logo

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné veľtrhy
    • Networking
    • Školenia
    • Ostatné
  • Profily
    • Rozhovory
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • Top 30
    • TOP 30 2019
    • TOP 30 2018
    • TOP 30 2017
    • Objednanie plagátu
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Hoci sa tradície menia, vianočné rituály sú jedným z najzachovanejších rodinných sviatkov po...
  • Spoločnosť Lidl otvorila novú predajňu v meste Krompachy. Celkovo má diskont na Slovensku už 139...
  • Spoločnosti, ktoré vyrábajú a distribuujú potraviny na rastlinnej báze, vytvorili novú platformu...
  • Maloobchodná sieť Coop Jednota otvorila už dvadsiaty Tempo Supermarket. Ide o najväčší formát...

Gabriela Matečná: Dvojaká kvalita je v Bruseli opäť na stole

29. januára 2019
Moderný trh 0
444
Gabriela Matečná: Dvojaká kvalita je v Bruseli opäť na stole

Rakúsko síce v závere minulého roka stiahlo tému dvojakej kvality z rokovania, ale Rumunsko ako predsedajúca krajina Európskej únie ju opäť vrátilo na stôl. „Proti takýmto snahám budeme bojovať a nedovolíme ich,“ povedala ministerka pôdohospodárstva Gabriela Matečná. Dvojaká kvalita produktov je tak zvona v návrhu pripravovanej európskej legislatívy zameranej na ochranu spotrebiteľov ako nekalá obchodná praktika.

Podľa slov ministerky by už čoskoro mala byť doladená jednotná metodika testovania výrobkov a následne aj zverejnené prvé oficiálne výsledky testov Spoločného výskumného centra Európskej komisie. Tie by mali byť známe ešte do konca prvého štvrťroka. Následne budú môcť vykonávať testy všetky členské krajiny. Matečná očakáva slovenské výsledky ešte v prvom polroku. „Vyzývam výrobcov, nech nasledujú tých, ktorí už svoje receptúry zjednotili,“ konštatovala ministerka s tým, že voči producentom dvojakej kvality agrorezort tvrdo zakročí.

Riaditeľ sekcie potravinárstva a obchodu ministerstva pôdohospodárstva Milan Lapšanský uviedol, že dvojaká kvalita nie je mýtus, ale fakt. „Niektorí výrobcovia už zjednotili receptúry. Napríklad pri značkách Nutella, Bahlsen či Dr. Oetker by ste už nemali nájsť u nás iné výrobky, než v západnej Európe,“ vysvetlil. Naďalej však podľa neho ide o obrovský problém a k dvojakej kvalite sa uchyľujú hlavne veľké firmy, ktoré by si nemuseli zvyšovať zisky na úkor zavádzania spotrebiteľov.

Značkoví výrobcovia reagovali, že si želajú, aby platili jasné pravidlá pre všetkých, a preto sami očakávajú vyjadrenie Spoločného výskumného centra EÚ. Musia však jednoznačne vedieť, čo sú to „zásadné rozdiely“, ktoré majú byť v rozpore s pravidlami. „Dôvera spotrebiteľov je pre značkových výrobcov to najdôležitejšie. A preto sa snažia prinášať výrobky zodpovedajúce ich očakávaniam. Do poznania očakávaní a inovácií produktov investujú značkoví výrobcovia približne toľko, koľko na vedu a výskum vydávajú Španielsko a Holandsko spoločne,“ uviedol výkonný riaditeľ Slovenského združenia pre značková výrobky Ľubomír Tuchscher.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Odporúčame

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

Anketa

Privítali by ste, keby museli byť predajne v nedeľu zavreté?


Archív ankiet

Loading ... Loading ...

Najčítanejšie správy

  • V Česku začína platiť zákaz predaja počas niektorých sviatkov. Vzťahuje sa na veľké predajne 7 293 views | posted on 27. October 2016
  • Paul Pauls, generálny riaditeľ Kauflandu Slovenská republika: Priestor vidím ešte na pätnásť našich predajní 5 768 views | posted on 6. June 2018
  • Poliaci kúpili slovenskú sieť CBA s 310 obchodmi 3 884 views | posted on 3. November 2017
  • Primark chce prísť na Slovensko. Problémom sú chýbajúci ľudia 3 881 views | posted on 19. June 2018
  • Bratislavská fabrika Figaro najnovšie vyrába čokoládové špeciality pre zahraničné značky 3 843 views | posted on 7. September 2017

KALENDÁR AKCIÍ

23. – 26. 1. 2020, Danubius Gastro, Bratislava

16. – 20. 2. 2020, EuroShop, Düsseldorf

18. – 19. 3. 2020, Kongres Samoška 16, Košice

20. – 23. 4. 2020, MBK, Brno

20. – 23. 4. 2020, SALIMA, Brno

Komerčná prezentácia

Multimédia

„Jožko Farmárik nie je len o obchodoch, má hlbšiu myšlienku,“ tvrdí Jozef Šiška, majiteľ siete predajní

4. novembra 2019

„Zmyslom je kupovať menej potravín, ktoré sú však kvalitnejšie,“ tvrdí Zuzana Knollová, majiteľka bezobalovej predajne Špajza

1. novembra 2019

Profily

Martin Krajčovič, predseda Slovenskej aliancie moderného obchodu: Zákony sa vysvetľujú ťažko

5. decembra 2019

Matej Krajčík, kontrolný manažér, 101 Drogerie: Najväčší skok bol prechod z futbalu do biznisu

22. októbra 2019

Archív správ

Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Radka Zobaníková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: radka.zobanikova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
IČ: 51300001
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Katarína Bobáková
tel.: +421 904 589 741
e-mail: katarina.bobakova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Róbert Rácz
IČ: 46972251
tel.: +421 911 750 758
e-mail: robert.racz@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok