Nový koncept potravín Kraj je na trhu jeden rok a nedávno otvoril svoju ôsmu predajňu na Drieňovej ulici v Bratislave. „Aktuálne obsluhujeme v priemere desaťtisíc zákazníkov denne a ich počet narastá. V predajniach registrujeme medziročný nárast zákazníkov o 28 percent,“ hovorí Stanislav Čajka, generálny riaditeľ spoločnosti Terno real estate, ktorá sieť prevádzkuje. Najväčší záujem o koncept majú mladí ľudia či mladé rodiny s deťmi.
Kraj ponúka tri druhy sortimentu. Okrem bežných potravín sú to produkty zdravého životného štýlu či potravinových intolerancií a regionálne potraviny. Aktuálne má sieť vo svojej ponuke 900 regionálnych výrobkov od stovky dodávateľov. Podiel slovenských potravín na predaji tvorí 57 %.
Reťazec sa chce ďalej rozširovať, aby mal na konci tohto roka okolo dvadsiatky predajní. Už v apríli otvorí prevádzku v Trnave. „Pokiaľ ide o Bratislavu, prestaviame predajňu na ulici Ivana Horvátha v Ružinove, následne na Homolovej v Dúbravke a v lete sa pustíme do premeny našej vlajkovej lode v Auparku. Na jeseň budeme pokračovať v prestavbách predajní v Bratislave a zavítame do Prievidze a Novej Dedinky,“ uvádza Stanislav Čajka.
Spoločnosť má vo svojom portfóliu aj značky Terno a Moja Samoška. Súčasne s expanziou Kraja sa pustila do remodelingu Mojej Samošky na Terno, v tempe však musela poľaviť. „Legislatíva zapríčinila, že nejaké Samošky ostanú, aby sme sa so značkou Terno nedostali do situácie, že bude v 15 percentách okresov,“ konštatuje Stanislav Čajka. Ak by sa tak stalo, pre sieť by to znamenalo, že bude musieť platiť nový odvod pre reťazce.