logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Packeta zahájila spoluprácu s obchodnými reťazcami Tesco a Lidl. V prvej fáze spolupráce...
  • Aj keď si výroba a udržiavanie domáceho kvásku našli svojich priaznivcov už pred mnohými rokmi,...
  • Po pol roku fungovania zálohového systému sa od 1. júla 2022 na Slovensku končí prechodné...
  • Finančná správa zverejnila novú aplikáciu Virtuálna registračná pokladnica 2 (VRP 2) na...

Z lásky si dávame bonboniéru

13. februára 2019
Správy 0
1187
Z lásky si dávame bonboniéru

Sviatok sv. Valentína, ktorý oslavujeme 14. februára sa spája so sviatkom zamilovaných po celom svete a Slovensko nie je v týchto nových tradíciách výnimkou. V obchodoch a letákoch sa stretávame s červenými symbolmi lásky, kyticami či čokoládovými sladkosťami s cieľom urobiť radosť našim najmilším. O tom, že sa počas „valentínskeho“ týždňa výborne predávajú rôzne čokoládové sladkosti – čokoládové bonboniéry, cukrovinky, čokoládové tyčinky a tabuľkové čokolády, svedčia aj predajné čísla priamo zo slovenských reťazcov.

Podľa údajov maloobchodného auditu spoločnosti Nielsen dosiahli tržby za čokoládové sladkosti vo valentínskom týždni v roku 2018 vo vybraných reťazcoch slovenského maloobchodného trhu* viac ako 3 milióny eur a medziročne došlo k ich nárastu o 7 %. Za týmto pozitívnym vývojom tržieb nie je však zvýšený záujem Slovákov o väčšie množstvo valentínskych dobrôt, ale prispieva k tomu predovšetkým vyšší dopyt po drahšom segmente čokoládových bonboniér ako aj medziročné navýšenie priemernej ceny sladkostí. Celková týždenná spotreba čokoládových sladkostí totiž mierne klesla o jedno percento na úroveň 256 ton, aj keď v rámci jednotlivých segmentov sledujeme rozdielny vývoj v spotrebe.

Trh*: SK vybrané reťazce (maloobchodný trh obchodov s potravinami a zmiešaným tovarom zahŕňa reťazce Tesco, Billa, Kaufland, Terno). Zdroj: Nielsen

Špecifikom „valentínskeho“ obdobia je vysoká obľúbenosť hlavne čokoládových bonboniér, ktoré tvoria až polovicu z valentínskeho obratu za čokoládové sladkosti (50 %) a sú jeho absolútnym ťahúňom. Pre porovnanie, priemerný podiel bonboniér je počas roka podstatne nižší, predstavuje menej ako tretinu (32 %), avšak vďaka ich vysokej priemernej cene si aj v priebehu roka udržiavajú prvenstvo. No výrazne vyššia významnosť počas Valentína robí z bonboniér ten najtypickejší valentínsky darček. Tržby za ne sú počas tohto týždňa na úrovni dvojnásobku priemerných týždenných tržieb počas roka. Vyššie predaje zaznamenávajú bonboniéry už len v prvej polovici decembra.

Druhým  najobľúbenejším čokoládovým darčekom, ktorý ešte priaznivo ťahá tržby, ale aj spotrebu cez valentínsky týždeň, sú tabuľkové čokolády s podielom necelých 30 %. Ich predaje v porovnaní s predchádzajúcimi týždňami stúpajú, ale tento rast nie je zďaleka taký výrazný ako u bonboniér, keďže ich sezóna je silnejšia skôr v období pred Veľkou nocou a v jesenných mesiacoch po začiatku školského roka. Ostatné čokoládové sladkosti, ako sú čokoládové tyčinky a cukrovinky, nie sú takým populárnym valentínskym darčekom a z pohľadu spotreby dokonca dopyt po nich v tomto období minulého roka klesol, čo ťahá celkovú spotrebu čokoládových sladkostí do negatívnych čísel.

Čokoládové tyčinky si síce ukrajujú 12 % z valentínskeho obratu čokoládových sladkostí, no slovenskí spotrebitelia ich vo väčšej miere vyhľadávajú v iných obdobiach, predovšetkým pred Mikulášom. Najmenší segment ostatných čokoládových cukroviniek (ako sú napríklad rôzne tvary cukroviniek, vajíčka, lentilky atď.) tvorí 10 % z valentínskeho obratu a je charakteristický veľkonočnou sezónou.

Trh*: SK vybrané reťazce (maloobchodný trh obchodov s potravinami a zmiešaným tovarom zahŕňa reťazce Tesco, Billa, Kaufland, Terno). Zdroj: Nielsen

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

13. – 14. 10. 2022, Kongres Obalko, Praha

15. – 19. 10. 2022, Veľtrh SIAL Paris, Paríž

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera