logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Po pol roku fungovania zálohového systému sa od 1. júla 2022 na Slovensku končí prechodné...
  • Finančná správa zverejnila novú aplikáciu Virtuálna registračná pokladnica 2 (VRP 2) na...
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...
  • Packeta spustila službu, vďaka ktorej budú zákazníci vedieť presný čas doručenia zásielky....

Katarína Droppová: Predajné taktiky na Valentína – ktorá bude fungovať u vás?

17. januára 2019
Blog 0
2252
Katarína Droppová: Predajné taktiky na Valentína – ktorá bude fungovať u vás?

Šíriť lásku sa dá rôznymi spôsobmi, ale my sa pozrieme, aké taktiky by mohli fungovať u predajcov. Veď po Vianociach nastáva vo februári pre obchodníkov ďalšie príjemné obdobie na podporu predaja ich výrobkov. Samozrejme, nie je to také silné ako na spomínaný záver roka či Veľkú noc, ale nezastierajme si – tento západný sviatok sa už pekne udomácnil aj na Slovensku. Tak prečo to nevyužiť.

Ako maloobchodník by pre vás malo byť samozrejmosťou vedieť, čo vaši zákazníci očakávajú, aké sú ich preferencie, či vkus. Uistite sa, že toto viete a tovar, ktorý tomu zodpovedá, aj máte na sklade. Nemusíte byť však hneď predajca kvetín alebo klasických darčekov, pred aj počas 14. februára sa dá vymyslieť niekoľko zaujímavých spôsobov, ako ukázať svojim zákazníkom aj zamestnancom, že ich máte radi:

  1. Nájdite si partnera

Nemám teraz na mysli osobného, ale predajného partnera, samozrejme 🙂 Ak sa chcete odlíšiť alebo nepredávate „mainstreamový láskový“ tovar, je dobré myslieť na to, že veľa spotrebiteľov si chce tento deň užiť a chce naň dlho spomínať. Preto im nezabudnite pripraviť skutočný zážitok. Večera v romantickej reštaurácii alebo filmová noc ako špeciálna pozornosť k nákupu či viacerým nákupom a lojálny zákazník je na svete!

  1. Venujte dokonalý darček

Ak to má zmysel pre vašu pobočku či firmu, už dopredu myslite na klasické valentínske produkty – cukríky, malé čokoládky, kvetiny… Áno, poviete si, to je samozrejmé, to robí predsa každý. Ale vy nebuďte ako každý – dodajte k nim pridanú hodnotu.

Podľa aktuálnych prieskumov spoločnosti NRF, až 36,4 % respondentov uvádza, že sú ochotní stráviť na webových stránkach o čosi viac času, ak by našli dokonalý darček pre svoju polovičku. To nám hovorí, že nielen cena predáva, ale aj obsah – nezabudnite preto na Valentína pripraviť blogy, články či špeciálneho sprievodcu alebo príručku nákupom za nájdením toho najdokonalejšieho darčeka.

  1. Vystúpte z radu

Nepredávate romantické produkty? To vôbec nevadí! Nemusíte predávať klišé, stavte na originalitu. Nechajte sa inšpirovať napríklad značkou Birchbox, ktorá predáva svoje klasické produkty na Valentína pod kreatívnym sloganom „Lepšie ako roztopená čokoláda“. A zaberá to!

Ak nemáte na sklade či v ponuke darčekové predmety, ani to nie je prekážkou. Kľudne môžete svojich zákazníkov povzbudzovať k tomu, aby si namiesto toho kúpili niečo praktické. Napríklad taká sebaláska je ďalší vynikajúci uhol pohľadu na Valentína, veď nie každý má či chce mať partnera.

  1. Nezabúdajte, že Valentín nie je len o veciach

Áno, je to tak – veci sú pominuteľné, ale naše spomienky zostávajú. A navyše: ak sú pozitívne, tak sa toto príjemné vnímanie bude šíriť aj ďalej. Kľudne do valentínskych akcií zapojte aj svojich zamestnancov a spravte z nich svojich ambasádorov. Môžete siahnuť po rozdávaní špeciálnych ocenení či jedinečných darčekov vašim verným zákazníkom, ktorých nominujú práve vaši kolegovia. No nie cez predaje, ale kvalitatívnym spôsobom – ľudskosťou, srdečnosťou, empatiou. Urobte z nich nezabudnuteľných ľudí a venujte im osobitú starostlivosť – či už službami, ktoré poskytujete alebo darčekovými certifikátmi. Prečo by váš kolega nemohol byť ten NAJ trpezlivejší, zákazník zase NAJ príjemnejší a podobne? Uvidíte, že si to budú ceniť viac ako strohé predajné akciové ponuky.

  1. V jednoduchosti je krása

Nezabudnite, že nič z vyššie uvedených rád nebude fungovať, ak to prekombinujete. Všetky vaše ponuky a aktivity by mali byť zrozumiteľné a jasné pre väčšinu vašich zákazníkov. Či už je to hľadanie darčekov, navigácia, podmienky súťaže – v jednoduchosti je krása. Čím dlhšie musia hľadať vašu ponuku, tým skôr odídu, tým viac sú znechutení. Navigujte, robte jednoduché kategórie „Pre neho“, „Pre ňu“ či cenové do 5-10-x eur. Len tak nasmerujete vašich zákazníkov do obchodu a zvýšite svoj predaj.

Darovanie valentínskeho darčeka je o zmysluplných gestách, ktoré vychádzajú zo srdca a keď to budú vaši zákazníci cítiť, budú reagovať. Nezabudnite im preto o nich povedať a sústreďte svoju pozornosť aj na obsah. Môže vám ho pomôcť pripraviť komunikačná či PR agentúra, ktorá sa tomu venuje po odbornej stránke, vie kedy sa dá použiť humor či nadhľad, aké kľúčové slová zakomponovať, aby ste sa umiestnili dobre pre SEO. Pretože obsah a to, že sa vaši zákazníci dozvedia o tom čo ste pre nich s láskou na Valentína pripravili, je kľúčom k úspešnej marketingovej kampani.

 

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera