logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Organizátor Czech & Slovak Sustainability Summit, skupina ATOZ, zverejnil kompletný program...
  • Snažíte sa, aby ste prilákali stále nových zákazníkov do svojej predajne a tým zvýšili svoje...
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...

Až 74 % Slovákov nakupuje privátne značky pravidelne

10. januára 2019
Správy 0
1305
Až 74 % Slovákov nakupuje privátne značky pravidelne

Nákupné chute a správanie zákazníkov podliehajú trendom a rokmi sa vyvíjajú. Odzrkadľuje sa to v každom segmente, vrátane privátnych značiek. Ich popularita rastie z roka na rok a zákazníci sa v nich nielenže výborne orientujú, ale pýtajú si stále novšie značky z rozličných druhov sortimentu. Až 74 % Slovákov a Sloveniek nakupuje podľa reprezentatívneho prieskumu spoločnosti Billa výrobky privátnych značiek pravidelne, pričom ide o mladých ľudí i rodiny s deťmi, z väčších aj menších miest.

Až pre štvrtinu Slovákov zohrávajú obľúbené privátne značky pri nákupe dôležitú úlohu. „A to až do tej miery, že každý piaty človek cielene navštívi obchod, kde hľadané privátne značky nájde. Sieť supermarketov Billa na požiadavky svojich zákazníkov reflektuje a vychádza im v ústrety rôznorodosťou svojich privátnych značiek,“ hovorí Kvetoslava Kirchnerová, hovorkyňa siete supermarketov Billa. Do jej portfólia privátnych značiek patria Clever, Billa, Billa Premium, Billa Naše Bio, Slovenská farma, Billa Bonvia, Billa Selfmade, Billa Easy a Today.

Privátne značky vnímame ako kvalitné

Jedna tretina Slovákov a Sloveniek považuje privátne značky za rovnako kvalitné alebo kvalitnejšie ako značkové produkty. Za menej kvalitné ich považuje len 3,4 % spotrebiteľov. Zákazníci sa pre produkty privátnych značiek najčastejšie obracajú z dôvodu priaznivého pomeru ceny a kvality (57 %). Ďalšími dôvodmi kúpy značiek reťazcov sú priaznivá cena, predchádzajúca skúsenosť a kvalita. Privátne značky si pri nákupe bežne dáva do košíka takmer tri štvrtiny zákazníkov, pričom tretina ich nakupuje dennodenne.

Po privátnych značkách najviac siahame v kategórií mliečnych produktov (64,2 %), suchých potravín ako strukoviny či ryža (47,4 %) a v prípade nepotravinového tovaru, akým je drogéria (43,2 %). Menej často kupujú zákazníci cukrovinky, nealko nápoje, pivo a potravu pre zvieratá pod privátnymi značkami. „Slováci by uvítali aj rozšírenie privátnych značiek, a to na domáce a exotické a ovocie a zeleninu, vegetariánske a vegánske produkty,“ vymenúva K. Kirchnerová.

V Bille zákazníci najviac preferujú privátne značky v kategórii mliečnych produktov a mäsa. „Sme veľmi radi, že najznámejšou spontánne menovanou privátnou značkou, ktorú ako prvú menoval každý piaty Slovák, bola práve naša cenovo najvýhodnejšia značka Clever, ktorá je na pultoch už od roku 2002,“ dodáva K. Kirchnerová. Značka Clever v prieskume skončila ako jedna z dvoch najobľúbenejších spomedzi všetkých privátnych značiek na Slovensku.

Privátne značky Billa sú súčasťou moderného obchodu už viac ako 15 rokov. Samotné privátne značky dokonca podliehajú v Bille dvojitej kontrole kvality, keďže sa kontroluje nielen u výrobcu, ale aj priamo v Bille samotnej. Medzi zákazníkmi sú najznámejšie výrobky značiek Clever (85 %), Billa (43,2 %)  a Billa Premium (32,8 %). Slovenské produkty v rámci privátnych značiek tvoria až 39,5 % obratu na celom obrate privátnych značiek, pričom prevládajú čerstvé produkty – mliečne výrobky, pečivo a ovocie a zelenina.

(Spoločnosť Billa si dala vypracovať reprezentatívny výskum na vzorke 500 respondentov v polovici minulého roka.)

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Czech & Slovak Sustainability Summit predstavuje kompletný konferenčný program

Organizátor Czech & Slovak Sustainability Summit, skupina ATOZ, zverejnil kompletný program prvého ročníka summitu, ktorý sa uskutoční 20. apríla 2023 v kongresovom centre WPP Campus v Prahe. V dopoludňajšom programe vystúpia špičkoví odborníci na udržateľnosť s inšpiratívnymi prezentáciami a panelovými diskusiami na rôzne témy súvisiace s udržateľnosťou a podnikaním. V popoludňajšom programe bude predstavených 12 […]
Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera