logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Katarína Droppová: Predajné taktiky na Valentína – ktorá bude fungovať u vás?

17. januára 2019
Blog 0
2574
Katarína Droppová: Predajné taktiky na Valentína – ktorá bude fungovať u vás?

Šíriť lásku sa dá rôznymi spôsobmi, ale my sa pozrieme, aké taktiky by mohli fungovať u predajcov. Veď po Vianociach nastáva vo februári pre obchodníkov ďalšie príjemné obdobie na podporu predaja ich výrobkov. Samozrejme, nie je to také silné ako na spomínaný záver roka či Veľkú noc, ale nezastierajme si – tento západný sviatok sa už pekne udomácnil aj na Slovensku. Tak prečo to nevyužiť.

Ako maloobchodník by pre vás malo byť samozrejmosťou vedieť, čo vaši zákazníci očakávajú, aké sú ich preferencie, či vkus. Uistite sa, že toto viete a tovar, ktorý tomu zodpovedá, aj máte na sklade. Nemusíte byť však hneď predajca kvetín alebo klasických darčekov, pred aj počas 14. februára sa dá vymyslieť niekoľko zaujímavých spôsobov, ako ukázať svojim zákazníkom aj zamestnancom, že ich máte radi:

  1. Nájdite si partnera

Nemám teraz na mysli osobného, ale predajného partnera, samozrejme 🙂 Ak sa chcete odlíšiť alebo nepredávate „mainstreamový láskový“ tovar, je dobré myslieť na to, že veľa spotrebiteľov si chce tento deň užiť a chce naň dlho spomínať. Preto im nezabudnite pripraviť skutočný zážitok. Večera v romantickej reštaurácii alebo filmová noc ako špeciálna pozornosť k nákupu či viacerým nákupom a lojálny zákazník je na svete!

  1. Venujte dokonalý darček

Ak to má zmysel pre vašu pobočku či firmu, už dopredu myslite na klasické valentínske produkty – cukríky, malé čokoládky, kvetiny… Áno, poviete si, to je samozrejmé, to robí predsa každý. Ale vy nebuďte ako každý – dodajte k nim pridanú hodnotu.

Podľa aktuálnych prieskumov spoločnosti NRF, až 36,4 % respondentov uvádza, že sú ochotní stráviť na webových stránkach o čosi viac času, ak by našli dokonalý darček pre svoju polovičku. To nám hovorí, že nielen cena predáva, ale aj obsah – nezabudnite preto na Valentína pripraviť blogy, články či špeciálneho sprievodcu alebo príručku nákupom za nájdením toho najdokonalejšieho darčeka.

  1. Vystúpte z radu

Nepredávate romantické produkty? To vôbec nevadí! Nemusíte predávať klišé, stavte na originalitu. Nechajte sa inšpirovať napríklad značkou Birchbox, ktorá predáva svoje klasické produkty na Valentína pod kreatívnym sloganom „Lepšie ako roztopená čokoláda“. A zaberá to!

Ak nemáte na sklade či v ponuke darčekové predmety, ani to nie je prekážkou. Kľudne môžete svojich zákazníkov povzbudzovať k tomu, aby si namiesto toho kúpili niečo praktické. Napríklad taká sebaláska je ďalší vynikajúci uhol pohľadu na Valentína, veď nie každý má či chce mať partnera.

  1. Nezabúdajte, že Valentín nie je len o veciach

Áno, je to tak – veci sú pominuteľné, ale naše spomienky zostávajú. A navyše: ak sú pozitívne, tak sa toto príjemné vnímanie bude šíriť aj ďalej. Kľudne do valentínskych akcií zapojte aj svojich zamestnancov a spravte z nich svojich ambasádorov. Môžete siahnuť po rozdávaní špeciálnych ocenení či jedinečných darčekov vašim verným zákazníkom, ktorých nominujú práve vaši kolegovia. No nie cez predaje, ale kvalitatívnym spôsobom – ľudskosťou, srdečnosťou, empatiou. Urobte z nich nezabudnuteľných ľudí a venujte im osobitú starostlivosť – či už službami, ktoré poskytujete alebo darčekovými certifikátmi. Prečo by váš kolega nemohol byť ten NAJ trpezlivejší, zákazník zase NAJ príjemnejší a podobne? Uvidíte, že si to budú ceniť viac ako strohé predajné akciové ponuky.

  1. V jednoduchosti je krása

Nezabudnite, že nič z vyššie uvedených rád nebude fungovať, ak to prekombinujete. Všetky vaše ponuky a aktivity by mali byť zrozumiteľné a jasné pre väčšinu vašich zákazníkov. Či už je to hľadanie darčekov, navigácia, podmienky súťaže – v jednoduchosti je krása. Čím dlhšie musia hľadať vašu ponuku, tým skôr odídu, tým viac sú znechutení. Navigujte, robte jednoduché kategórie „Pre neho“, „Pre ňu“ či cenové do 5-10-x eur. Len tak nasmerujete vašich zákazníkov do obchodu a zvýšite svoj predaj.

Darovanie valentínskeho darčeka je o zmysluplných gestách, ktoré vychádzajú zo srdca a keď to budú vaši zákazníci cítiť, budú reagovať. Nezabudnite im preto o nich povedať a sústreďte svoju pozornosť aj na obsah. Môže vám ho pomôcť pripraviť komunikačná či PR agentúra, ktorá sa tomu venuje po odbornej stránke, vie kedy sa dá použiť humor či nadhľad, aké kľúčové slová zakomponovať, aby ste sa umiestnili dobre pre SEO. Pretože obsah a to, že sa vaši zákazníci dozvedia o tom čo ste pre nich s láskou na Valentína pripravili, je kľúčom k úspešnej marketingovej kampani.

 

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera