Áno, áno, dnes je deň svätého Valentína a ja verím, že vám moje rady z predošlého blogu pomohli vo vašom podnikaní práve na dnešný sviatok. No hlavne, že ste pri tom zhone nezabudli ani na seba a svojich blízkych. Ale, aj keď sa to nezdá, jar je predo dvermi, a preto je potrebné otvoriť dvere, okná a pustiť do vášho biznisu nový, svieži vietor.
Vyburcujte svojich zákazníkov zo zimnej hybernácie! Ako na to? Možno vám pomôže týchto 5 jarných tipov.
#TIP 1 Jarné upratovanie
Nemusíte ho urobiť doslovne, ale nezaškodí to – urobte akciu: povedzte zákazníkom, že znižujete ceny na obľúbené položky, aby ste uvoľnili miesto novým produktom. A to aj vtedy, ak ste majiteľom reštaurácie. Veď prečo nevymeniť zimné menu za ľahšie? Jarné výpredajové akcie oslovia spotrebiteľov a tí sa zároveň dozvedia aj o tom, že pre nich niečo nové, lákavé pripravujete.
#TIP 2 Reštart
Nová sezóna prináša nové príležitosti na rast, len je potrebné premyslieť si, ako na to. Využite jarné témy a nájdite spôsob, ako rozpovedať príbeh vašej značky, ako osloviť ešte lepšie svojich zákazníkov. Veď každý túži po reštarte a jar je na to ako stvorená! Povzbuďte svojich zákazníkov, aby oslávili príchod jari spoločne s vami. Špeciálny jarný balíček ich určite zaujme.
#TIP 3 Fit do leta
Kto by nechcel byť štíhlejší do plaviek na letnú sezónu, všakže? J Ak sa váš obchod nevenuje predaju športových doplnkov, náradia, či oblečenia, nevadí. Marec je správnym mesiacom na akúkoľvek športovú aktivitu – nebojte sa dať do popredia tovar, ktorý je ako stvorený dosiahnuť zdravší a krajší život.
Aj taká počítačová firma môže ponúknuť servis, ktorý dá do pohybu … predsa počítače svojich zákazníkov, ktoré budú ešte rýchlejšie J Reštaurácie ponúknu jarné menu, obchod jarné balíčky a kuriérske služby môžu ponúknuť špeciálne doručovacie rýchle služby. Ak sa predsa len nájde spoločnosť, ktorá by nemala ako siahnuť po jarnej téme, môže kľudne podporiť miestny športový klub. Stačí len otvoriť oči a pouvažovať, aké aktuálne udalosti oslovia vašich zákazníkov.
#TIP 4 Sviatok je každý deň
Dnes je sviatok zaľúbených, stále je sezóna plesov, no v marci? Možno sa vám to nezdá, ale aj v treťom mesiaci roka nás čaká množstvo dátumov, cez ktoré môžete osloviť svojich zákazníkov. 20. marca je Svetový deň šťastia a 8.3. predsa MDŽ. Aj keď si poviete, že ide o – v našich končinách pomerne – sprofanovaný sviatok, prečo by ste mu nemohli prinavrátiť význam, aký si zaslúži? Napríklad ako to urobila firma Hewlett-Packard.
Ak máte vo svojom okolí bývalú športovkyňu, prečo jej nepomôcť skvalitniť život a súčasne cez vašu charitatívnu pomoc neosloviť ďalších ľudí, ktorí radi priložia pomocnú ruku? Alebo čo tak osloviť práve ženy, aby sa zapojili do podpory miestneho športového klubu pre seniorov, pre deti a podobne?
#TIP 5 Myslite ako zákazník
Len ten, kto chodí v topánkach svojich zákazníkov, vie odhadnúť ich potreby a túžby. Zisťujte, čo chcú, čo je pre nich dôležité, čo ich zaujíma. Ako? Najlepšie to zistíte cez sociálne médiá. Hravo a nevtieravo. Kľudne zapojte ambasádorov – „hovorcov“ vašej značky, aby ukázali svoje vlastné zážitky s vašou značkou a tým inšpirovali ostatných. Napríklad, ako to robí Electrolux. Alebo vyhláste súťaž o to, čo je inšpirujúce na mame či inej žene
vašich zákazníkov… Víťaza určite poteší košík dobrôt vášho obchodu, kupón na nákup vo vašej predajni alebo napríklad stretnutie s niekým, kto dokáže druhých nadchnúť a inšpirovať. A so všetkými vašimi krokmi a výsledkami sa nezabudnite podeliť s vašimi fanúšikmi na sociálnych sieťach. Obsah tvorený spotrebiteľmi je ten najcennejší, pretože je autentický.
Samozrejme, nezabudnite na komplexnú komunikáciu – jar musí dýchať zvnútra aj zvonku vašej predajne, no tiež cez vašu webovú stránku, cez váš magazín, blog a ďalšie kanály. Nebojte sa využiť zaujímavé jarné šablóny, ktoré využijete na propagáciu svojich služieb a produktov. Aj cez tieto aktivity dokážete vhodne osloviť zákazníkov a motivovať ich k nákupu konkrétnych položiek. Pohľadnice, komplimentky aj ďalšie menej tradičné formáty vám budú tiež nápomocné. Uľahčia život darcom a potešia obdarovaných. Nebojte sa spájať do silnejších partnerstiev a osloviť ešte širšie publikum. Ponúknite zážitok – ukážte vašu ponuku cez videá, zábavné obrázky, inšpiratívne infografiky… No hlavne – nezabudnite komunikovať so svojimi zákazníkmi. Vytvorte dialóg, veď práve šírenie reklamy z úst do úst (WOM efekt či pozitívne odporučenie) je tým najefektívnejším prostriedkom v celom predajnom kolotoči. Práve jar je ideálny čas naštartovať niečo nové, lepšie a prospešné pre vaše podnikanie, tak nepremeškajte príležitosť.