logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Kamenné predajne sú mŕtve a budúcnosť maloobchodu patrí do online priestoru. Vlna e-shopov...
  • Presne rok po poklepaní základného kameňa otvára Billa nové logistické centrum v Seredi s...
  • Mesiac a pol po otvorení tridsiatej predajne Kraj v Petržalke na Nobelovom námestí spoločnosť...
  • Technologicko-logistická spoločnosť DODO, ktorá zabezpečuje logistiku poslednej míle, zahájila v...

Takmer 70% obyvateľov Slovenska nesúhlasí s návrhom zákona o osobitnom odvode reťazcov, obávajú sa zvyšovania cien potravín

7. decembra 2018
Spotrebitelia 0
1676
Takmer 70% obyvateľov Slovenska nesúhlasí s návrhom zákona o osobitnom odvode reťazcov, obávajú sa zvyšovania cien potravín

Prieskumná agentúra Go4insight zisťovala názor obyvateľov Slovenska na pripravovaný návrh zákona o osobitnom odvode reťazcov. Výsledky prieskumu ukazujú, že väčšina občanov Slovenska nepodporuje tento návrh. Takmer 70 % populácie sa vyjadrilo proti jeho schváleniu, približne 20 % obyvateľov Slovenska jeho schválenie podporuje a 10 % obyvateľov Slovenska sa k tejto téme nevedelo vyjadriť.

Všetkým respondentom bol pred samotným dopytovaním poskytnutý stručný popis návrhu zákona v nasledovnom znení:

„Podľa návrhu nového zákona majú platiť osobitný odvod vo výške 2,5 % z čistého obratu všetky obchodné reťazce, v ktorých aspoň 10 % z obratu tvoria potraviny a majú prevádzky minimálne v dvoch okresoch. Takto získané financie by sa mali použiť na vytvorenie rizikového fondu, vytvorenie marketingového fondu na podporu predaja slovenských, ale aj čerstvých potravín, na boj proti klimatickým zmenám a nákup nových technológií.“

Na základe tohoto opisu a vlastných predchádzajúcich informácií sa respondenti mali vyjadriť, do akej miery súhlasia alebo nesúhlasia, aby bol takýto návrh zákona schválený slovenským parlamentom.

Spolu 69,7 % obyvateľstva sa vyjadrilo proti schváleniu pripravovaného zákona, pričom 35,5 % vyjadrilo výrazný nesúhlas a 34,2 % čiastočný nesúhlas. Naopak, 20,2 % populácie schválenie tohto zákona podporuje, pričom 4,0 % so schválením súhlasí výrazne. Približne 10 % obyvateľov Slovenska sa k tejto téme nevedelo vyjadriť.

V žiadnej z relevantných socio-demografických skupín podiel podporovateľov návrhu zákona neprevýšil podiel jeho odporcov. Najviac ľudí, ktorí by zákon podporilo je medzi najstaršou vekovou skupinou (60 rokov a viac),  kde by za návrh zákona zahlasovalo 29 %  a proti by bolo 64 % tejto demografickej skupiny.

Odmietavý postoj k zákonu je spojený s viacerými obavami obyvateľstva, týkajúcich sa dopadov, ktoré by tento zákon mohol priniesť.

Jednoznačne najväčšou obavou je, že dopadom nového zákona by bolo zvyšovania cien bežných potravín. Túto obavu zdieľa až 86 % obyvateľstva Slovenska. Môžeme teda skonštatovať, že zvyšovania cien sa obáva aj časť tých, ktorí zákon ako celok podporujú.

Ďalej nasleduje obava z možnosti netransparentného využitia získaných financií (73 %) a možné zanikanie menších obchodov v malých obciach (70 %). Taktiež sa ukázalo, že väčšina obyvateľov považuje takto formulovaný zákon za diskriminačný (57 %).

Ďalším z dopadov zákona by mohol byť aj fakt, že až 57 % populácie by ďalšie zvyšovanie cien potravín ešte viac motivovalo nakupovať v zahraničí.

Zástancovia zákona (20 % populácie) argumentujú tým, že zákon by reťazcom výraznejšie neublížil a získané financie by mohli výrazne prispieť slovenskému štátnemu rozpočtu, ktoré môžu byť použité práve v agro priemysle. Dôvody podpory zákona sú tiež spojené s potrebou zníženia vplyvu zahraničných obchodných reťazcov.

Odporcovia zákona (70 % populácie) sa spontánne vyjadrili, že návrh zákona nepovažujú za správny nástroj ako pomôcť slovenským výrobcom a poľnohospodárom a pre bežných ľudí bude znamenať najmä zdražovanie bežne nakupovaných potravinárskych výrobkov.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

 

 

Komerčná prezentácia

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. 2. – 2. 3. 2023, EuroShop 2023, Düsseldorf, Nemecko

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Farm House

Marián Petrík, majiteľ, Farm House: Poctivé mäso zo Slovenska

1. októbra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera