logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
    • Michaela Hanáková
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Sieť potravin Fresh mini nájdu spotrebitelia už na všetkých čerpacích staniciach Dalioil. Táto...
  • Víťazi deviateho ročníka Programu podpory lokálnych komunít sú už známi. O tom, ktorých 26...
  • Obalový priemysel balancuje na tenkej hranici medzi čoraz prísnejšími reguláciami (PPWR), tlakom...
  • Človek varí večeru a zrazu zistí, že mu chýba cibuľa. Rýchlo na seba hodí kabát a uteká do...

Za prémiovým produktom hľadáme kvalitu a unikátnosť, odhaľuje prieskum

12. marca 2019
Spotrebitelia 0
1699
Za prémiovým produktom hľadáme kvalitu a unikátnosť, odhaľuje prieskum

Online nakupovanie sa stáva obľúbeným spôsobom pre spotrebiteľov po celom svete, a to nielen pri nákupe štandardných produktov, ale aj v prípade prémiového segmentu. Čoraz väčší počet spotrebiteľov nakupuje tieto produkty online a exkluzívny sortiment tak pomáha zvyšovať tržby domácich i zahraničných elektronických obchodov.

Spoločnosť Nielsen realizovala online prieskum zameraný na zmeny spotrebiteľskej prosperity, ktorý približuje vnímanie spotrebiteľov vo vzťahu k prémiovým produktom. Správa z roku 2018 uvádza, že takmer polovica celosvetových spotrebiteľov dnes nakupuje prémiové produkty cez domáce e-shopy, kým pred troma rokmi to bolo menej ako 40 %. Prémiové produkty na internete najčastejšie nakupujú obyvatelia Ázie a Tichomoria. V Európe je tento podiel nižší. Iba štyria z desiatich spotrebiteľov využívajú na nákup prémiových produktov domáce e-shopy a menej ako pätina zahraničné. Slovenskí spotrebitelia nakupujú prémiový segment viac od domácich online predajcov ako od zahraničných, čo je trend podobný celoeurópskemu priemeru. Nad európsky priemer v nákupoch z oboch typov e-shopov sa dostali len Poliaci.

Najvyhľadávanejším miestom nákupu sú stále kamenné obchody

Napriek nárastu online nakupovania zostávajú kamenné predajne pri nákupe prémiových produktov najobľúbenejšie. Na celosvetovej úrovni až 60 % spotrebiteľov nakupuje prémiový segment v kamenných predajniach, z európskych spotrebiteľov sú to až tri štvrtiny, čím sa Európa dostáva na vrchol rebríčka v nákupe prémiových výrobkov v lokálnych kamenných obchodoch. Na Slovensku hovoríme až o 77 % spotrebiteľov.

Slováci preferujú unikátnosť produktu

Dôležitým faktorom pri prémiových produktoch sú práve kľúčové vlastnosti, ktoré spotrebitelia aktívne vyhľadávajú a pri kúpe vyžadujú. Vo všetkých regiónoch sveta prevláda ako najvýznamnejší atribút vynikajúca kvalita materiálov a surovín, čo udáva celosvetovo až 56 % spotrebiteľov, v Európe 54 % a na Slovensku je to 46 %. Pre viac ako polovicu celosvetových spotrebiteľov je druhým najvýznamnejším benefitom prvotriedny výkon alebo funkcia, s čím sa zhoduje aj 41 % Slovákov. Za tretí atribút Slováci považujú unikátnu vlastnosť, ktorú iný produkt nemá. V Európe ju obsadzuje výborná zákaznícka skúsenosť a v celosvetovom meradle štýlový dizajn výrobku.

Viac ako reklama nás ovplyvňujú známi

Najtypickejším motívom vyskúšania nového prémiového výrobku je medzi slovenskými spotrebiteľmi odporúčanie od známych alebo rodiny a podobne je to i v Česku. Ďalšie dve priečky obsadili impulzný nákup a výsledky výskumu. Online reklama (15 %) alebo televízna reklama (14 %) je pre Slovákov menej významná. V celoeurópskom kontexte priemerný Európan pri kúpe prémiovej novinky najviac dôveruje výsledkom výskumu, pričom odporúčanie zostáva na druhom mieste.

Radi si priplatíme za prémiovú kávu a čaj

Správa o zmenách spotrebiteľskej prosperity tiež odkrýva kategórie, ktoré sú spotrebitelia ochotní zakúpiť v prémiovom segmente. Ich poradie je síce v jednotlivých regiónoch mierne odlišné, opakovane sa v nich však vyskytujú kategórie ako osobná elektronika, oblečenie či obuv.  V globálnom rebríčku má najvýznamnejšie zastúpenie práve osobná elektronika. Jednotkou u slovenských, českých a maďarských spotrebiteľov je prémiová káva alebo čaj.

Na prémiové tabakové produkty si nepotrpíme

V slovenskom rebríčku nasleduje osobná elektronika a treticu kategórií, za ktoré sme ochotní priplatiť, uzatvárajú mliečne výrobky. Do piatich najčastejšie deklarovaných kategórií sa radí okrem oblečenia či obuvi aj zubná hygiena. Naopak najmenej ochotní zaplatiť vyššiu cenu sú slovenskí spotrebitelia pri tabakových produktoch.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zmeň uhol pohľadu s VEEV ONE Perspectives

Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue. Zoznám sa s bezdymovou limitkou VEEV ONE Perspectives. Do rodiny bezdymových zariadení prináša osobný štýl a nový uhol pohľadu na to, čo znamená rozumnejšia voľba pre dospelého fajčiara, ktorý by inak pokračoval vo fajčení. Dostupná je už teraz – […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

3. – 7. 9. 2025, Agrokomplex, Nitra

15. – 19. 9. 2025, veľtrh Drinktec, Mníchov

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Obchod očami Michala Karcola, generálneho riaditeľa a konateľa XLSK Nábytok: Vybudovanie obchodného domu v Nitre je strategickým krokom

25. júna 2025

Obchod očami Zuzany Žubor Kágerovej, sales and marketing directora spoločnosti Zvolenská mliekareň: Spotrebitelia prejavujú záujem o nezvyčajné chuťové zážitky

9. júna 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok