalo, že nikdy predtým si nevšímali značku (Tropicana). Iný príklad predstavuje zistenie dôvodu, prečo ľudia za určitých podmienok nakupujú viac. Pomocou biometrie sa preukázalo, že ak zákazník dostane darček alebo bezplatnú vzorku, zlepšuje to jeho náladu, čo v konečnom dôsledku vedie k menšiemu defenzívnemu nákupu.

Úroveň záujmu o jednotlivé metódy zaznamenávajúce nevedomé procesy je stabilná, s medziročným rastom záujmu predovšetkým o sledovanie očných pohybov a biometrie. K tomu môže prispievať viacero faktorov, ako napríklad pokrok v biometrii, čo umožňuje testovať viacero respondentov súčasne s výsledkami v reálnom čase. Taktiež biometrické údaje sú citlivé na všetky druhy podnetov a možno ich relatívne ľahko a lacno spracovať.

Nové metódy prinášajú výsledky vysokej hodnoty

Zvýšené využívanie a rastúci záujem o biometriu v celosvetovom kontexte predpokladá, že trh bude na túto skutočnosť reagovať v podobe praktických riešení, ktoré prinášajú okamžité výsledky spolu s vysokou hodnotou za relatívne nízku cenu. V podmienkach Slovenska takéto riešenia prináša spoločnosť SAMO Europe, s. r. o., ktorá poskytuje výskumy založené na reálnych („tvrdých“) dátach s dôrazom na ich efektívne spracovanie a interpretovanie, aby klient v konečnom dôsledku mohol na ich základe uskutočniť rozhodnutie. Práve rozhodnutia založené na reálnych dátach sú v súčasnom svete čoraz dôležitejšie, čo predpokladá pokračujúci dopyt po výskumoch, ale aj väčšie prepojenie big dát klientov a externých dát z prieskumov, s čím súvisí aj nárast záujmu o poradenstvo v oblasti interpretácie a implementácie zistení.

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Nepremeškajte októbrové VEEVobranie. Máte možnosť vyhrať víkend vo vinici

Potulky po vinohradoch už neodmysliteľne patria k jeseni. Október v znamení skvelých výhier, ale taktiež ako príležitosť zamyslieť sa, kde končí elektroodpad. Zapojte sa aj vy a užite si bezdymové VEEVobranie. Tentoraz nebudeme zbierať hrozno, aj keď vinice neminieme. V rámci októbra sa dospelí užívatelia bezdymových zariadení VEEV môžu zapojiť do zaujímavej aktivity s názvom […]

ZYN ponúka slobodu v užívaní, komfort a alternatívu

Pohodlný zážitok bez dymu? Nikotínové vrecúška ZYN s novou príchuťou Spearmint a novými variantami Black Cherry a Cool Mint ponúkajú diskrétnosť, viac slobody užívania a sú bez zápachu. Nechýba ani rozšírené portfólio rady Mini Dry. Vrecúška ZYN si postupne nachádzajú cestu u dospelých užívateľov menej rizikových bezdymových alternatív už aj na Slovensku. Nezanechávajú cigaretový zápach, […]

Personalizácia v logistike e-commerce – prípadová štúdia FM Logistic a Lindt

Personalizácia produktov sa čoraz viac rozširuje aj mimo oblasti odevného, klenotníckeho a kozmetického priemyslu. Tento trend rýchlo rastie aj v potravinárskom sektore, kde spotrebitelia očakávajú, že si budú môcť vytvoriť produkty prispôsobené ich individuálnym preferenciám. To predstavuje náročnú výzvu pre výrobcov, ale zároveň aj veľkú príležitosť na budovanie lojality a odlíšenie sa na trhu. Partnerstvo […]

Tri novinky VEEV ONE: od sviežich tónov až po klasiku

Za sviežou chuťou leta s podtónom ovocia vám nemusí byť smutno! Dospelí užívatelia sa potešia novinkám, ktoré prináša bezdymové zariadenie VEEV ONE. A sú rovno tri! Zmestí sa vám do vrecka, upúta dizajnom, cena je nízka a navyše oproti jednorazovým e-cigaretám sa dá opakovane používať. Hovoríme o bezdymovom zariadení v elegantnom prevedení VEEV ONE. Toto […]

Kapsuly sú späť: Novinky v rade Levia Pearl prinášajú zážitok z prekvapenia

Koniec leta nemusí byť vôbec nuda, naopak! Prebúdza zvedavosť, ale taktiež predstavuje zážitok z nových chutí! A tie sú tentoraz v znamení lesných plodov, exotického ovocia a mentolu. Stačí si vybrať podľa seba. IQOS prichádza s ďalšou novinkou – nikotínové náplne bez obsahu tabaku LEVIA sa rozšírili o ďalšie dve príchute Forest Pearl a Summer Pearl. […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

27. – 28. 11. 2025, kongres Slovlog, Bratislava

16. – 25. 1. 2026, Grüne Woche, Berlín

Profily

Obchod očami Ľubice Gubovej, country manažérky Visa: Podnikatelia, ktorí neberú karty, prichádzajú až o tretinu zákazníkov

6. novembra 2025

Sean Culey: Nový maloobchodný svet bude vítať ľudí aj ich AI agenty

22. októbra 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
Newsletter

Prihláste sa na odber newslettera a majte každý týždeň vo svojej e-mailovej schránke prehľad o aktuálnom dianí v retaile.



© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok