logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Naozaj nesmie kapor na štedrovečernom stole chýbať?

19. decembra 2018
Spotrebitelia 0
1799
Naozaj nesmie kapor na štedrovečernom stole chýbať?

Osem z desiatich českých i slovenských domácností si počas roka od októbra 2017 do septembra 2018 kúpilo ryby a na nákup sa vybrali v priemere 7-krát do roka. V priemernom koši čerstvých rýb majú v oboch krajinách najväčší podiel na celkovom nakúpenom množstve kapor, losos a pstruh. V mrazenom segmente dominuje treska, ktorá na Slovensku tvorí viac ako polovicu trhu, v Čechách je to o niečo menej. Zistenia pochádzajú z GfK Spotrebiteľského panelu.

Hoci sú ryby na pultoch predajní celoročne, v tejto ročnej dobe si pri zmienke o nich vybavíme najčastejšie pouličný predaj živých kaprov z kadí na trhoviskách alebo pred supermarketmi a predvianočný nákupný zhon.

Ako je to s nakupovaním rýb v Čechách a na Slovensku?

Osem z disiatich českých i slovenských domácností si počas roka od októbra 2017 do septembra 2018 kúpilo ryby a na nákup sa vybrali v priemere 7-krát do roka. V Česku si domácnosti pri jednom nákupe kúpili 0,7 kg rýb, na Slovensku o niečo viac a vďaka tomu je aj celková ročná spotreba rýb na jednu slovenskú domácnosť o trochu vyššia, a to 5,1 kg.

Čerstvé alebo mrazené?

Čerstvé ryby sú dôležitejšie v Čechách. Tvoria polovicu trhu v objeme, zatiaľ čo na Slovensku je to len o málo viac ako štvrtina trhu. V priemernom koši čerstvých rýb majú v oboch krajinách najväčší podiel na celkovom nakúpenom množstve kapor, losos a pstruh. Kapor je jednotkou v oboch krajinách, ale pre českých spotrebiteľov je predsa len dôležitejší. Zatiaľ čo v priemernom českom koši čerstvých rýb predstavuje takmer polovicu objemu, na Slovensku je to len tretina košíka. Pstruh má významnejšie miesto v košíku slovenských domácností.

V mrazenom segmente dominuje treska. Na Slovensku tvorí viac ako polovicu trhu, v Čechách je to o niečo menej. K ďalším významným druhom patrí v oboch krajinách losos a morská šťuka.

„Ryby, či mrazené alebo čerstvé, nakupujeme celoročne, ale na konci roka je počet kupujúcich v oboch krajinách podľa očakávania najvyšší. V decembri 2017 nakúpilo ryby viac ako 50 % českých domácností. Na Slovensku to bolo dokonca viac ako 70 % domácností, čo je viac ako dvojnásobok oproti priemeru predchádzajúcich 11 mesiacov,“ hovorí Ladislav Csengeri, Consumer Panel Service Director CZ&SK.

Kapor skončil v decembri 2017 v nákupnom koši 23 % českých domácností. A hoci kapra považujeme i na Slovensku stále za symbol Vianoc, najväčší počet slovenských domácností, si na rozdiel od českých, kúpil koncom roka 2017 tresku. Ďalší v poradí, čo do počtu kupujúcich, sa umiestnil losos a až potom prišiel na rad kapor.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera