logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak...
  • Spolupracovať v dnešnej dobe s influencermi vníma väčšina značiek ako „must have“. Sú...
  • Nové vydanie časopisu TaPmag vyšlo v náklade 10 500 výtlačkov, pričom 9000 kusov poputovalo do...
  • Už od 1. júla tohto roka budú môcť podnikatelia na evidenciu tržieb využívať novú aplikáciu VRP...

Takmer 70% obyvateľov Slovenska nesúhlasí s návrhom zákona o osobitnom odvode reťazcov, obávajú sa zvyšovania cien potravín

7. decembra 2018
Spotrebitelia 0
1563
Takmer 70% obyvateľov Slovenska nesúhlasí s návrhom zákona o osobitnom odvode reťazcov, obávajú sa zvyšovania cien potravín

Prieskumná agentúra Go4insight zisťovala názor obyvateľov Slovenska na pripravovaný návrh zákona o osobitnom odvode reťazcov. Výsledky prieskumu ukazujú, že väčšina občanov Slovenska nepodporuje tento návrh. Takmer 70 % populácie sa vyjadrilo proti jeho schváleniu, približne 20 % obyvateľov Slovenska jeho schválenie podporuje a 10 % obyvateľov Slovenska sa k tejto téme nevedelo vyjadriť.

Všetkým respondentom bol pred samotným dopytovaním poskytnutý stručný popis návrhu zákona v nasledovnom znení:

„Podľa návrhu nového zákona majú platiť osobitný odvod vo výške 2,5 % z čistého obratu všetky obchodné reťazce, v ktorých aspoň 10 % z obratu tvoria potraviny a majú prevádzky minimálne v dvoch okresoch. Takto získané financie by sa mali použiť na vytvorenie rizikového fondu, vytvorenie marketingového fondu na podporu predaja slovenských, ale aj čerstvých potravín, na boj proti klimatickým zmenám a nákup nových technológií.“

Na základe tohoto opisu a vlastných predchádzajúcich informácií sa respondenti mali vyjadriť, do akej miery súhlasia alebo nesúhlasia, aby bol takýto návrh zákona schválený slovenským parlamentom.

Spolu 69,7 % obyvateľstva sa vyjadrilo proti schváleniu pripravovaného zákona, pričom 35,5 % vyjadrilo výrazný nesúhlas a 34,2 % čiastočný nesúhlas. Naopak, 20,2 % populácie schválenie tohto zákona podporuje, pričom 4,0 % so schválením súhlasí výrazne. Približne 10 % obyvateľov Slovenska sa k tejto téme nevedelo vyjadriť.

V žiadnej z relevantných socio-demografických skupín podiel podporovateľov návrhu zákona neprevýšil podiel jeho odporcov. Najviac ľudí, ktorí by zákon podporilo je medzi najstaršou vekovou skupinou (60 rokov a viac),  kde by za návrh zákona zahlasovalo 29 %  a proti by bolo 64 % tejto demografickej skupiny.

Odmietavý postoj k zákonu je spojený s viacerými obavami obyvateľstva, týkajúcich sa dopadov, ktoré by tento zákon mohol priniesť.

Jednoznačne najväčšou obavou je, že dopadom nového zákona by bolo zvyšovania cien bežných potravín. Túto obavu zdieľa až 86 % obyvateľstva Slovenska. Môžeme teda skonštatovať, že zvyšovania cien sa obáva aj časť tých, ktorí zákon ako celok podporujú.

Ďalej nasleduje obava z možnosti netransparentného využitia získaných financií (73 %) a možné zanikanie menších obchodov v malých obciach (70 %). Taktiež sa ukázalo, že väčšina obyvateľov považuje takto formulovaný zákon za diskriminačný (57 %).

Ďalším z dopadov zákona by mohol byť aj fakt, že až 57 % populácie by ďalšie zvyšovanie cien potravín ešte viac motivovalo nakupovať v zahraničí.

Zástancovia zákona (20 % populácie) argumentujú tým, že zákon by reťazcom výraznejšie neublížil a získané financie by mohli výrazne prispieť slovenskému štátnemu rozpočtu, ktoré môžu byť použité práve v agro priemysle. Dôvody podpory zákona sú tiež spojené s potrebou zníženia vplyvu zahraničných obchodných reťazcov.

Odporcovia zákona (70 % populácie) sa spontánne vyjadrili, že návrh zákona nepovažujú za správny nástroj ako pomôcť slovenským výrobcom a poľnohospodárom a pre bežných ľudí bude znamenať najmä zdražovanie bežne nakupovaných potravinárskych výrobkov.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera