logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Ak by chcel niekto definovať pojem železná zásoba potravín, stačilo by mu napísať tri slová....
  • V dnešnom dynamicky sa meniacom svete sa nákupné správanie spotrebiteľov a ich interakcie so...
  • V novej rubrike Obchod očami… bude Tovar&Predaj prinášať rozhovory so zástupcami...
  • Alza.sk nasadila na vybavovanie zákazníckych požiadaviek umelú inteligenciu menom Alzee. Tá...

Miznú jednorazové tašky aj slamky. Obchodníci aj výrobcovia sa správajú ekologickejšie

12. februára 2019
Publicistika 0
1407
Miznú jednorazové tašky aj slamky. Obchodníci aj výrobcovia sa správajú ekologickejšie

Čapovaná drogéria, potraviny na váhu, ekologické varianty nákupných tašiek či koniec jednorazovým plastovým produktom. Viaceré obchodné siete i výrobcovia sa snažia znižovať množstvo odpadov, v ktorých si ich zákazníci odnášajú nákupy domov.

Sieť dm drogerie markt chce zaviesť plniace pulty na pracie a čistiace prostriedky. „Intenzívne pracujeme na čo najskoršom zavedení tejto ekologickej služby. Aktuálne hľadáme najvhodnejšie filiálky a sortiment do plniacich pultov,“ uvádza manažérka marketingu siete Nicol Noseková. V prvej fáze chcú koncept realizovať vo vybraných dm predajniach, ktoré to budú kapacitne umožňovať. Cieľom ekologickej služby je urobiť krok k znižovaniu spotreby plastov. Zákazníci si tak budú môcť naplniť čistiace prostriedky do vlastných nádob alebo do nádob, ktoré im budú k dispozícii v dm. Okrem toho sieť hľadá aj ekologickejšie alternatívy k jednorazovým produktom. „Napríklad aj za čoraz diskutovanejšie plastové slamky sme našli vhodnejšiu alternatívu, šetrnejšiu k životnému prostrediu. Od začiatku tohto roka sme do nášho sortimentu zaradili kovové slamky,“ pokračuje Nicol Noseková.

Metro v Ivanke pri Dunaji pred nedávnom taktiež začalo ponúkať zákazníkom možnosť načapovať si drogériu do vlastnej nádoby. Ak sa projekt osvedčí, môže sa rozšíriť aj do ďalších prevádzok. Veľkoobchodník tiež podpísal so Slovenským zväzom kuchárov a cukrárov memorandum o neplytvaní potravinami. Chce tak upozorniť na to, že vyhadzovanie potravín sa stalo bežnou súčasťou života.

Karlovarské minerálne vody už na začiatku vlaňajška otvorili tému zálohovania fliaš. Iniciatívu slovenského ministerstva životného prostredia, ktoré predložilo návrh na zálohovanie, preto výrobca víta. „Znižovaniu záťaže na životné prostredie sa venujeme kontinuálne a dlhodobo, znižujeme napríklad množstvo použitého PET materiálu na výrobu fliaš. V Českej republike sme zaviedli i vnútroštátnu prepravu fliaš po železnici. Dlhodobo financujeme výskum, ktorý vedie Fakulta architektúry Českého vysokého učení technického v Prahe, ktorý sa zameriava na ďalšie dlhodobé využitie PET materiálu,“ hovorí Karol Ponesz, country manažér spoločnosti Karlovarské minerální vody Slovensko.

Spoločnosť Nestlé sa zas zaviazala, že do roku 2025 vo svojej výrobe zavedie použitie výlučne recyklovateľných alebo opakovane použiteľných obalov. Nadviazala tak na rozhodnutie Európskeho parlamentu, ktorý ako súčasť prechodu na vyšší stupeň obehového hospodárstva schválil celoeurópsku stratégiu pre plasty. Podľa nej budú od roku 2021 na európskom trhu zakázané jednorazové plasty, ktoré tvoria v moriach až 70 % odpadu.

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Orbico

Distribútor pre 21. storočie – komplexná starostlivosť o značku

Orbico CZ&SK je distribútor, ktorý sa dokáže prispôsobiť modernej dobe a nielen to, dokáže predpovedať vývoj trendov a prispôsobiť sa neočakávaným zmenám a nepredvídateľným situáciám. Prepája značky so spotrebiteľmi, ponúka holistický prístup zameraný na konkrétne cieľové skupiny, pokrýva všetky kanály a využíva moderné systémy. Okrem klasickej B2B distribúcie pracuje aj s B2C platformami, takže dokáže […]
Playmobil

Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia povzbudzuje malé deti k väčšej aktivite

Pre deti vo veku 1 – 4 rokov: PLAYMOBIL 1.2.3: 71325 Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia  Poslaním PLAYMOBIL 1.2.3 je cielene povzbudzovať batoľatá k hre a inšpirovať deti i rodičov. Vďaka jedinečnému konceptu učebných úrovní, ktorý nie je založený len na veku, ale na vývojovom stupni dieťaťa, je možné učiť sa a […]
INOFEST

Festival inovácií INOFEST mieri do Prešova

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO.  V roku 2023 prichádza podujatie prvýkrát na východné Slovensko, čím chce poskytnúť príležitosť členom a partnerom prezentovať svoje firmy, hľadať biznisové príležitosti, ako aj prispieť k rozvoju inovačného ekosystému. Festival je miestom, kde sa stretávajú experti z firiem, zástupcovia štátnej […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

7.–⁠11. 10. 2023, veľtrh Anuga, Kolín nad Rýnom

17. 10. 2023, Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19. – 20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

Profily

Obchod očami… Martina Grygaříka, obchodného riaditeľa Plzeňského Prazdroja Slovensko: Pivo aj nealko sa pijú hlavne v lete

26. septembra 2023

Sme úplne obyčajné potraviny. S prívlastkom BIO

16. augusta 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera