logo

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné veľtrhy
    • Networking
    • Školenia
    • Ostatné
  • Profily
    • Rozhovory
    • Mladí v retaile
    • Predajne
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • Top 30
    • TOP 30 2018
    • TOP 30 2017
    • Objednanie plagátu
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Obmedzenie plastového odpadu nadobúda čoraz zreteľnejšie črty. Ministerstvo životného prostredia...
  • Žiaci 9. ročníkov základných škôl si pri výbere strednej školy mnohokrát nedokážu spojiť...
  • Novoprijatý zákon o neprimeraných podmienkach v obchode s potravinami nerieši problémy...
  • Bezhotovostná spoločnosť je aktuálna téma, ktorá má však potenciál polarizovať. Niektorí sa...

Miznú jednorazové tašky aj slamky. Obchodníci aj výrobcovia sa správajú ekologickejšie

12. februára 2019
Publicistika 0
91
Miznú jednorazové tašky aj slamky. Obchodníci aj výrobcovia sa správajú ekologickejšie

Čapovaná drogéria, potraviny na váhu, ekologické varianty nákupných tašiek či koniec jednorazovým plastovým produktom. Viaceré obchodné siete i výrobcovia sa snažia znižovať množstvo odpadov, v ktorých si ich zákazníci odnášajú nákupy domov.

Sieť dm drogerie markt chce zaviesť plniace pulty na pracie a čistiace prostriedky. „Intenzívne pracujeme na čo najskoršom zavedení tejto ekologickej služby. Aktuálne hľadáme najvhodnejšie filiálky a sortiment do plniacich pultov,“ uvádza manažérka marketingu siete Nicol Noseková. V prvej fáze chcú koncept realizovať vo vybraných dm predajniach, ktoré to budú kapacitne umožňovať. Cieľom ekologickej služby je urobiť krok k znižovaniu spotreby plastov. Zákazníci si tak budú môcť naplniť čistiace prostriedky do vlastných nádob alebo do nádob, ktoré im budú k dispozícii v dm. Okrem toho sieť hľadá aj ekologickejšie alternatívy k jednorazovým produktom. „Napríklad aj za čoraz diskutovanejšie plastové slamky sme našli vhodnejšiu alternatívu, šetrnejšiu k životnému prostrediu. Od začiatku tohto roka sme do nášho sortimentu zaradili kovové slamky,“ pokračuje Nicol Noseková.

Metro v Ivanke pri Dunaji pred nedávnom taktiež začalo ponúkať zákazníkom možnosť načapovať si drogériu do vlastnej nádoby. Ak sa projekt osvedčí, môže sa rozšíriť aj do ďalších prevádzok. Veľkoobchodník tiež podpísal so Slovenským zväzom kuchárov a cukrárov memorandum o neplytvaní potravinami. Chce tak upozorniť na to, že vyhadzovanie potravín sa stalo bežnou súčasťou života.

Karlovarské minerálne vody už na začiatku vlaňajška otvorili tému zálohovania fliaš. Iniciatívu slovenského ministerstva životného prostredia, ktoré predložilo návrh na zálohovanie, preto výrobca víta. „Znižovaniu záťaže na životné prostredie sa venujeme kontinuálne a dlhodobo, znižujeme napríklad množstvo použitého PET materiálu na výrobu fliaš. V Českej republike sme zaviedli i vnútroštátnu prepravu fliaš po železnici. Dlhodobo financujeme výskum, ktorý vedie Fakulta architektúry Českého vysokého učení technického v Prahe, ktorý sa zameriava na ďalšie dlhodobé využitie PET materiálu,“ hovorí Karol Ponesz, country manažér spoločnosti Karlovarské minerální vody Slovensko.

Spoločnosť Nestlé sa zas zaviazala, že do roku 2025 vo svojej výrobe zavedie použitie výlučne recyklovateľných alebo opakovane použiteľných obalov. Nadviazala tak na rozhodnutie Európskeho parlamentu, ktorý ako súčasť prechodu na vyšší stupeň obehového hospodárstva schválil celoeurópsku stratégiu pre plasty. Podľa nej budú od roku 2021 na európskom trhu zakázané jednorazové plasty, ktoré tvoria v moriach až 70 % odpadu.

 

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Odporúčame

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

Anketa

Privítali by ste, keby museli byť predajne v nedeľu zavreté?


Archív ankiet

Loading ... Loading ...

Najčítanejšie správy

  • V Česku začína platiť zákaz predaja počas niektorých sviatkov. Vzťahuje sa na veľké predajne 4 298 views | posted on 27. októbra 2016
  • Paul Pauls, generálny riaditeľ Kauflandu Slovenská republika: Priestor vidím ešte na pätnásť našich predajní 3 893 views | posted on 6. júna 2018
  • Športový predajca Decathlon otvorí v Žiline svoju siedmu predajňu na Slovensku 3 169 views | posted on 21. februára 2018
  • Nezničiteľní stikeez sú v Lidli znovu, tentokrát majú podobu ovocia a zeleniny 2 584 views | posted on 12. mája 2017
  • Poliaci kúpili slovenskú sieť CBA s 310 obchodmi 2 523 views | posted on 3. novembra 2017

KALENDÁR AKCIÍ

21. 2. 2019 BEST OF IN-STORE 2019, Praha

20. – 21. 3. 2019 Kongres Samoška 14, Košice

23. 3. 2019 Nezabúdajme na packaging, Praha

11. 04. 2019 LOG IN, Bratislava

Multimédia

Matúš a Daniela Zvaloví, majitelia, U Dobrožrúta, Bratislava

22. januára 2019

Miroslav Endel, majiteľ, Valach – tradičné slovenské a české výrobky, Spišská Nová Ves

22. januára 2019

Profily

Igor Losman, store manažer v Metro Cash & Carry SR: Líder budúcnosti

12. februára 2019

Peter Varmuža, generálny riaditeľ a majiteľ Yeme: Tretinu potravín si vyrobíme sami

12. februára 2019

Archív správ

Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Radka Zobaníková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: radka.zobanikova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
IČ: 51300001
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Silvia Pokorná
IČ: 88556174
tel.: +420 777 444 128
e-mail: silvia.pokorna@atoz.sk

Country manager Slovensko
Róbert Rácz
IČ: 46972251
tel.: +421 911 750 758
e-mail: robert.racz@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok