logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Za prémiovým produktom hľadáme kvalitu a unikátnosť, odhaľuje prieskum

12. marca 2019
Spotrebitelia 0
1524
Za prémiovým produktom hľadáme kvalitu a unikátnosť, odhaľuje prieskum

Online nakupovanie sa stáva obľúbeným spôsobom pre spotrebiteľov po celom svete, a to nielen pri nákupe štandardných produktov, ale aj v prípade prémiového segmentu. Čoraz väčší počet spotrebiteľov nakupuje tieto produkty online a exkluzívny sortiment tak pomáha zvyšovať tržby domácich i zahraničných elektronických obchodov.

Spoločnosť Nielsen realizovala online prieskum zameraný na zmeny spotrebiteľskej prosperity, ktorý približuje vnímanie spotrebiteľov vo vzťahu k prémiovým produktom. Správa z roku 2018 uvádza, že takmer polovica celosvetových spotrebiteľov dnes nakupuje prémiové produkty cez domáce e-shopy, kým pred troma rokmi to bolo menej ako 40 %. Prémiové produkty na internete najčastejšie nakupujú obyvatelia Ázie a Tichomoria. V Európe je tento podiel nižší. Iba štyria z desiatich spotrebiteľov využívajú na nákup prémiových produktov domáce e-shopy a menej ako pätina zahraničné. Slovenskí spotrebitelia nakupujú prémiový segment viac od domácich online predajcov ako od zahraničných, čo je trend podobný celoeurópskemu priemeru. Nad európsky priemer v nákupoch z oboch typov e-shopov sa dostali len Poliaci.

Najvyhľadávanejším miestom nákupu sú stále kamenné obchody

Napriek nárastu online nakupovania zostávajú kamenné predajne pri nákupe prémiových produktov najobľúbenejšie. Na celosvetovej úrovni až 60 % spotrebiteľov nakupuje prémiový segment v kamenných predajniach, z európskych spotrebiteľov sú to až tri štvrtiny, čím sa Európa dostáva na vrchol rebríčka v nákupe prémiových výrobkov v lokálnych kamenných obchodoch. Na Slovensku hovoríme až o 77 % spotrebiteľov.

Slováci preferujú unikátnosť produktu

Dôležitým faktorom pri prémiových produktoch sú práve kľúčové vlastnosti, ktoré spotrebitelia aktívne vyhľadávajú a pri kúpe vyžadujú. Vo všetkých regiónoch sveta prevláda ako najvýznamnejší atribút vynikajúca kvalita materiálov a surovín, čo udáva celosvetovo až 56 % spotrebiteľov, v Európe 54 % a na Slovensku je to 46 %. Pre viac ako polovicu celosvetových spotrebiteľov je druhým najvýznamnejším benefitom prvotriedny výkon alebo funkcia, s čím sa zhoduje aj 41 % Slovákov. Za tretí atribút Slováci považujú unikátnu vlastnosť, ktorú iný produkt nemá. V Európe ju obsadzuje výborná zákaznícka skúsenosť a v celosvetovom meradle štýlový dizajn výrobku.

Viac ako reklama nás ovplyvňujú známi

Najtypickejším motívom vyskúšania nového prémiového výrobku je medzi slovenskými spotrebiteľmi odporúčanie od známych alebo rodiny a podobne je to i v Česku. Ďalšie dve priečky obsadili impulzný nákup a výsledky výskumu. Online reklama (15 %) alebo televízna reklama (14 %) je pre Slovákov menej významná. V celoeurópskom kontexte priemerný Európan pri kúpe prémiovej novinky najviac dôveruje výsledkom výskumu, pričom odporúčanie zostáva na druhom mieste.

Radi si priplatíme za prémiovú kávu a čaj

Správa o zmenách spotrebiteľskej prosperity tiež odkrýva kategórie, ktoré sú spotrebitelia ochotní zakúpiť v prémiovom segmente. Ich poradie je síce v jednotlivých regiónoch mierne odlišné, opakovane sa v nich však vyskytujú kategórie ako osobná elektronika, oblečenie či obuv.  V globálnom rebríčku má najvýznamnejšie zastúpenie práve osobná elektronika. Jednotkou u slovenských, českých a maďarských spotrebiteľov je prémiová káva alebo čaj.

Na prémiové tabakové produkty si nepotrpíme

V slovenskom rebríčku nasleduje osobná elektronika a treticu kategórií, za ktoré sme ochotní priplatiť, uzatvárajú mliečne výrobky. Do piatich najčastejšie deklarovaných kategórií sa radí okrem oblečenia či obuvi aj zubná hygiena. Naopak najmenej ochotní zaplatiť vyššiu cenu sú slovenskí spotrebitelia pri tabakových produktoch.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera