logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Retail už nie je iba distribučným kanálom

12. februára 2019
Téma 0
3157
Retail už nie je iba distribučným kanálom

Jubilejný, desiaty ročník konferencie POPAI Fórum 2018 sa niesol tak trochu na vlne bilancovania a ukázal, kam sa za tú dobu retail posunul. Podľa prednášajúcich nie je  dôležité ísť neustále vpred, ale dobré je tiež sa občas zastaviť a pozrieť sa na to, čo sa urobilo, aký to malo efekt a či by sa to nedalo ďalej využiť. Prestížna retailová akcia sa tradične odohrala na sklonku minulého roka v TOP Hotelu Praha a bola organizovaná asociáciou POPAI CE.

Celodenná konferencia v minulých rokoch prinášala najnovšie informácie o zásadných trendoch v retaile. Rečníci, vrátane tých medzinárodných, sa venovali zmenám, ktoré boli skutočne reflektované na našom trhu, i tým, ktorým sa to nepodarilo a prečo. Program obsahoval sumarizáciu tých najlepších retailových projektov za poslednú dekádu u nás a predstavil konkrétne, úspešné a inšpiratívne príklady a koncepcie v predajných miestach, ktoré sa podarilo zrealizovať a ktoré na trhu už fungujú. Nie je nutné ísť za každú cenu bezhlavo dopredu. Je dobré sa obhliadnuť, aby ste mohli byť efektívnejší. Navyše retail už nie je len distribučný kanál. Konkuruje ATL a ostatným komunikačným kanálom.

Sme ľudia, nie sme stroje

Ľudia sú stále nenahraditeľní. V súčasnej dobe je navyše nutné sa o ich starať. Význam ľudského faktora v predajných miestach tak rastie, vďaka novému prístupu sa zamestnanec stáva partnerom značky. O svoje doterajšie úspechy s budovaním lovebrandu, a predovšetkým o tom, ako si udržať zamestnancov a komunikovať s nimi, sa podelil Tomáš Kratochvíl, generálny riaditeľ spoločnosti Manufaktura. Zdôraznil, že zamestnancom je nutné vytvoriť také prostredie, aby do práce chodili radi. Jeho firma aktuálne zamestnáva 350 ľudí a hlavnými faktormi pre základ úspechu je produkt, predajné miesto a zamestnanci. I preto tým súčasným i budúcim dávajú voľnosť a možnosť prichádzať s vylepšeniami pomáhajúcimi budovať značku. V prípade náboru je ešte pred prijatím človeka na určitú pozíciu samozrejmosťou zoznámenie s celou firmou, procesmi a možnosťami zažiť ju na vlastnej koži.

Na deň plný informácií voľne nadviazal spoločenský večer. V jeho úvode došlo k slávnostnému vyhláseniu výsledkov súťaží POPAI Awards 2018, POPAI Student 2018 a Hviezda 3D reklamy 2018. Nechýbal raut, degustácie vín, hudba a predovšetkým priestor na networking.

Konferencia POPAI Fórum 2018

Téma: Kam sme sa posunuli v retaile u nás? Trendy verzus realita

Kde: Konferenčné centrum TOP Hotel Praha

Kedy: 29. 11. 2018

Fotogaléria: http://bit.ly/2EqFl4a

Zborník: účastníci konferencie ju nájdu po prihlásení na http://bit.ly/2ErF2WF

Hlavné myšlienky: Retail už nie je chápaný len ako distribučné miesto a jeho úlohou je stále viac budovanie vzťahu so značkou a jej hodnotami. Retailové stratégie spojené s pozitívnym nákupným zážitkom sú výsledkom úspešnej spolupráce zadávateľov a maloobchodníkov. Omnichannel marketing postupne zavádzajú i menšie značky a retaileri. V rámci nových koncepcií sa darí personalizovanej komunikácii so zákazníkmi, práci s dátami i s cielenejším targetingom. Nové nástroje a technológie pomáhajú vyhodnocovať efektivitu a úspešnosť retailu v praxi nášho trhu. Význam ľudského faktoru v predajných miestach rastie, vďaka novému prístupu sa zamestnanec stáva partnerom značky.

 

Pavel Gregor, pavel.gregor@atoz.cz

Článok a výber víťazných exponátov nájdete v časopise Tovar&Predaj 1 – 2/2019.

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera