logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • IKEA Slovensko v minulom fiškálnom roku dosiahla zisk 130 milliónov eur. To v porovnaní s rokom...
  • Kamenné predajne sú mŕtve a budúcnosť maloobchodu patrí do online priestoru. Vlna e-shopov...
  • Presne rok po poklepaní základného kameňa otvára Billa nové logistické centrum v Seredi s...
  • Mesiac a pol po otvorení tridsiatej predajne Kraj v Petržalke na Nobelovom námestí spoločnosť...

Ikea na Slovensku naďalej rastie

18. januára 2019
Moderný trh 0
1966
Ikea na Slovensku naďalej rastie

Vo finančnom roku 2018 (FY18)* dosiahla Ikea Bratislava celkový obrat vo výške 107,2 milióna eur, čo predstavovalo v porovnaní s predchádzajúcim rokom nárast o 4,3 %. Obchodný dom Ikea v Bratislave navštívilo v tomto období 2,8 milióna ľudí, internetová stránka spoločnosti zaznamenala za toto obdobie viac ako 11 miliónov návštev. V uplynulom roku mal obchodný dom Ikea Bratislava viac než 1,5 milióna zákazníkov, ktorí v priemere minuli za nákup 65,5 eur. Spoločnosť zároveň dúfa, že v budúcnosti sa vďaka on-line riešeniam a novým inšpiráciám bude stále viac približovať svojim zákazníkom.

V minulom roku predala spoločnosť takmer 15 miliónov výrobkov a celkový obrat tejto švédskej spoločnosti sa vyšplhal na 107,2 milióna eur. V obchodnom dome privítalo 401 zamestnancov viac ako 2,8 milióna návštevníkov, z ktorých si 1,5 milióna niečo nakúpilo. Priemerná výška jedného nákupu bola 65,5 eur, členovia klubu Ikea family minuli v priemere o 10 % viac ako bežní zákazníci.

Webové stránky spoločnosti zaznamenali v minulom finančnom roku 11,4 milióna návštev. Predaj on-line je pre Ikea relatívne nový, podiel na ročnom obrate tvorí cez 5 miliónov eur. Táto čiastka predstavuje všetky výrobky IKEA, ktoré boli objednané prostredníctvom internetu s vyzdvihnutím v obchodnom dome alebo s doručením na adresu zákazníka. Priemerná suma on-line nákupu predstavovala 470 eur. Najviac objednávok pochádza z Košíc, Prešova, Bratislavy, Nitry, Trnavy, Banskej Bystrice, Pezinka a Popradu.

Témou finančného roka 2018 bolo „Miesto na všetko, čo máte radi“, podľa ktorej je obývacia izba jednou z najdôležitejších miestností našich domovov. Je miestom stretnutí s rodinou a priateľmi, osláv a výnimočných príležitosti, vďaka ktorým si uvedomujeme, čo je v živote naozaj dôležité. Objem predaja tejto témy sa premietol do nárastu predaja nábytku o 5,6 %. Záujem o bytové doplnky zostal približne rovnaký ako v predošlom roku.

Prieskumy Ikea posledné roky poukazujú na tendenciu meniacej sa úlohy kuchyne v domácnostiach po celom svete. V súčasnosti kuchyňa predstavuje spoločenský priestor a jej významné postavenie sa posilňuje aj vďaka tomu, že stále viac ľudí v sebe objavuje lásku k vareniu. Aj najväčší nárast obratu z predaja sa v regióne Česká republika, Maďarsko a Slovensko dosiahol v oblasti kuchynského nábytku, ktorý predstavoval podiel 12,4 % na celkovom predaji (na Slovensku 8,7 %).

Reštaurácia, Bistro, Kaviareň a Obchodík so švédskymi špecialitami predstavujú 7,2 % celkového obratu spoločnosti Ikea. Najpredávanejšími sú mäsové guľôčky a hotdogy. V reštaurácii a bistre Ikea v Bratislave sa v minulom roku predalo 500 000 hotdogov a 374 000 porcií mäsových guľôčok. V auguste 2018 začala spoločnosť Ikea predávať vegetariánsky hotdog. Od jeho uvedenia až po koniec finančného roka sa predalo viac ako 9000 kusov, čo predstavuje zhruba 15 % z celkového predaja hotdogov.

„Stojíme na strane tých, ktorí majú síce obmedzený rozpočet, no veľké sny a potreby. Preto sa to našim súčasným a novým zákazníkom snažíme uľahčiť a chceme, aby sa mohli na Ikea kedykoľvek obrátiť, a to spôsobom, aký bude im vyhovovať. Spoločne so všetkými kolegami chceme vytvoriť nový model podnikania a podstúpiť jednu z najrozsiahlejších transformácií v histórii spoločnosti Ikea. Vieme, že 80 percent zákazníkov začína svoj nákup on-line, a aj to, že naše obchodné domy zohrávajú počas nákupu významnú úlohu – zákazníci v nich získavajú informácie z oblasti bytového zariadenia a čerpajú inšpiráciu. Aj naďalej budeme investovať do nášho obchodného domu a zároveň sa zameriame na rozvíjanie možností digitalizácie. Náš projekt transformácie na viackanálový predaj sa bude sústreďovať na zavedenie novej webovej platformy v roku 2019“, povedala Mounia El Hilali, generálna riaditeľka Ikea pre Českú republika, Maďarsko a Slovensko.

* Finančný rok spoločnosti IKEA trval od 1. septembra 2017 do 31. augusta 2018.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

 

 

Komerčná prezentácia

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. 2. – 2. 3. 2023, EuroShop 2023, Düsseldorf, Nemecko

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Farm House

Marián Petrík, majiteľ, Farm House: Poctivé mäso zo Slovenska

1. októbra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera