logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Po pol roku fungovania zálohového systému sa od 1. júla 2022 na Slovensku končí prechodné...
  • Finančná správa zverejnila novú aplikáciu Virtuálna registračná pokladnica 2 (VRP 2) na...
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...
  • Packeta spustila službu, vďaka ktorej budú zákazníci vedieť presný čas doručenia zásielky....

Miznú jednorazové tašky aj slamky. Obchodníci aj výrobcovia sa správajú ekologickejšie

12. februára 2019
Publicistika 0
1265
Miznú jednorazové tašky aj slamky. Obchodníci aj výrobcovia sa správajú ekologickejšie

Čapovaná drogéria, potraviny na váhu, ekologické varianty nákupných tašiek či koniec jednorazovým plastovým produktom. Viaceré obchodné siete i výrobcovia sa snažia znižovať množstvo odpadov, v ktorých si ich zákazníci odnášajú nákupy domov.

Sieť dm drogerie markt chce zaviesť plniace pulty na pracie a čistiace prostriedky. „Intenzívne pracujeme na čo najskoršom zavedení tejto ekologickej služby. Aktuálne hľadáme najvhodnejšie filiálky a sortiment do plniacich pultov,“ uvádza manažérka marketingu siete Nicol Noseková. V prvej fáze chcú koncept realizovať vo vybraných dm predajniach, ktoré to budú kapacitne umožňovať. Cieľom ekologickej služby je urobiť krok k znižovaniu spotreby plastov. Zákazníci si tak budú môcť naplniť čistiace prostriedky do vlastných nádob alebo do nádob, ktoré im budú k dispozícii v dm. Okrem toho sieť hľadá aj ekologickejšie alternatívy k jednorazovým produktom. „Napríklad aj za čoraz diskutovanejšie plastové slamky sme našli vhodnejšiu alternatívu, šetrnejšiu k životnému prostrediu. Od začiatku tohto roka sme do nášho sortimentu zaradili kovové slamky,“ pokračuje Nicol Noseková.

Metro v Ivanke pri Dunaji pred nedávnom taktiež začalo ponúkať zákazníkom možnosť načapovať si drogériu do vlastnej nádoby. Ak sa projekt osvedčí, môže sa rozšíriť aj do ďalších prevádzok. Veľkoobchodník tiež podpísal so Slovenským zväzom kuchárov a cukrárov memorandum o neplytvaní potravinami. Chce tak upozorniť na to, že vyhadzovanie potravín sa stalo bežnou súčasťou života.

Karlovarské minerálne vody už na začiatku vlaňajška otvorili tému zálohovania fliaš. Iniciatívu slovenského ministerstva životného prostredia, ktoré predložilo návrh na zálohovanie, preto výrobca víta. „Znižovaniu záťaže na životné prostredie sa venujeme kontinuálne a dlhodobo, znižujeme napríklad množstvo použitého PET materiálu na výrobu fliaš. V Českej republike sme zaviedli i vnútroštátnu prepravu fliaš po železnici. Dlhodobo financujeme výskum, ktorý vedie Fakulta architektúry Českého vysokého učení technického v Prahe, ktorý sa zameriava na ďalšie dlhodobé využitie PET materiálu,“ hovorí Karol Ponesz, country manažér spoločnosti Karlovarské minerální vody Slovensko.

Spoločnosť Nestlé sa zas zaviazala, že do roku 2025 vo svojej výrobe zavedie použitie výlučne recyklovateľných alebo opakovane použiteľných obalov. Nadviazala tak na rozhodnutie Európskeho parlamentu, ktorý ako súčasť prechodu na vyšší stupeň obehového hospodárstva schválil celoeurópsku stratégiu pre plasty. Podľa nej budú od roku 2021 na európskom trhu zakázané jednorazové plasty, ktoré tvoria v moriach až 70 % odpadu.

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera