logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Kamenné predajne sú mŕtve a budúcnosť maloobchodu patrí do online priestoru. Vlna e-shopov...
  • Presne rok po poklepaní základného kameňa otvára Billa nové logistické centrum v Seredi s...
  • Mesiac a pol po otvorení tridsiatej predajne Kraj v Petržalke na Nobelovom námestí spoločnosť...
  • Technologicko-logistická spoločnosť DODO, ktorá zabezpečuje logistiku poslednej míle, zahájila v...

Tesco podporuje slovenských dodávateľov a dlhodobo sa angažuje i v oblasti vzdelávania farmárov

18. marca 2019
Správy 0
1035
Tesco podporuje slovenských dodávateľov a dlhodobo sa angažuje i v oblasti vzdelávania farmárov

Reťazec predajní Tesco sa aktívne zapája do spolupráce so slovenskými dodávateľmi, pričom podstatný podiel slovenskej produkcie tvorí aj sortiment privátnej značky, vďaka čomu umožňuje dodávateľom rozšíriť svoj predaj i do zahraničia. Zároveň už viac ako dva roky podporuje malých farmárov prostredníctvom projektu Jedinečné chute zo Slovenska.

„Vzhľadom na rozsah nášho podnikania a celkové objemy predaných potravín patrí Tesco medzi obchodné siete, ktoré predávajú najväčšie objemy slovenských potravín. Vlani naši zákazníci nakúpili slovenské potraviny v celkovom objeme 400 miliónov eur, čo predstavuje približne 700 miliónov kusov potravín,“ uvádza Peter Piešťanský, manažér nákupného oddelenia spoločnosti Tesco, a dodáva: „Slovenských dodávateľov podporujeme dlhodobo, mnohí sú súčasťou našich vlastných značiek. Vďaka tejto úspešnej spolupráci sa mnohí slovenskí výrobcovia dostali na trhy aj v okolitých krajinách, rozšírili výrobu, zvýšili obraty či uviedli na trh nové výrobky.“

Úspešná spolupráca so slovenskými dodávateľmi

Príkladom sú mliečne výrobky od Tatranských mliekarní Tami. Práve táto spoločnosť dosahuje so spoločnosťou Tesco tržby okolo 8 miliónov eur ročne.  Vďaka úspešnej spolupráci mohli zvýšiť nákup surového kravského mlieka zo 17 miliónov litrov na 90 miliónov litrov mlieka ročne. O úspešnom pôsobení Tatranskej mliekarne na trhu svedčí aj to, že od začiatku spolupráce s reťazcom Tesco stúpol jej ročný obrat až 60-násobne.

V rámci ponuky potravín v Tescu sú slovenské výrobky najviac zastúpené v kategóriách hydinárskeho, cukrovarníckeho, pivovarníckeho a vinárskeho priemyslu, zeleninárskeho aj mraziarenského tovaru. „V prípade niektorých základných potravín spolupracujeme  výhradne so slovenskými dodávateľmi. Napríklad až 100 % vajec pochádza zo slovenských chovov a 80 % z celkového sortimentu mliečnych výrobkov je tiež zo Slovenska,“ dopĺňa Peter Piešťanský.

Záujem spotrebiteľov o domáce produkty stúpa

Aktuálne Tesco na Slovensku spolupracuje s takmer 500 domácimi pestovateľmi, dodávateľmi a farmármi. Čo sa týka privátnej značky, kde tvorí celkový predaj potravín až tretinu, je až polovica produktov, ktoré Tesco ponúka aj zákazníkom v zahraničí, vyrábaná na Slovensku. Aktuálne spolupracuje so 123 slovenskými dodávateľmi, ktorí  vyrábajú aj produkty Tesco privátnej značky, čím im umožňuje predávať aj v zahraničí. Pre rastúci záujem spotrebiteľov o všetko, čo je vyprodukované na Slovensku, plánuje Tesco v týchto mesiacoch rozširovať ponuku slovenskej sezónnej zeleniny a ponuku čerstvých výrobkov od lokálnych výrobcov. „Podiel slovenských výrobkov by sme veľmi radi rozširovali, narážame však v niektorých prípadoch na nepostačujúce objemy produkcie výrobcov na Slovensku, ktoré nedokážu vykryť dopyt našich zákazníkov,“ vysvetľuje Peter Piešťanský.

Projekt na podporu malých slovenských farmárov

Spoločnosť Tesco projektom Jedinečné chute zo Slovenska podporuje slovenských farmárov s nižšou produkciou. Zákazníci tak už viac ako dva roky môžu aktuálne v 41 predajniach vybrať produkty od malých regionálnych výrobcov. V rámci projektu vyšla spoločnosť malým dodávateľom v ústrety a prispôsobila im objednávkový systém, distribúciu, zjednodušila zmluvy a pomohla zlepšovať jednotlivé produkty. Ako jediný reťazec na Slovensku sa dlhodobo angažuje aj v oblasti vzdelávania farmárov prostredníctvom Farmárskeho grantu, do ktorého sa za šesť rokov zapojilo viac ako 500 farmárov zo Slovenska.

 

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

 

 

Komerčná prezentácia

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. 2. – 2. 3. 2023, EuroShop 2023, Düsseldorf, Nemecko

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Farm House

Marián Petrík, majiteľ, Farm House: Poctivé mäso zo Slovenska

1. októbra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera