Šíriť lásku sa dá rôznymi spôsobmi, ale my sa pozrieme, aké taktiky by mohli fungovať u predajcov. Veď po Vianociach nastáva vo februári pre obchodníkov ďalšie príjemné obdobie na podporu predaja ich výrobkov. Samozrejme, nie je to také silné ako na spomínaný záver roka či Veľkú noc, ale nezastierajme si – tento západný sviatok sa už pekne udomácnil aj na Slovensku. Tak prečo to nevyužiť.
Ako maloobchodník by pre vás malo byť samozrejmosťou vedieť, čo vaši zákazníci očakávajú, aké sú ich preferencie, či vkus. Uistite sa, že toto viete a tovar, ktorý tomu zodpovedá, aj máte na sklade. Nemusíte byť však hneď predajca kvetín alebo klasických darčekov, pred aj počas 14. februára sa dá vymyslieť niekoľko zaujímavých spôsobov, ako ukázať svojim zákazníkom aj zamestnancom, že ich máte radi:
- Nájdite si partnera
Nemám teraz na mysli osobného, ale predajného partnera, samozrejme 🙂 Ak sa chcete odlíšiť alebo nepredávate „mainstreamový láskový“ tovar, je dobré myslieť na to, že veľa spotrebiteľov si chce tento deň užiť a chce naň dlho spomínať. Preto im nezabudnite pripraviť skutočný zážitok. Večera v romantickej reštaurácii alebo filmová noc ako špeciálna pozornosť k nákupu či viacerým nákupom a lojálny zákazník je na svete!
- Venujte dokonalý darček
Ak to má zmysel pre vašu pobočku či firmu, už dopredu myslite na klasické valentínske produkty – cukríky, malé čokoládky, kvetiny… Áno, poviete si, to je samozrejmé, to robí predsa každý. Ale vy nebuďte ako každý – dodajte k nim pridanú hodnotu.
Podľa aktuálnych prieskumov spoločnosti NRF, až 36,4 % respondentov uvádza, že sú ochotní stráviť na webových stránkach o čosi viac času, ak by našli dokonalý darček pre svoju polovičku. To nám hovorí, že nielen cena predáva, ale aj obsah – nezabudnite preto na Valentína pripraviť blogy, články či špeciálneho sprievodcu alebo príručku nákupom za nájdením toho najdokonalejšieho darčeka.
- Vystúpte z radu
Nepredávate romantické produkty? To vôbec nevadí! Nemusíte predávať klišé, stavte na originalitu. Nechajte sa inšpirovať napríklad značkou Birchbox, ktorá predáva svoje klasické produkty na Valentína pod kreatívnym sloganom „Lepšie ako roztopená čokoláda“. A zaberá to!
Ak nemáte na sklade či v ponuke darčekové predmety, ani to nie je prekážkou. Kľudne môžete svojich zákazníkov povzbudzovať k tomu, aby si namiesto toho kúpili niečo praktické. Napríklad taká sebaláska je ďalší vynikajúci uhol pohľadu na Valentína, veď nie každý má či chce mať partnera.
- Nezabúdajte, že Valentín nie je len o veciach
Áno, je to tak – veci sú pominuteľné, ale naše spomienky zostávajú. A navyše: ak sú pozitívne, tak sa toto príjemné vnímanie bude šíriť aj ďalej. Kľudne do valentínskych akcií zapojte aj svojich zamestnancov a spravte z nich svojich ambasádorov. Môžete siahnuť po rozdávaní špeciálnych ocenení či jedinečných darčekov vašim verným zákazníkom, ktorých nominujú práve vaši kolegovia. No nie cez predaje, ale kvalitatívnym spôsobom – ľudskosťou, srdečnosťou, empatiou. Urobte z nich nezabudnuteľných ľudí a venujte im osobitú starostlivosť – či už službami, ktoré poskytujete alebo darčekovými certifikátmi. Prečo by váš kolega nemohol byť ten NAJ trpezlivejší, zákazník zase NAJ príjemnejší a podobne? Uvidíte, že si to budú ceniť viac ako strohé predajné akciové ponuky.
- V jednoduchosti je krása
Nezabudnite, že nič z vyššie uvedených rád nebude fungovať, ak to prekombinujete. Všetky vaše ponuky a aktivity by mali byť zrozumiteľné a jasné pre väčšinu vašich zákazníkov. Či už je to hľadanie darčekov, navigácia, podmienky súťaže – v jednoduchosti je krása. Čím dlhšie musia hľadať vašu ponuku, tým skôr odídu, tým viac sú znechutení. Navigujte, robte jednoduché kategórie „Pre neho“, „Pre ňu“ či cenové do 5-10-x eur. Len tak nasmerujete vašich zákazníkov do obchodu a zvýšite svoj predaj.
Darovanie valentínskeho darčeka je o zmysluplných gestách, ktoré vychádzajú zo srdca a keď to budú vaši zákazníci cítiť, budú reagovať. Nezabudnite im preto o nich povedať a sústreďte svoju pozornosť aj na obsah. Môže vám ho pomôcť pripraviť komunikačná či PR agentúra, ktorá sa tomu venuje po odbornej stránke, vie kedy sa dá použiť humor či nadhľad, aké kľúčové slová zakomponovať, aby ste sa umiestnili dobre pre SEO. Pretože obsah a to, že sa vaši zákazníci dozvedia o tom čo ste pre nich s láskou na Valentína pripravili, je kľúčom k úspešnej marketingovej kampani.