logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Organizátor Czech & Slovak Sustainability Summit, skupina ATOZ, zverejnil kompletný program...
  • Snažíte sa, aby ste prilákali stále nových zákazníkov do svojej predajne a tým zvýšili svoje...
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...

Slovenskí pekári spustia informačnú kampaň s názvom „Poctivý obchod“

21. decembra 2018
Dodávatelia 0
1297
Slovenskí pekári spustia informačnú kampaň s názvom „Poctivý obchod“

Slovenský zväz pekárov, cukrárov a cestovinárov spustí v budúcom roku na Slovensku  rozsiahlu kampaň zameranú na informovanie širokej odbornej a laickej verejnosti o nekalých odborných praktikách, ktorým sa podľa slovenských pekárov dopúšťajú niektorí obchodníci. Pekári združení v zväze sa zhodujú v tom, že konečný spotrebiteľ nemá skutočné informácie o pomeroch v slovenskom obchode, v dôsledku čoho sa znižuje schopnosť posúdiť, za akých podmienok sa tovar zo strany slovenských výrobcov dostáva na pulty predajní.

Toto má zmeniť iniciatíva s názvom „Poctivý obchod“, ktorá nadväzuje na podpísané Memorandum o poctivom obchode medzi Zväzom obchodu SR a Slovenským zväzom pekárov, cukrárov a cestovinárov z júna tohto roka. Zväz sa touto iniciatívou snaží pokračovať v krokoch, ktoré rozbehlo Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR zameraných na zlepšenie postavenia slovenských výrobcov v potravinovom reťazci. „Hlavným zámerom informačnej kampane je poskytnúť konečnému spotrebiteľovi čo najviac informácií o spôsobe správania sa obchodníkov na trhu tak, aby mal spotrebiteľ sám možnosť posúdiť, ktorých obchodníkov bude svojim nákupom podporovať“, uviedla predsedkyňa Zväzu pekárov, cukrárov a cestovinárov Tatiana Lopuchová. Zväz podľa jej slov pripravuje na rok 2019 rozsiahlu marketingovú kampaň a jedným z nástrojov hodnotenia bude označovanie poctivých obchodníkov logom „Poctivý obchod“. Toto ocenenie sa bude udeľovať už v januári 2019 na základe anonymného hodnotenia pekární na Slovensku.

„Ak nájde spotrebiteľ konkrétnu prevádzku označenú logom „Poctivý obchod“, môže si byť istý, že svojim nákupom podporuje tých obchodníkov, ktorí sa správajú vo vzťahu k výrobcom a dodávateľom v súlade so zásadami poctivého obchodného styku a nenúti svojich dodávateľov predávať pod ich vlastné ekonomicky oprávnené náklady. Takýto obchod je nádejou pre slovenských výrobcov,“ dodala Lopuchová.

Informovanie verejnosti bude prebiehať prostredníctvom osobitnej webovej stránky www.poctivyobchod.sk, kde spotrebiteľ nájde všetky informácie o nekalých obchodných praktikách.

Pekári avizujú nutnosť pokračovania v legislatívnych opatreniach

Iniciatíva je ďalším krokom v boji proti nekalým obchodným praktikám, za čo dlhodobo bojuje aj rezort  pôdohospodárstva napríklad nedávno prijatým zákon o osobitnom odvode pre obchodné reťazce. Podľa názoru slovenských pekárov by mala byť iniciatíva „Poctivý obchod“ sprevádzaná ďalšími rýchlymi podpornými legislatívnymi opatreniami, bez ktorých by prijatý zákon nemusel priniesť očakávaný výsledok.

Slovenskí pekári podľa vyjadrenia podpredsedu Rady pekárov SR Viktora Gumána, mimoriadne oceňujú aktivity Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR, ktoré sú zamerané na podporu postavenia slovenských výrobcov a dodávateľov v potravinovom reťazci a uznávajú, že Slovenská republika je v osobe ministerky Gabriely Matečnej lídrom v oblasti boja proti nekalým obchodným praktikám. No zároveň musia priznať, že prijatie osobitného odvodu pre obchodné reťazce je už od novembra 2018 dôvodom, pre ktoré časť zahraničných predajcov v niektorých prípadoch odmieta upraviť dodávateľské ceny pre potravinárov.

„Sme radi, že rezort pôdohospodárstva už predložil nový zákon o poctivých vzťahoch v obchode s potravinami do Národnej rady SR a zároveň sa rokuje o implementácii európskych pravidiel spoločného vyjednávania organizácií výrobcov. Po prijatí týchto legislatívnych opatrení dôjde k naplneniu celkového zámeru ministerstva a existuje veľká šanca, že nerovnováha v potravinovom reťazci sa výrazne zlepší v prospech slovenských výrobcov a dodávateľov,“ uzavírá Viktor Gumán, podpredseda Rady pekárov SR.

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Czech & Slovak Sustainability Summit predstavuje kompletný konferenčný program

Organizátor Czech & Slovak Sustainability Summit, skupina ATOZ, zverejnil kompletný program prvého ročníka summitu, ktorý sa uskutoční 20. apríla 2023 v kongresovom centre WPP Campus v Prahe. V dopoludňajšom programe vystúpia špičkoví odborníci na udržateľnosť s inšpiratívnymi prezentáciami a panelovými diskusiami na rôzne témy súvisiace s udržateľnosťou a podnikaním. V popoludňajšom programe bude predstavených 12 […]
Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera