logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Láska sa nedá uponáhľať, rovnako ani valentínske nákupy!

13. februára 2019
Spotrebitelia 0
1269
Láska sa nedá uponáhľať, rovnako ani valentínske nákupy!

Už ste sa stretli s tvrdením, že byť spontánny je sexy? Nech je to ako chce, zdá sa, že sa tým pri svojich nákupoch riadi veľké množstvo ľudí po celom svete. Slováci si nákupy romantických darčekov nechávajú na poslednú chvíľu. Od roku 2016 sa podiel takýchto valentínskych nákupov zvýšil až o celých 46 %.

Vyplýva to z najnovšej analýzy Mastercard Love Index, podľa ktorej medzi obľúbené valentínske darčeky stále patrí romantická večera či výlet, ale aj tradičné kvety a šperky.

Nakupujúci vkladajú svoju dôveru do rýchlosti, no zároveň aj pohodlia pri zháňaní darčeka či do širokej ponuky výberu. Nakupovanie preto zvykne prebiehať on-line. Aj to je dôvod, prečo sa od Valentína 2016 počet romantických on-line transakcií na Slovensku zvýšil až o 61 %.

To, že sa Slováci stále viac spoliehajú na spontánne nákupy však neznamená, že by sa pritom naďalej nezameriavali na tradičné a štandardné darčeky. Podľa dostupných údajov sa medzi rokmi 2016 a 2018 celkové výdavky za šperky na Slovensku zvýšili o 19 % a výdavky za ruže a ďalšie kvetinové darčeky u nás vzrástli o neuveriteľných 131 %.

Slováci si v posledných rokoch mimoriadne obľúbili bezkontaktné platby o čom svedčí fakt, že od roku 2016 sa ich podiel zvýšil o ohromujúcich 586 % (na 64 % v roku 2018 oproti 29 % v roku 2016). Stúpla tiež hodnota bezkontaktných transakcií – od roku 2016 o 719 %.  Nie je teda žiadnym prekvapením, že ide o najobľúbenejší spôsob úhrady, o to viac, že bezkontaktné platby sú teraz dostupné vo viac než deviatich miliónoch miest v 114 krajinách.

„V čase, keď sa bezkontaktné platby a dodanie tovaru ešte v ten istý deň stávajú normou, je možné svoju drahú polovičku ohúriť zmysluplným valentínskym prekvapením jednoduchšie ako kedykoľvek predtým. Analýza Mastercard Love Index – vo svojom už štvrtom vydaní – poukazuje na celosvetové aj regionálne trendy a ponúka tak obchodníkom nedoceniteľné informácie o nákupných návykoch spotrebiteľov vo valentínskom období,“ uviedol generálny riaditeľ Mastercard pre Slovensko, Českú republiku a Rakúsko.

Naďalej rovnako platí, že zážitky zvykneme oceniť viac ako vecné dary. Klasickým spríjemnením slovenského Valentína je večera so svojou polovičkou v reštaurácii, o čom svedčí zvýšenie počtu transakcií uskutočnených v reštauráciách za posledné tri roky až o 195 %.  Navyše si Slováci zvykli v reštauráciách aj viac minúť. Táto suma sa zvýšila od roku 2016 až o 96 %.

K obľúbeným voľbám Slovákov tiež patrí nápad zobrať svoju drahú polovičku na nezabudnuteľnú cestu: v roku 2018 sa počet transakcií vypovedajúcich o takejto valentínskej voľbe zvýšil o 83 %, čo predstavuje 13 % celkových výdavkov v období sv. Valentína.

Obľúbená je tiež stále spoločne strávená noc v hoteli so všetkou starostlivosťou – od roku 2016 vzrástol počet transakcií v hoteloch o 33 % a spolu s nimi narástli aj celkové výdavky o 15 %.

Mastercard Love Index je spracovávaný každoročne na základe transakcií uskutočňovaných kreditnými, debetnými a predplatenými kartami počas valentínskeho obdobia predchádzajúcich troch rokov – v poslednom vydaní teda 11.– 14. februára 2016 – 2018.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

 

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera