logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Packeta zahájila spoluprácu s obchodnými reťazcami Tesco a Lidl. V prvej fáze spolupráce...
  • Aj keď si výroba a udržiavanie domáceho kvásku našli svojich priaznivcov už pred mnohými rokmi,...
  • Po pol roku fungovania zálohového systému sa od 1. júla 2022 na Slovensku končí prechodné...
  • Finančná správa zverejnila novú aplikáciu Virtuálna registračná pokladnica 2 (VRP 2) na...

Mlynári avizujú zdražovanie mlynských výrobkov

21. januára 2019
Dodávatelia 0
1203
Mlynári avizujú zdražovanie mlynských výrobkov

Slovenská spoločnosť mlynárov avizuje, že odbytové ceny mlynských výrobkov sa budú zvyšovať. Čiastočné zdražovanie týchto výrobkov už nastalo tesne po minuloročnej žatve. Dôvodom sú nižšie úrody obilnín v Európskej únii, rast ich cien vrátane Slovenska a ďalšie zdražovanie položiek, ktoré vplývajú na celý mlynský priemysel.  

  • Ceny pšenice v EÚ aj počas decembra 2018 a januára 2019 dosahujú úroveň 203 – 206 eur za tonu.
  • Mlynský priemysel aj napriek čiastočnému zvýšeniu cien svojich výrobkov doteraz podstatnú časť zdražovania obilia tlmí vo vlastnej ekonomike.
  • Ozdravenie ekonomiky mlynského priemyslu vyžaduje riešenie odbytových cien mlynských výrobkov.

Neúroda obilia najmä v Nemecku a vo Francúzku, ale i v ďalších európskych krajinách, sa na trhu s obilím na Slovensku prejavuje zvýšeným vývozom kvalitného potravinárskeho obilia za vysoké ceny. Podniky mlynského priemyslu musia tieto ceny akceptovať, keďže chcú zabezpečiť svoju výrobu. Zvýšené náklady na nákup obilia (tvoria 70-80 % výrobných nákladov) sa však už nedarí premietnuť do odbytových cien mlynských výrobkov. Významný vplyv na ekonomiku mlynského priemyslu má pritom cena základnej vstupnej suroviny (hlavne pšenice a raže) a jej premietnutie do predajných cien mlynských výrobkov. Dôležitý je aj rast cien ďalších nákladových položiek, ako sú energie, mzdy, sociálne balíčky a ďalšie.

„Na jeseň minulého roka sa podarilo mlynárom pretaviť do odbytových cien len časť nárastu nákladov. Dôvodom bolo, že ich odoberatelia (pekári a obchodníci) nedokázali vzhľadom na zmluvné podmienky so svojimi partnermi hneď reagovať na novú ekonomickú realitu. V tomto momente môžeme povedať, že súčasné zdraženie mlynských výrobkov zaostáva za reálnou potrebou úpravy cien už čtyri mesiace, čo nie je ďalej možné dotovať zo strany mlynárov. Mlynský priemysel, ako sme už neraz zdôraznili, nemá vnútorné rezervy na vykrývanie rastu cien potravinárskeho obilia ako aj rastu nákladov spojených zo sociálnym balíčkom, rastom energií. Nové, vyššie ceny musí, a to je ekonomická nevyhnutnosť, premietnuť do odbytových cien svojich výrobkov. Očakávame, že rokovania s našimi obchodnými partnermi o nových odbytových cenách mlynských výrobkov budú úspešné,“ vysvetľuje tajomník Slovenskej spoločnosti mlynárov Ondrej Šaling.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

13. – 14. 10. 2022, Kongres Obalko, Praha

15. – 19. 10. 2022, Veľtrh SIAL Paris, Paríž

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera