logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Miznú jednorazové tašky aj slamky. Obchodníci aj výrobcovia sa správajú ekologickejšie

12. februára 2019
Publicistika 0
1372
Miznú jednorazové tašky aj slamky. Obchodníci aj výrobcovia sa správajú ekologickejšie

Čapovaná drogéria, potraviny na váhu, ekologické varianty nákupných tašiek či koniec jednorazovým plastovým produktom. Viaceré obchodné siete i výrobcovia sa snažia znižovať množstvo odpadov, v ktorých si ich zákazníci odnášajú nákupy domov.

Sieť dm drogerie markt chce zaviesť plniace pulty na pracie a čistiace prostriedky. „Intenzívne pracujeme na čo najskoršom zavedení tejto ekologickej služby. Aktuálne hľadáme najvhodnejšie filiálky a sortiment do plniacich pultov,“ uvádza manažérka marketingu siete Nicol Noseková. V prvej fáze chcú koncept realizovať vo vybraných dm predajniach, ktoré to budú kapacitne umožňovať. Cieľom ekologickej služby je urobiť krok k znižovaniu spotreby plastov. Zákazníci si tak budú môcť naplniť čistiace prostriedky do vlastných nádob alebo do nádob, ktoré im budú k dispozícii v dm. Okrem toho sieť hľadá aj ekologickejšie alternatívy k jednorazovým produktom. „Napríklad aj za čoraz diskutovanejšie plastové slamky sme našli vhodnejšiu alternatívu, šetrnejšiu k životnému prostrediu. Od začiatku tohto roka sme do nášho sortimentu zaradili kovové slamky,“ pokračuje Nicol Noseková.

Metro v Ivanke pri Dunaji pred nedávnom taktiež začalo ponúkať zákazníkom možnosť načapovať si drogériu do vlastnej nádoby. Ak sa projekt osvedčí, môže sa rozšíriť aj do ďalších prevádzok. Veľkoobchodník tiež podpísal so Slovenským zväzom kuchárov a cukrárov memorandum o neplytvaní potravinami. Chce tak upozorniť na to, že vyhadzovanie potravín sa stalo bežnou súčasťou života.

Karlovarské minerálne vody už na začiatku vlaňajška otvorili tému zálohovania fliaš. Iniciatívu slovenského ministerstva životného prostredia, ktoré predložilo návrh na zálohovanie, preto výrobca víta. „Znižovaniu záťaže na životné prostredie sa venujeme kontinuálne a dlhodobo, znižujeme napríklad množstvo použitého PET materiálu na výrobu fliaš. V Českej republike sme zaviedli i vnútroštátnu prepravu fliaš po železnici. Dlhodobo financujeme výskum, ktorý vedie Fakulta architektúry Českého vysokého učení technického v Prahe, ktorý sa zameriava na ďalšie dlhodobé využitie PET materiálu,“ hovorí Karol Ponesz, country manažér spoločnosti Karlovarské minerální vody Slovensko.

Spoločnosť Nestlé sa zas zaviazala, že do roku 2025 vo svojej výrobe zavedie použitie výlučne recyklovateľných alebo opakovane použiteľných obalov. Nadviazala tak na rozhodnutie Európskeho parlamentu, ktorý ako súčasť prechodu na vyšší stupeň obehového hospodárstva schválil celoeurópsku stratégiu pre plasty. Podľa nej budú od roku 2021 na európskom trhu zakázané jednorazové plasty, ktoré tvoria v moriach až 70 % odpadu.

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera