logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Nová predajňa v Záhorskej Bystrici pri Bratislave je spomedzi prevádzok Kauflandu jediná svojho...
  • Škandinávsky nábytkársky reťazec IKEA na slovenskom trhu znižuje ceny sortimentu naprieč...
  • Pre veľký záujem zákazníkov o slovenskú divinu reťazec Tesco rozširuje jej ponuku po troch...
  • Štvrtý ročník tejto unikátnej konferencie sa uskutoční 17. októbra v Hoteli Bratislava****....

Nadpriemerne nakupujeme lieky a výživové doplnky

10. decembra 2018
E-commerce 0
1967
Nadpriemerne nakupujeme lieky a výživové doplnky

S blížiacimi sa vianočnými sviatkami sú už tradične spojené zvýšené nákupy v e-shopoch, a práve v on-line nakupovaní mnohých kategórií je percento slovenských nakupujúcich vyššie v porovnaní s inými európskymi krajinami. Podľa aktuálnej správy spoločnosti Nielsen, ktorá sa detailnejšie venovala hlavne nákupom v oblasti rýchloobrátkového tovaru, tvorí najväčšiu časť z on-line nákupného košíka slovenských spotrebiteľov móda, ktorú nakúpilo 59 % spotrebiteľov, segment knihy / hudba / kancelárske potreby (52 %) a cestovanie (52 %). Nad 40 % respondentov nakúpilo cez e-shop aj vstupenky a produkty osobnej hygieny a kozmetiku.

„Veľkou odlišnosťou v porovnaní s celoeurópskym priemerom je veľmi vysoké percento on-line nakupujúcich v segmente liekov a výživových doplnkov – až 36 % slovenských spotrebiteľov nakúpilo túto skupinu on-line, kým priemer v Európe je 23 % a celosvetovo 27 %. Podobne viac ako v iných krajinách nakupujeme spotrebnú elektroniku, ktorá obsadila v rámci najčastejšie nakupovaných segmentov tretiu priečku s podielom 49 %, kým európsky priemer je 39 % a celosvetovo ju nakúpilo 43 % spotrebiteľov,” uvádza Veronika Čapková, senior konzultant spoločnosti Nielsen.

Vo svete rastie nákup potravín, u nás sú zatiaľ na chvoste záujmu. Zo správy vyplýva, že v posledných dvoch rokoch celosvetovo vzrástol on-line nákup balených aj čerstvých potravín. Pred dvomi rokmi uskutočnilo on-line nákup balených potravín 17 % a čerstvých potravín len 11 % globálnych spotrebiteľov, v roku 2018 to bolo už 30 %, resp. pri čerstvých potravinách 26 %.

Veronika Čapková pridáva detaily k on-line pred aju potravín na Slovensku: „U nás je percento nakupujúcich potraviny on-line výrazne nižšie v porovnaní s európskym, ale aj  celosvetovým priemerom. Balené trvanlivé potraviny nakúpilo v roku 2018 len 8 % slovenských spotrebiteľov a čerstvé potraviny ešte menej – 4 %, pričom v oboch prípadoch došlo k medziročnému poklesu. Naopak, u českých susedov je situácia iná, aj vzhľadom na väčší počet e-shopov predávajúcich potraviny: percento trvanlivých aj čerstvých potravín je síce stále nižšie v európskom aj svetovom kontexte, avšak napr. v rámci susedných V4 krajín sa dostáva Česká republika na špičku aj v tomto segmente. Balené trvanlivé potraviny nakúpilo tento rok až 17 % českých spotrebiteľov a čerstvé potraviny 14 %, pričom v oboch prípadoch došlo v rámci všetkých produktových skupín k najvýraznejšiemu medziročnému nárastu.“

Čo by bolo pre slovenských spotrebiteľom najväčším motívom na nákup potravín? Slováci by boli otvorenejší nakupovať on-line potraviny, ak by im e-shop ponúkol určité možnosti nákupu a zabezpečenia kvality. Presná polovica spotrebiteľov uviedla, že garancia vrátenia peňazí za výrobky, ktoré nezodpovedajú tomu, čo objednali, by bola najsilnejším motívom. Dovoz zdarma od utorka do štvrtka každý týždeň by povzbudil 46 % Slovákov a tretí najčastejšie deklarovaný motív u 45 % spotrebiteľov je dovoz zdarma pri objednávke nad minimálnu hodnotu nákupu.

Z FMCG segmentov zaostávame v on-line nakupovaní aj v nákupe čistiacich prostriedkov či krmív pre domácich maznáčikov, naopak v oblasti osobnej hygieny a kozmetiky (41 %) sme na porovnateľnej úrovni európskeho (38 %) aj globálneho priemeru (43 %).

Ktorých z vybraných kategorií ste už nakupovali on-line? (% respondentov)

Veľmi podobný scenár postupného etablovania on-line predajov rýchloobrátkového tovaru sa pred rokmi udial aj v Južnej Kórei, kde v súčasnosti on-line predaje predstavujú až 20 % z celkového sektoru FMCG. Pri sledovaní vývoja v Južnej Kórei, ktorá sa považuje za priekopnícku krajinu, sa dá u spotrebiteľov odsledovať istý model on-line nakupovania.

Regan Leggett, ktorý sa zaoberá prípravou Nielsen štúdií porovnávajúcich trendy v rámci celého sveta, vysvetľuje postupné zmeny v on-line nakupovaní: „Cestovanie, móda a knihy sú typickými kategóriami, ktorými spotrebitelia začínajú pri on-line nakupovaní. Avšak postupom času sa zvyšujú ich znalosti, rastie túžba po pohodlných riešeniach ako aj dôvera v tento typ nakupovania a začína sa rozširovať portfólio nakupovaných kategórií o kozmetiku či produkty pre deti a neskôr aj o potraviny. Dôkazom toho je významný skok, ktorý sa udial v posledných rokoch v globálnom on-line nakupovaní potravín.”

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Orbico

Distribútor pre 21. storočie – komplexná starostlivosť o značku

Orbico CZ&SK je distribútor, ktorý sa dokáže prispôsobiť modernej dobe a nielen to, dokáže predpovedať vývoj trendov a prispôsobiť sa neočakávaným zmenám a nepredvídateľným situáciám. Prepája značky so spotrebiteľmi, ponúka holistický prístup zameraný na konkrétne cieľové skupiny, pokrýva všetky kanály a využíva moderné systémy. Okrem klasickej B2B distribúcie pracuje aj s B2C platformami, takže dokáže […]
Playmobil

Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia povzbudzuje malé deti k väčšej aktivite

Pre deti vo veku 1 – 4 rokov: PLAYMOBIL 1.2.3: 71325 Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia  Poslaním PLAYMOBIL 1.2.3 je cielene povzbudzovať batoľatá k hre a inšpirovať deti i rodičov. Vďaka jedinečnému konceptu učebných úrovní, ktorý nie je založený len na veku, ale na vývojovom stupni dieťaťa, je možné učiť sa a […]
INOFEST

Festival inovácií INOFEST mieri do Prešova

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO.  V roku 2023 prichádza podujatie prvýkrát na východné Slovensko, čím chce poskytnúť príležitosť členom a partnerom prezentovať svoje firmy, hľadať biznisové príležitosti, ako aj prispieť k rozvoju inovačného ekosystému. Festival je miestom, kde sa stretávajú experti z firiem, zástupcovia štátnej […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

21. 9. 2023, kongres Pharma Profit, Olomouc

17. 10. 2023, Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19. – 20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

Profily

Sme úplne obyčajné potraviny. S prívlastkom BIO

16. augusta 2023

Albena Georgievová, prevádzková riaditeľka, Billa Slovensko: Každá privátna značka má svoju misiu

15. augusta 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera