logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Katarína Droppová: 5 tipov ako komunikovať, aby sa Veľká noc stala vašimi Vianocami

13. marca 2019
Blog 0
2609
Katarína Droppová: 5 tipov ako komunikovať, aby sa Veľká noc stala vašimi Vianocami

Je celkom jasné, že pred Veľkou nocou sa čokoláda takpovediac predáva sama (musím povedať, že ten, kto vymyslel čokoládové vajce, kuriatko či zajačika by si zaslúžil Nobelovu cenu), ale zvyšuje sa aj predaj ďalších tovarov. Ako ich urobiť pre vašich zákazníkov ešte pútavejšími alebo sa pokúsiť vystúpiť z radu vašich konkurentov a začať komunikovať o čosi inak?

Veľká noc na Slovensku nie je len kresťanský sviatok – čoraz viac ľudí ju chápe ako týždeň voľna v kruhu svojej rodiny. A preto si tie dni chcú aj naplno vychutnať. Nemožno sa potom čudovať, že sa zvyšuje predaj potravín, liehovín, ale aj dovoleniek. Ako osloviť zákazníkov? Mám pre vás pár tipov, vďaka ktorým by sa to mohlo podariť.

#TIP 1 Čo chcú vaši zákazníci?

Počas veľkonočných sviatkov ľudia vítajú oddych a pohodu v kruhu svojej rodiny. Preto si ich nechcú užiť len doma, ale radi sa vyberú aj na výlety. Dokonca aj oblečenie a nábytok sa v tomto období stávajú populárnejšími, pretože nakupujúci majú viac voľného času na prezeranie a väčšie nákupy. Aj reštaurácie a hotely pociťujú väčší záujem. Ako napomôcť predaju svojich produktov? Naplňte potreby zákazníkov.

Je dôležité uistiť sa, že im ponúkate to, čo v tomto období očakávajú. Áno, znie to možno jednoducho, ale keď je človek pripravený užiť si jarnú dovolenku, ťažko zameria svoju pozornosť na výber zimnej. A o tom to je – neponúkať čo nechcú, ale priniesť im to, čo chcú (len o tom ešte nevedia). Napríklad aj taký autoservis či predajca pneumatík môže vhodne zareagovať na Veľkú noc, keď svojim zákazníkom poskytne prehliadku auta pred dlhšou cestou, či predajca CD-čiek prinesie výber rozprávok na cestu pre deti. Alebo si zákazník na pumpe vyberie jedlo na cestu, ku ktorému dostane vo zvýhodnenom balíčku aj nápoj.

#TIP 2 Kto nemá rád zľavu alebo niečo zadarmo?

Špeciálne veľkonočné ponuky už dopredu lákajú zákazníkov, aby si vybrali váš obchod pred tými ostatnými, pretože majú šancu získať pri nákupe čosi viac. Aj také malé veľkonočné vajíčko ako milá pozornosť zákazníka poteší. Navyše sa dá využiť pri akomkoľvek druhu podnikania. Pracovať sa dá aj so špeciálnou ponukou na kúpu rodinnej dovolenky, špeciálnym veľkonočným víkendom a podobne. Využiť sa dá tiež párovanie – tričko s veľkonočnou tematikou a papuče, či dve čokolády za zvýhodnenú cenu. Ak sú páry dobre premyslené, zákazníci budú mať pocit, že im nakupovanie skutočne uľahčujete a nemusia ísť do iných obchodov. Pretože u vás nájdu naozaj to, čo hľadajú.

Ako vám to má pomôcť? Zľavy a špeciálne ponuky zvyšujú návštevnosť vášho obchodu a stimulujú predaj, pretože každý chce ušetriť nejaké to euro. Ponuky s časovým obmedzením navyše vyvolajú pocit nutkavosti, aby svoje nákupy neodkladali.

#TIP 3 Je vás vidno?

Hlavná zásada vašej komunikácie však znie: ak sa o vašej ponuke zákazníci nedozvedia, môže byť tá najlepšia na svete, ale nevyužijú ju. Ak však budete aktívne komunikovať a povzbudzovať zákazníkov, je šanca, že si kúpia aj niečo navyše alebo si vás vyberú nabudúce. Nezabudnite preto využiť všetky kanály, ktoré máte k dispozícii – či už sú to sociálne siete, webové stránky, blog, e-mail, ale aj predajne. Vystavte svoj tovar vnútri aj pred prevádzkou a ukážte ho zákazníkom. Oni totiž nevedia, že máte veľkonočné ponuky a je pomerne naivné myslieť si, že vás v tomto uponáhľanom svete budú aktívne vyhľadávať. Dobrým tipom môžu byť aj zábavné zdielateľné videá či obrázky alebo zaujímavá súťaž. Sú stále vhodným spôsobom, ako osloviť širšiu vrstvu fanúšikov.

#TIP 4 Kedy otvárate?

Táto rada znie možno jednoducho, ale je potrebná – nezabudnite uviesť, kedy vlastne máte počas sviatkov otvorené. Zákazníci sú totiž mnohokrát zmätení či máte povinne zatvorené, alebo naopak môžete a máte otvorené. Preto nie je nič jednoduchšie, ako to dať všetkým na známosť. Ľudia potom budú vedieť, že ste tam pre nich. Je to vždy lepšie ako keď predpokladajú, že ste celý týždeň zatvorení a nenavštívia vašu prevádzku, eshop či webové stránky.

#TIP 5 Ste zaujímaví?

Kombinácia online a offline komunikácie je dobrým spôsobom ako osloviť širokú škálu existujúcich aj potenciálnych zákazníkov a dať im o vás vedieť. Aj tu platí, že autenticita a zaujímavý príbeh či informácie upútajú viac, nebojte sa preto zveriť do rúk profesionálom z oblasti PR a komunikácie. Oni vedia, čo vám pomôže a čo vám prípadne bráni ukázať ten váš príbeh.

Aj predaj džemov sa môže zmeniť na príbeh s hodnotným obsahom, ak časť predaja venujete komunite alebo tým, ktorí to naozaj potrebujú. Veď práve Veľká noc je na to, aby ste popri predaji zvýraznili aj tradičné hodnoty, ktoré tento sviatok prináša a ponúkli svojim zákazníkom okrem tovaru niečo navyše. Nebojte sa zmobilizovať a ukázať svoje silné jadro, ktoré bije nielen pre obchod, ale aj pre človečinu.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

 

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera