logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...
  • Packeta spustila službu, vďaka ktorej budú zákazníci vedieť presný čas doručenia zásielky....
  • Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak...
  • Spolupracovať v dnešnej dobe s influencermi vníma väčšina značiek ako „must have“. Sú...

Láska sa nedá uponáhľať, rovnako ani valentínske nákupy!

13. februára 2019
Spotrebitelia 0
1160
Láska sa nedá uponáhľať, rovnako ani valentínske nákupy!

Už ste sa stretli s tvrdením, že byť spontánny je sexy? Nech je to ako chce, zdá sa, že sa tým pri svojich nákupoch riadi veľké množstvo ľudí po celom svete. Slováci si nákupy romantických darčekov nechávajú na poslednú chvíľu. Od roku 2016 sa podiel takýchto valentínskych nákupov zvýšil až o celých 46 %.

Vyplýva to z najnovšej analýzy Mastercard Love Index, podľa ktorej medzi obľúbené valentínske darčeky stále patrí romantická večera či výlet, ale aj tradičné kvety a šperky.

Nakupujúci vkladajú svoju dôveru do rýchlosti, no zároveň aj pohodlia pri zháňaní darčeka či do širokej ponuky výberu. Nakupovanie preto zvykne prebiehať on-line. Aj to je dôvod, prečo sa od Valentína 2016 počet romantických on-line transakcií na Slovensku zvýšil až o 61 %.

To, že sa Slováci stále viac spoliehajú na spontánne nákupy však neznamená, že by sa pritom naďalej nezameriavali na tradičné a štandardné darčeky. Podľa dostupných údajov sa medzi rokmi 2016 a 2018 celkové výdavky za šperky na Slovensku zvýšili o 19 % a výdavky za ruže a ďalšie kvetinové darčeky u nás vzrástli o neuveriteľných 131 %.

Slováci si v posledných rokoch mimoriadne obľúbili bezkontaktné platby o čom svedčí fakt, že od roku 2016 sa ich podiel zvýšil o ohromujúcich 586 % (na 64 % v roku 2018 oproti 29 % v roku 2016). Stúpla tiež hodnota bezkontaktných transakcií – od roku 2016 o 719 %.  Nie je teda žiadnym prekvapením, že ide o najobľúbenejší spôsob úhrady, o to viac, že bezkontaktné platby sú teraz dostupné vo viac než deviatich miliónoch miest v 114 krajinách.

„V čase, keď sa bezkontaktné platby a dodanie tovaru ešte v ten istý deň stávajú normou, je možné svoju drahú polovičku ohúriť zmysluplným valentínskym prekvapením jednoduchšie ako kedykoľvek predtým. Analýza Mastercard Love Index – vo svojom už štvrtom vydaní – poukazuje na celosvetové aj regionálne trendy a ponúka tak obchodníkom nedoceniteľné informácie o nákupných návykoch spotrebiteľov vo valentínskom období,“ uviedol generálny riaditeľ Mastercard pre Slovensko, Českú republiku a Rakúsko.

Naďalej rovnako platí, že zážitky zvykneme oceniť viac ako vecné dary. Klasickým spríjemnením slovenského Valentína je večera so svojou polovičkou v reštaurácii, o čom svedčí zvýšenie počtu transakcií uskutočnených v reštauráciách za posledné tri roky až o 195 %.  Navyše si Slováci zvykli v reštauráciách aj viac minúť. Táto suma sa zvýšila od roku 2016 až o 96 %.

K obľúbeným voľbám Slovákov tiež patrí nápad zobrať svoju drahú polovičku na nezabudnuteľnú cestu: v roku 2018 sa počet transakcií vypovedajúcich o takejto valentínskej voľbe zvýšil o 83 %, čo predstavuje 13 % celkových výdavkov v období sv. Valentína.

Obľúbená je tiež stále spoločne strávená noc v hoteli so všetkou starostlivosťou – od roku 2016 vzrástol počet transakcií v hoteloch o 33 % a spolu s nimi narástli aj celkové výdavky o 15 %.

Mastercard Love Index je spracovávaný každoročne na základe transakcií uskutočňovaných kreditnými, debetnými a predplatenými kartami počas valentínskeho obdobia predchádzajúcich troch rokov – v poslednom vydaní teda 11.– 14. februára 2016 – 2018.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera