logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...
  • Packeta spustila službu, vďaka ktorej budú zákazníci vedieť presný čas doručenia zásielky....
  • Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak...
  • Spolupracovať v dnešnej dobe s influencermi vníma väčšina značiek ako „must have“. Sú...

Retail už nie je iba distribučným kanálom

12. februára 2019
Téma 0
2802
Retail už nie je iba distribučným kanálom

Jubilejný, desiaty ročník konferencie POPAI Fórum 2018 sa niesol tak trochu na vlne bilancovania a ukázal, kam sa za tú dobu retail posunul. Podľa prednášajúcich nie je  dôležité ísť neustále vpred, ale dobré je tiež sa občas zastaviť a pozrieť sa na to, čo sa urobilo, aký to malo efekt a či by sa to nedalo ďalej využiť. Prestížna retailová akcia sa tradične odohrala na sklonku minulého roka v TOP Hotelu Praha a bola organizovaná asociáciou POPAI CE.

Celodenná konferencia v minulých rokoch prinášala najnovšie informácie o zásadných trendoch v retaile. Rečníci, vrátane tých medzinárodných, sa venovali zmenám, ktoré boli skutočne reflektované na našom trhu, i tým, ktorým sa to nepodarilo a prečo. Program obsahoval sumarizáciu tých najlepších retailových projektov za poslednú dekádu u nás a predstavil konkrétne, úspešné a inšpiratívne príklady a koncepcie v predajných miestach, ktoré sa podarilo zrealizovať a ktoré na trhu už fungujú. Nie je nutné ísť za každú cenu bezhlavo dopredu. Je dobré sa obhliadnuť, aby ste mohli byť efektívnejší. Navyše retail už nie je len distribučný kanál. Konkuruje ATL a ostatným komunikačným kanálom.

Sme ľudia, nie sme stroje

Ľudia sú stále nenahraditeľní. V súčasnej dobe je navyše nutné sa o ich starať. Význam ľudského faktora v predajných miestach tak rastie, vďaka novému prístupu sa zamestnanec stáva partnerom značky. O svoje doterajšie úspechy s budovaním lovebrandu, a predovšetkým o tom, ako si udržať zamestnancov a komunikovať s nimi, sa podelil Tomáš Kratochvíl, generálny riaditeľ spoločnosti Manufaktura. Zdôraznil, že zamestnancom je nutné vytvoriť také prostredie, aby do práce chodili radi. Jeho firma aktuálne zamestnáva 350 ľudí a hlavnými faktormi pre základ úspechu je produkt, predajné miesto a zamestnanci. I preto tým súčasným i budúcim dávajú voľnosť a možnosť prichádzať s vylepšeniami pomáhajúcimi budovať značku. V prípade náboru je ešte pred prijatím človeka na určitú pozíciu samozrejmosťou zoznámenie s celou firmou, procesmi a možnosťami zažiť ju na vlastnej koži.

Na deň plný informácií voľne nadviazal spoločenský večer. V jeho úvode došlo k slávnostnému vyhláseniu výsledkov súťaží POPAI Awards 2018, POPAI Student 2018 a Hviezda 3D reklamy 2018. Nechýbal raut, degustácie vín, hudba a predovšetkým priestor na networking.

Konferencia POPAI Fórum 2018

Téma: Kam sme sa posunuli v retaile u nás? Trendy verzus realita

Kde: Konferenčné centrum TOP Hotel Praha

Kedy: 29. 11. 2018

Fotogaléria: http://bit.ly/2EqFl4a

Zborník: účastníci konferencie ju nájdu po prihlásení na http://bit.ly/2ErF2WF

Hlavné myšlienky: Retail už nie je chápaný len ako distribučné miesto a jeho úlohou je stále viac budovanie vzťahu so značkou a jej hodnotami. Retailové stratégie spojené s pozitívnym nákupným zážitkom sú výsledkom úspešnej spolupráce zadávateľov a maloobchodníkov. Omnichannel marketing postupne zavádzajú i menšie značky a retaileri. V rámci nových koncepcií sa darí personalizovanej komunikácii so zákazníkmi, práci s dátami i s cielenejším targetingom. Nové nástroje a technológie pomáhajú vyhodnocovať efektivitu a úspešnosť retailu v praxi nášho trhu. Význam ľudského faktoru v predajných miestach rastie, vďaka novému prístupu sa zamestnanec stáva partnerom značky.

 

Pavel Gregor, pavel.gregor@atoz.cz

Článok a výber víťazných exponátov nájdete v časopise Tovar&Predaj 1 – 2/2019.

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera