logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Nová predajňa v Záhorskej Bystrici pri Bratislave je spomedzi prevádzok Kauflandu jediná svojho...
  • Škandinávsky nábytkársky reťazec IKEA na slovenskom trhu znižuje ceny sortimentu naprieč...
  • Pre veľký záujem zákazníkov o slovenskú divinu reťazec Tesco rozširuje jej ponuku po troch...
  • Štvrtý ročník tejto unikátnej konferencie sa uskutoční 17. októbra v Hoteli Bratislava****....

Katarína Droppová: Predajné taktiky na Valentína – ktorá bude fungovať u vás?

17. januára 2019
Blog 0
2717
Katarína Droppová: Predajné taktiky na Valentína – ktorá bude fungovať u vás?

Šíriť lásku sa dá rôznymi spôsobmi, ale my sa pozrieme, aké taktiky by mohli fungovať u predajcov. Veď po Vianociach nastáva vo februári pre obchodníkov ďalšie príjemné obdobie na podporu predaja ich výrobkov. Samozrejme, nie je to také silné ako na spomínaný záver roka či Veľkú noc, ale nezastierajme si – tento západný sviatok sa už pekne udomácnil aj na Slovensku. Tak prečo to nevyužiť.

Ako maloobchodník by pre vás malo byť samozrejmosťou vedieť, čo vaši zákazníci očakávajú, aké sú ich preferencie, či vkus. Uistite sa, že toto viete a tovar, ktorý tomu zodpovedá, aj máte na sklade. Nemusíte byť však hneď predajca kvetín alebo klasických darčekov, pred aj počas 14. februára sa dá vymyslieť niekoľko zaujímavých spôsobov, ako ukázať svojim zákazníkom aj zamestnancom, že ich máte radi:

  1. Nájdite si partnera

Nemám teraz na mysli osobného, ale predajného partnera, samozrejme 🙂 Ak sa chcete odlíšiť alebo nepredávate „mainstreamový láskový“ tovar, je dobré myslieť na to, že veľa spotrebiteľov si chce tento deň užiť a chce naň dlho spomínať. Preto im nezabudnite pripraviť skutočný zážitok. Večera v romantickej reštaurácii alebo filmová noc ako špeciálna pozornosť k nákupu či viacerým nákupom a lojálny zákazník je na svete!

  1. Venujte dokonalý darček

Ak to má zmysel pre vašu pobočku či firmu, už dopredu myslite na klasické valentínske produkty – cukríky, malé čokoládky, kvetiny… Áno, poviete si, to je samozrejmé, to robí predsa každý. Ale vy nebuďte ako každý – dodajte k nim pridanú hodnotu.

Podľa aktuálnych prieskumov spoločnosti NRF, až 36,4 % respondentov uvádza, že sú ochotní stráviť na webových stránkach o čosi viac času, ak by našli dokonalý darček pre svoju polovičku. To nám hovorí, že nielen cena predáva, ale aj obsah – nezabudnite preto na Valentína pripraviť blogy, články či špeciálneho sprievodcu alebo príručku nákupom za nájdením toho najdokonalejšieho darčeka.

  1. Vystúpte z radu

Nepredávate romantické produkty? To vôbec nevadí! Nemusíte predávať klišé, stavte na originalitu. Nechajte sa inšpirovať napríklad značkou Birchbox, ktorá predáva svoje klasické produkty na Valentína pod kreatívnym sloganom „Lepšie ako roztopená čokoláda“. A zaberá to!

Ak nemáte na sklade či v ponuke darčekové predmety, ani to nie je prekážkou. Kľudne môžete svojich zákazníkov povzbudzovať k tomu, aby si namiesto toho kúpili niečo praktické. Napríklad taká sebaláska je ďalší vynikajúci uhol pohľadu na Valentína, veď nie každý má či chce mať partnera.

  1. Nezabúdajte, že Valentín nie je len o veciach

Áno, je to tak – veci sú pominuteľné, ale naše spomienky zostávajú. A navyše: ak sú pozitívne, tak sa toto príjemné vnímanie bude šíriť aj ďalej. Kľudne do valentínskych akcií zapojte aj svojich zamestnancov a spravte z nich svojich ambasádorov. Môžete siahnuť po rozdávaní špeciálnych ocenení či jedinečných darčekov vašim verným zákazníkom, ktorých nominujú práve vaši kolegovia. No nie cez predaje, ale kvalitatívnym spôsobom – ľudskosťou, srdečnosťou, empatiou. Urobte z nich nezabudnuteľných ľudí a venujte im osobitú starostlivosť – či už službami, ktoré poskytujete alebo darčekovými certifikátmi. Prečo by váš kolega nemohol byť ten NAJ trpezlivejší, zákazník zase NAJ príjemnejší a podobne? Uvidíte, že si to budú ceniť viac ako strohé predajné akciové ponuky.

  1. V jednoduchosti je krása

Nezabudnite, že nič z vyššie uvedených rád nebude fungovať, ak to prekombinujete. Všetky vaše ponuky a aktivity by mali byť zrozumiteľné a jasné pre väčšinu vašich zákazníkov. Či už je to hľadanie darčekov, navigácia, podmienky súťaže – v jednoduchosti je krása. Čím dlhšie musia hľadať vašu ponuku, tým skôr odídu, tým viac sú znechutení. Navigujte, robte jednoduché kategórie „Pre neho“, „Pre ňu“ či cenové do 5-10-x eur. Len tak nasmerujete vašich zákazníkov do obchodu a zvýšite svoj predaj.

Darovanie valentínskeho darčeka je o zmysluplných gestách, ktoré vychádzajú zo srdca a keď to budú vaši zákazníci cítiť, budú reagovať. Nezabudnite im preto o nich povedať a sústreďte svoju pozornosť aj na obsah. Môže vám ho pomôcť pripraviť komunikačná či PR agentúra, ktorá sa tomu venuje po odbornej stránke, vie kedy sa dá použiť humor či nadhľad, aké kľúčové slová zakomponovať, aby ste sa umiestnili dobre pre SEO. Pretože obsah a to, že sa vaši zákazníci dozvedia o tom čo ste pre nich s láskou na Valentína pripravili, je kľúčom k úspešnej marketingovej kampani.

 

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Orbico

Distribútor pre 21. storočie – komplexná starostlivosť o značku

Orbico CZ&SK je distribútor, ktorý sa dokáže prispôsobiť modernej dobe a nielen to, dokáže predpovedať vývoj trendov a prispôsobiť sa neočakávaným zmenám a nepredvídateľným situáciám. Prepája značky so spotrebiteľmi, ponúka holistický prístup zameraný na konkrétne cieľové skupiny, pokrýva všetky kanály a využíva moderné systémy. Okrem klasickej B2B distribúcie pracuje aj s B2C platformami, takže dokáže […]
Playmobil

Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia povzbudzuje malé deti k väčšej aktivite

Pre deti vo veku 1 – 4 rokov: PLAYMOBIL 1.2.3: 71325 Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia  Poslaním PLAYMOBIL 1.2.3 je cielene povzbudzovať batoľatá k hre a inšpirovať deti i rodičov. Vďaka jedinečnému konceptu učebných úrovní, ktorý nie je založený len na veku, ale na vývojovom stupni dieťaťa, je možné učiť sa a […]
INOFEST

Festival inovácií INOFEST mieri do Prešova

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO.  V roku 2023 prichádza podujatie prvýkrát na východné Slovensko, čím chce poskytnúť príležitosť členom a partnerom prezentovať svoje firmy, hľadať biznisové príležitosti, ako aj prispieť k rozvoju inovačného ekosystému. Festival je miestom, kde sa stretávajú experti z firiem, zástupcovia štátnej […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

21. 9. 2023, kongres Pharma Profit, Olomouc

17. 10. 2023, Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19. – 20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

Profily

Sme úplne obyčajné potraviny. S prívlastkom BIO

16. augusta 2023

Albena Georgievová, prevádzková riaditeľka, Billa Slovensko: Každá privátna značka má svoju misiu

15. augusta 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera