logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Packeta zahájila spoluprácu s obchodnými reťazcami Tesco a Lidl. V prvej fáze spolupráce...
  • Aj keď si výroba a udržiavanie domáceho kvásku našli svojich priaznivcov už pred mnohými rokmi,...
  • Po pol roku fungovania zálohového systému sa od 1. júla 2022 na Slovensku končí prechodné...
  • Finančná správa zverejnila novú aplikáciu Virtuálna registračná pokladnica 2 (VRP 2) na...

Čo spotrebitelia nakupujú v decembri najčastejšie

19. decembra 2018
Spotrebitelia 0
1291
Čo spotrebitelia nakupujú v decembri najčastejšie

Až 30 % z celoročných maloobchodných tržieb sektov a šumivých vín sa podľa dát spoločnosti Nielsen realizuje v poslednom mesiaci roka. Jednoznačným favoritom sú biele sekty, ktoré tvoria takmer 90 % z celkových tržieb. Napriek obľúbenosti sektov, šumivých aj stolových vín je najpredávanejším alkoholickým nápojom v decembri pivo, ktorého tržby z roka na rok rastú – pred tromi rokmi, v decembri 2015, generovalo alkoholické pivo 16 miliónov eur a minulý rok to bolo až 18,5 milióna eur.

Z obľúbeného stolového vína si najradšej doprajeme biele víno, ktoré tvorí až polovicu z celkových tržieb. 4 z 10 minutých eur putuje na červené víno a len 1 z 10 eur utratíme za ružové víno. Najpredávanejším typom čokoládových cukroviniek z hľadiska tržieb sú pred sviatkami dezerty: z koláča celkových tržieb si ukrajujú až jednu tretinu, kým v priebehu roka sú jednotkou tabuľkové čokolády.

Aj kávy kupujeme najviac v poslednom mesiaci roka. Tržby sú o 10 až 17 % vyššie ako je priemer počas zvyšku roka. Najviac míňame za mletú kávu (43 %), instantnú (38 %) a za kávové špeciality, ako sú napr. 3 v 1, cafe latte, cappuccino, atď. (10 %).

Počas zimy celkovo rastie dopyt po čaji, avšak práve december je zvyčajne dominantným mesiacom roka z pohľadu tržieb – najviac utratíme za ovocné čaje (40 %), ktoré sú najpredávanejšími typmi a zároveň vykazujú aj najvyššiu sezónnosť pred sviatkami.

Sezóna zmrzliny síce prichádza s teplejším počasím, no december je mesiacom, kedy jej spotreba v rodinných baleniach, t.j. vo vaničke alebo v dóze, prekonáva najobľúbenejšie jednoporciové zmrzliny. Aj napriek chladnejšiemu počasiu sa vtedy predá okolo 140 tisíc litrov rodinných balení.

Až 25 % všetkých mrazených rýb a mrazených polotovarov z rýb sa nakupuje v priebehu decembra. Najčastejšou voľbou pri kúpe mrazených rýb býva pred sviatkami aljašská treska a morská šťuka, ktoré tvoria spolu takmer polovicu tržieb všetkých mrazených rýb. Pri mrazených polotovaroch dominujú produkty z aljašskej tresky (viac ako 50 % z polotovarov), väčšinu tvoria rybie prsty. Najviac sa balených mrazených rýb predáva vo forme filiet – až 49 %, avšak každoročne pribúda podiel mrazených rýb v bloku, t.j. filé (47 %). Tržby za mrazené ryby v celku tvoria celoročne necelé 4 percentá, avšak v čase sviatkov toto percento klesá len na 2 %, keďže v tomto čase preferujeme nákup čerstvých celých rýb.

Aj predaj majonéz kulminuje v decembri a utratíme za ne približne štvrtinu z celoročných tržieb. Minuloročné tržby za majonézy
v decembri atakovali hranicu 2 milióny eur, čo je skoro trojnásobne viac ako priemerné mesačné tržby.

V decembri pečieme so stuženými rastlinnými tukmi výrazne viac ako kedykoľvek v roku, o čom svedčí fakt, že ich spotreba v tomto mesiaci tvorí viac ako tretinu predaja (37 %) a dostáva sa na hranicu 170 ton. Rastú tiež predaje za ozdoby a polevy na torty, ktorých sa v decembri predá trojnásobne viac ako v mesačnom priemere zvyšku roka.

Zdroj: Nielsen, Obchody s potravinami a zmiešaným tovarom SK, bez Metra

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

13. – 14. 10. 2022, Kongres Obalko, Praha

15. – 19. 10. 2022, Veľtrh SIAL Paris, Paríž

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera