
I keď veľtrh SIAL Paris 2018 zavrel svoje brány 25. októbra, nápady, objavy a inšpirácie navrhnuté týmto ročníkom budú rezonovať ešte dlho. Výstavisko Paris-NordVillepinte, miesto konania tejto prestížnej potravinárskej akcie, bolo svedkom piatich skutočne akčných dní.
Päť dní bublajúcich prísadami, receptami a príchuťami. To všetko vo francúzskej atmosfére, ale s výrazne medzinárodným pocitom. Päť dní bola predstavovaná najväčšia svetová výkladná skriňa, tzv. Planéta potravín a všetci hráči a inovátori z potravinárskeho priemyslu, od výrobcov až po distribútorov.„Je to skutočne globálny think-tank potravinárskeho priemyslu, medzinárodné laboratórium na inovácie potravín vo všetkých aspektoch,“ opisuje Nicolas Trentesaux, riaditeľ siete SIAL.
Komentáre účastníkov veľtrhu SIAL Paris 2018:
„Je to jedinečná možnosť stretnúť sa s väčšinou kľúčových zákazníkov.“
Spoločnosť Emco sa veľtrhu SIAL zúčastňuje už mnoho rokov a za tú dobu sa hlavný dôvod našej účasti posunul od získavania nových zákazníkov k stretávaniu sa s tými súčasnými. Tento veľtrh je jedinečnou možnosťou stretnúť sa v priebehu pár dní s väčšinou našich kľúčových zákazníkov, Emco exportuje do 50 krajín sveta. Tento rok sme s našimi partnermi riešili kľúčové obchodné záležitosti, ako napríklad predajné plány 2019, cenovú stratégiu alebo inovácie. Nových kontaktov sme si odviezli viac než 200, ale koľko z nich premeníme na úspešný biznis, bude jasné až o rok. Z pohľadu trendov vidíme v našich kategóriách dva hlavné smery, a to je zvyšovanie podielu proteínov a znižovanie obsahu cukru. Najviac ohlasov preto mali naše proteínové a 100 % ovocné tyčinky.
Martin Jahoda, riaditeľ exportu, Emco
„Najviac sme prekvapili pripravenosťou na Vianoce 2019.“
Na veľtrhu SIAL smevystavovali po desiatich rokoch po prvýkrát. Stavili sme na dobré miesto a väčší stánok. A určite sa nám to oplatilo. Stánok s veselou netradičnou grafikou inšpirovanou našou veľkonočnou ponukou zaujal naozaj mnoho cielených zákazníkov i okoloidúcich. Veľkým trhákom boli naše sugarfree čokolády. Snáď každý, kto prešiel okolo, ochutnal. Zákazníkov sme však najviac prekvapili pripravenosťou na Vianoce 2019. Mali sme k dispozícii kompletný exportný katalóg i makety všetkých pripravovaných noviniek na rok 2019. Zvýšený záujem zaznamenala i naša nová sezóna Halloween, čokoládoví duchovia a vystrelené oči si našli mnoho zákazníkov. Tohtoročný SIAL bol pre nás miestom nielen zdvorilostných stretnutí s našimi súčasnými zákazníkmi, ale i miestom vyjednávania a nadväzovania nových obchodných možností. Oproti ISM, kde vystavujeme tradične, tu bola úplne iná klientela. Za veľmi pozitívnu považujeme i návštevu českého veľvyslanca priamo v našom stánku a jeho podporu v rámci ponúkaných možností, napríklad využitie priestoru veľvyslanectva k uzatváraniu zmlúv a možnosť dotácií na ďalšie projekty a podobne. SIAL hodnotíme ako veľmi náročný, ale úspešný ako z hľadiska uzavretých kontraktov nových i predĺženie súčasných, tak z hľadiska inšpirácie a prezentácie našej spoločnosti.
Petra Tříšková, marketing manager, Chocoland
„Vždy sa stretávame so súčasnými obchodnými partnermi a tiež sa obzeráme po nových.“
Na parížsky veľtrh SIAL jazdím ako návštevník pravidelne. Vždy sa tu stretnem s našimi súčasnými obchodnými partnermi a zároveň sa poobzerám po tých, ktorí by mohli svojimi produktmi rozšíriť našuponuku. Nájdem si tiež čas na obhliadku obchodov v centre mesta, kde si konkrétne doplním predstavu o aktuálnych trendoch, ponuke i cenách. Vždy je to vítaná príležitosť na rozšírenie obzorov a obrazu toho, kam sa trh s potravinárskymi produktmi uberá.
Roman Marek, konateľ, Comperio
„Pribudli zástupcovia spoločností zameraných na import a export FMCG.“
Veľtrhu SIAL Paris 2018 som sa zúčastnil ako návštevník piaty raz v rade. Tento ročník bol z môjho pohľadu chudobnejší, už nie natoľko zaujímavý, ako predošlé akcie. Myslím, v zmysle množstva dodávateľov, o ktorých som sa zaujímal. Na druhej stranetu podľa mňa pribudli zástupcovia spoločností zameraných na import a export FMCG, ako sú napríklad Nestlé, Mars, Ferrero, Mondelez a ďalší. Videl som tu minimálne 10 až 12 stánkov týchto významných hráčov z celého sveta. Ale nejaké nové trendy v rámci FMCG ako takom som nezaznamenal.
QuachHoangThai, obchodný riaditeľ, Linsan
„Uprednostňovanie kvality nám hrá do kariet.“
Na veľtrh SIAL prišiel Pivovar Bizon prezentovať české remeselné pivo, predovšetkým pivo Karolína Svetlá 13°, ocenené ako Regionálna potravina Plzeňského kraja. Veľtrh hodnotíme veľmi úspešne, vážny záujem prejavilo niekoľko desiatok obchodníkov z 15 krajín. Teraz budeme rokovať o podmienkach. Ešte nemôžeme robiť závery, ale veríme, že podľa ohlasov uspejeme. I napriek tomu, že naše nefiltrované a nepasterizované pivo vyžaduje nadštandardné podmienky na prepravu a skladovanie, záujem bol veľký. Je vidieť, že sa české pivo a tradičné pivovarníctvo teší vosvete mimoriadnej obľube. Stále viac ľudí uprednostňuje kvalitu pred kvantitou, a to nám ako minipivovaru hrá do kariet.
Michael Beneš, Pivovar Bizon
„Vždy sa vraciame s množstvom nových kontaktov, nápadov na inovácie a podnetných názorov.“ Veľtrhu SIAL v Paríži sa zúčastňujeme už od roku 2008. Na tejto akcii sa prezentujeme širokou ponukou našich produktov, od detských cereálií po dospelé cereálie, kaše, tyčinky, sójové mäso a podobne. Naše už i tak široké portfólio sme v poslednom roku rozšírili ešte o novinky, ako napríklad ovsený rad cereálií OatCereals, proteínové cereálie Protein Fit, tyčinky Cereal Bar a raw tyčinky Ta Prawá. Z veľtrhu sa vždy vraciame s množstvom nových kontaktov na obchodné partnerstvá, obohatení o nové nápady na inovácie a podnetné názory odborníkov z odboru.
SylvaDolejšová, marketing manager, Bonavita
„Ako lokálna stredoeurópska firma sa dokážeme presadiť v globálnom meradle.“
Veľtrh SIAL 2018 bol pre nás veľmi úspešný. Dosiahli sme všetko, kvôli čomu sme tam cestovali, i s bonusom navyše. Aký bol náš strategicky zámer? Predstavenie noviniek existujúcim partnerom, potenciálnym zákazníkom a odbornej verejnosti, obchodnérokovania sosúčasnými zákazníkmi, plánovanérokovania s potenciálnymi zákazníkmi, neplánované diskusie so záujemcami, ktorí sa náhodne zastavovali pri našom stánku a mapovanie a monitoring trhu, vrátane súčasných a budúcich trendov. Firma Max Sport je česko-slovenský projekt. V Česku máme viac než 25 percent kľúčových zamestnancov a veľká časť našej produkcie sa realizuje v Českej republike. Sme nesmierne hrdí, že sa lokálna stredoeurópska firma dokáže presadiť v globálnom meradle. Na SIAL Paris 2018 sme získali ocenenie SIALInnovationSelection 2018 za tri produkty, a to Proteinchips, Proteinella aRawjuicer. Jednoznačne najväčší záujem vzbudili Rawinsectbars, pritom interne máme vysoké očakávania hlavne od Vibeprotein tyčinky. A globálne trendy, ktoré sme si na veľtrhu potvrdili? Nízky obsah cukru, ale vysoká miera senzorických pôžitkov; udržateľné zdroje bielkovín – z hmyzu, hrachu, fazule, šošovice, ryže, konope, zemiakov, laboratórneho mäsa a iných;probiotické a prebiotické doplnky výživy – veľmi veľký úspech mali fermentované potraviny a nápoje, ako napríklad nápoj Kombucha alebo nemliečny kefír; vysoký podiel vlákniny.
Peter Kulich, CEO, Max Sport
PetrHříbal, petr.hribal@atoz.cz
Článok o veľtrhu SIAL Paris 2018 vyšiel v časopiseTovar&Predaj 11-12/2018. Oficiálne fotografie z veľtrhu SIAL Paris 2018 nájdete na: https://www.flickr.com/photos/sial_paris/sets/72157672578964897/page1