logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Diskont Lidl má na Slovensku aktuálne 174 predajní, poslednú otvoril v Martine. Ide o štvrtý...
  • Nové automatizované predajne Coop 24/7 pribudli v Šuranoch a Sládkovičove. Táto správa si v...
  • V posledných rokoch sme svedkami dynamického rozvoja predajných konceptov, ktoré prepájajú...
  • Domáci reťazec Coop Jednota získal v súťaži Mastercard Obchodník roka 2024 ocenenie v kategórii...

Zákon o cenách zvýši ceny alebo zúži ponuku, tvrdia právnici

28. januára 2019
Moderný trh 0
1504
Zákon o cenách zvýši ceny alebo zúži ponuku, tvrdia právnici

Regulačný zásah sleduje záujmy malých dodávateľov a jeho cieľom nie je ochrana spotrebiteľa, hovorí o novele zákona o cenách advokátska kancelária TaylorWessing, ktorá vypracovala jej analýzu pre Slovenskú alianciu moderného obchodu.

Advokátska kancelária považuje návrh novely za nesystémový, pretože zavádza reguláciu cien iba v jednom sektore. „Zásahy štátu na trhoch, kde sú vysoké konkurenčné vzťahy ako v obchode, je neodôvodnený. Deklarovaným cieľom novely je prinútiť reťazce, aby nakupovali od lokálnych producentov potravín za vyššie ceny. Skupina menších podnikateľov tak bude zvýhodňovaná na úkor veľkých výrobcov.

Akákoľvek regulácia štátu je pritom prípustná, iba ak má pomôcť spotrebiteľovi. Táto novela ale pomáha menším výrobcom, preto je neprípustná z pohľadu súťažného práva,“ uviedol Peter Demčák z TaylorWessing. Žiaden zákon však nenúti reťazce do toho, aby uzatvárali zmluvy s lokálnymi výrobcami. Novela tak môže viesť k tomu, že sa pre spotrebiteľov zúži ponuka tovarov na pultoch. Druhým variantom je aj zvýšenie spotrebiteľských cien. Návrh totiž definuje primeranú obchodnú prirážku a primeraný zisk.

„Primeranou obchodnou prirážkou sa rozumie obchodná prirážka, ktorá nepresiahne dvojnásobok obchodnej prirážky rovnakého alebo z hľadiska využitia porovnateľného alebo vzájomne zastupiteľného tovaru od iného dodávateľa, ponúkaného predávajúcim v rovnakom čase,“ píše sa v návrhu. Ak má mať predajca pre jedného výrobcu maximálne dvojnásobnú obchodnú prirážku než u druhého, na to, aby dosiahol primeranú maržu, môže dvihnúť prirážku aj u efektívnejšieho výrobcu.

Novela o cenách prišla v novembri do parlamentu ako poslanecký návrh z dielne strany Most-Híd a vyhla sa tak medzirezortnému pripomienkovému konaniu. Parlament bude o návrhu rokovať v druhom čítaní na najbližšej schôdzi. Zákon by mal nadobudnúť účinnosť od marca.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zaregistrujte sa teraz na Free From Specialty Food & Wine 2025 vo Viedni

Registrácia na Free From Specialty Food & Wine 2025 je teraz otvorená, ide o poprednú B2B výstavu v Európe pre zdravé, bezalergénne, vegánske, rastlinné a špecializované potraviny a nápoje. Podujatie sa uskutoční 17. a 18. júna 2025 vo Viedni v Rakúsku. Tento dvojdňový event privíta viac ako 5 000 odborníkov z oblasti potravín, vrátane maloobchodníkov, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

15. 5. 2025, galavečer Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka, Bratislava

Laboratórium automatizácie otvorené: kongres Eastlog 2025 namieša ten správny kokteil

Desať najlepších udržateľných prípadových štúdií z Česka a Slovenska bude predstavených na aprílovom Sustainability Summite

20. – 21. 5. 2025, veľtrh PLMA’s World of Private Label, Amsterdam

27. – 31. 5. 2025, Thaifex – Anuga Asia, Bangkok

Profily

Obchod očami Matúša Šutku, vedúceho regionálnych expanzných kancelárií spoločnosti Lidl Slovenská republika: Najmenší obchod máme v Terchovej

6. mája 2025

Obchod očami Renáty Peťovskej, riaditeľky sekcie obchodu a rozvoja maloobchodnej siete Coop Jednoty Slovensko: Značka Tomu ver prináša potraviny pre všetkých

7. apríla 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok