logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Nová predajňa v Záhorskej Bystrici pri Bratislave je spomedzi prevádzok Kauflandu jediná svojho...
  • Škandinávsky nábytkársky reťazec IKEA na slovenskom trhu znižuje ceny sortimentu naprieč...
  • Pre veľký záujem zákazníkov o slovenskú divinu reťazec Tesco rozširuje jej ponuku po troch...
  • Štvrtý ročník tejto unikátnej konferencie sa uskutoční 17. októbra v Hoteli Bratislava****....

Rok 2018 bol pre e-shopy rekordným, Slováci minuli takmer 1,13 miliardy

8. januára 2019
E-commerce 0
2137
Rok 2018 bol pre e-shopy rekordným,  Slováci minuli takmer 1,13 miliardy

Popularita on-line nákupov neustále narastá a internetovým obchodom na Slovensku sa darilo aj v roku 2018. V uplynulom roku v nich Slováci minuli 1,13 miliardy eur. „Obrat e-shopov narástol medziročne o 23 percent. Tradične najsilnejším obdobím bola vianočná sezóna, ktorá tvorí takmer tretinu obratu,“ upresňuje šéf nákupného radcu Heureka Tomáš Braverman.

E-commerce na Slovensku zažíva rozmach a posúva sa vpred. Slováci si užívajú rýchlosť, pohodlnosť a dostupnosť nákupov on-line. A už to dávno nie je len o cene, zákazníci oceňujú aj ďalšie faktory. Väčšina nakupujúcich sa zameriava na celkovú kvalitu služieb vrátane dopravy. Obľube sa tešia aj kamenné výdajne, vďaka ktorým sa môžu nakupujúci sami rozhodnúť, kedy si svoje objednávky vyzdvihnú.  „Aj v tomto roku sa potvrdilo, že e-shopom sa darí a obdobie stagnácie máme zrejme za sebou. Slováci nakupujú cez inernet stále viac a zároveň vzrastá počet osobných odberov na výdajniach. Logicky tak narástol aj počet e-shopov, ktoré ponúkajú možnosť vyzdvihnutia tovaru vo výdajní, ako aj počet výdajných miest. V roku 2018 ich evidujeme už 2390,“ vysvetľuje Braverman.

Zvyšuje sa aj počet Slovákov nakupujúcich cez mobilné zariadenia. V súčasnosti nakupuje cez mobilný telefón každý druhý Slovák a preto vedú eshopy, ktoré sú „mobile friendly“. V nakupovaní on-line sme opäť predbehli Čechov. V Českej republike je podiel nakupujúcich v on-line priestore 45 %, zatiaľ čo na Slovensku je to 52 %.

Najväčší podiel na trhu si stále drží elektronika vrátane bielej techniky.  Táto kategória tvorí až 52 % z celkového obratu. Najpopulárnejšou značkou je Samsung, na druhom mieste sa umiestnil Apple a tretie miesto obsadila značka Xiaomi. Výborne sa umiestnili e-shopy z kategórie dom a záhrada, ktoré do celkového obratu zasiahli 14 %. Oblečenie a móda získali podielom 8 % tretie miesto.

Podiel kategórií v on-line predajoch:

(Zdroj: Heureka.sk)

Slováci stále výraznejšie uprednostňujú on-line nákup, ktorý sa už netýka len drahších položiek, ako je biela a čierna technika, ale stále častejšie nakupujú  v e-shopoch aj tovar bežnej spotreby v nižších hodnotách. On-line prostredie  je komfortnejšie, rýchlejšie a často aj finančne výhodnejšie.


Slováci kupujú on-line jedlo, drogériu aj ďalší tovar bežnej spotreby

V e-shopoch Slováci nakúpia takmer všetko.  Dobrým príkladom je kategória kozmetika a zdravie, ktorú vyhľadávajú predovšetkým dámy. Čoraz väčšej popularite sa teší nákup čistiacich prostriedkov, medzi ktoré patria aj prášky na pranie, či aviváže. Tie si nakupujúci nechávajú doručiť až k dverám.

V roku 2018  bola najrýchlejšie rastúcou kategóriou dom a záhrada s takmer polovičným nárastom, e-shopy z kategórie jedlo a nápoje sú na druhom mieste. Tesne za nimi sa umiestnili sexuálne a erotické pomôcky.

Najrýchlejšie rastúce kategórie (nárast v %)

(Zdroj: Heureka.sk)

„Už to nie sú len drahšie položky, ako je biela a čierna technika, ale aj tovar bežnej spotreby v nižších cenových reláciach. Na internetové obchody sa obraciame napríklad pri nákupe kozmetiky, vybavenia domu či športovej výbavy,“ dodáva Braverman. Tento spôsob nakupovania je pre Slovákov nielen komfortnejší, ale aj rýchlejší a často aj cenovo výhodnejší.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Orbico

Distribútor pre 21. storočie – komplexná starostlivosť o značku

Orbico CZ&SK je distribútor, ktorý sa dokáže prispôsobiť modernej dobe a nielen to, dokáže predpovedať vývoj trendov a prispôsobiť sa neočakávaným zmenám a nepredvídateľným situáciám. Prepája značky so spotrebiteľmi, ponúka holistický prístup zameraný na konkrétne cieľové skupiny, pokrýva všetky kanály a využíva moderné systémy. Okrem klasickej B2B distribúcie pracuje aj s B2C platformami, takže dokáže […]
Playmobil

Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia povzbudzuje malé deti k väčšej aktivite

Pre deti vo veku 1 – 4 rokov: PLAYMOBIL 1.2.3: 71325 Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia  Poslaním PLAYMOBIL 1.2.3 je cielene povzbudzovať batoľatá k hre a inšpirovať deti i rodičov. Vďaka jedinečnému konceptu učebných úrovní, ktorý nie je založený len na veku, ale na vývojovom stupni dieťaťa, je možné učiť sa a […]
INOFEST

Festival inovácií INOFEST mieri do Prešova

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO.  V roku 2023 prichádza podujatie prvýkrát na východné Slovensko, čím chce poskytnúť príležitosť členom a partnerom prezentovať svoje firmy, hľadať biznisové príležitosti, ako aj prispieť k rozvoju inovačného ekosystému. Festival je miestom, kde sa stretávajú experti z firiem, zástupcovia štátnej […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

21. 9. 2023, kongres Pharma Profit, Olomouc

17. 10. 2023, Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19. – 20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

Profily

Sme úplne obyčajné potraviny. S prívlastkom BIO

16. augusta 2023

Albena Georgievová, prevádzková riaditeľka, Billa Slovensko: Každá privátna značka má svoju misiu

15. augusta 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera