logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • IKEA Slovensko v minulom fiškálnom roku dosiahla zisk 130 milliónov eur. To v porovnaní s rokom...
  • Kamenné predajne sú mŕtve a budúcnosť maloobchodu patrí do online priestoru. Vlna e-shopov...
  • Presne rok po poklepaní základného kameňa otvára Billa nové logistické centrum v Seredi s...
  • Mesiac a pol po otvorení tridsiatej predajne Kraj v Petržalke na Nobelovom námestí spoločnosť...

Katarína Droppová: Rok 2019 je predo dvermi, aké výzvy pre nás má?

6. decembra 2018
Katarína Droppová 0
2049
Katarína Droppová: Rok 2019 je predo dvermi, aké výzvy pre nás má?

Rok 2018 sa pomaly chýli ku koncu a môžeme povedať, že bol nielen z ekonomického, ale aj komunikačného hľadiska veľmi bohatý. Naštartovaná ekonomika zlepšila výsledky firiem a obchodníkov, ktorí sa snažili čo najviac osloviť svojich zákazníkov. Investovali do reklamy, do sociálnych sietí, aby ich oslovili čo najviac, aby sa k nim dostali čo najbližšie. Konkurencia je veľká a preto bude potrebné zlepšiť stratégiu komunikácie s nimi aj v nadchádzajúcom roku. Na čo by ste sa mali zamerať?

  1. Hľadajte novú cestu k cieľovke

Aj v tomto roku došlo k zmene vlastníckej štruktúry u jedného z najsilnejších vydavateľstiev na Slovensku. Okrem toho stále vzniká nespočetne veľa nových webov postavených na jednej osobe – blogerovi či vlogerovi. Na novinárov, ktorí zostali pôsobiť v zavedených tradičných redakciách, sa zvyšuje tlak na zvyšovanie kliknutí na článok na webe, na podporu predaja v printoch. S tým súvisí rozmach senzáciechtivých titulkov, s ktorými akoby sa vrece roztrhlo a to dokonca aj v ekonomických médiách (!), ktoré by na nich naozaj nemuseli byť postavené. Výsledkom je plytký obsah, nedostatok zdrojov a nedostatočná kontrola faktov. A sme len krôčik ku fake news – teda falošným správam, ktorými sa to len tak hemží na webe aj sociálnych sieťach. Bežní čitatelia nevedia rozlíšiť, či ide o overený zdroj, preto sú náchylní veriť naozaj kadečomu.

Aká bude teda prvá výzva pre predajcov a obchodníkov? Ak nechcú, aby ich značka utrpela, naopak, chcú predávať svoj tovar, mali by sa sústrediť na originálnosť a autenticitu. Pretože tie skutočné hodnoty pretrvajú a zákazníci to ocenia. Hľadajte nové spôsoby, ako prerozprávať príbehy vašich značiek a produktov, len tak máte šancu osloviť zákazníkov aj novinárov. Pomôcť vám s tým vedia komunikačné agentúry, ktoré poznajú stratégie a spôsoby, ako zaujať vašu cieľovku.

  1. Sociálne siete budú hrať stále prím

Sociálne siete si budú aj v budúcom roku zvyšovať svoju pozíciu. No aj tu sa situácia pomaly mení. Predošlé roky ľudia aktívne vyhľadávali, čo je nové, postupom času sú však už len pasívnymi príjemcami správ. Sú zaneprázdnení, svoj voľný čas chcú venovať rodine, priateľom a sebe, preto už na sociálnych sieťach nie sú takí aktívni. Spoliehajú sa na to, čo im „algoritmus“ ukáže – stali sa z nich pasívni konzumenti.

Výzvou na budúci rok bude preto zaujať – len tak sa rating vašej značky či produktu zlepší. Je potrebné, aby sa o ňom hovorilo nielen v médiách, ale aby ste vyvolali aktivitu na strane zákazníkov. Obyčajné súťaže už nebudú postačovať, preto vám aj tu môžu poradiť agentúry špecializujúce sa na komunikáciu – vedia vám priniesť obsah, ktorý zaujme fanúšikov, aj odporučiť vhodné spolupracujúce osobnosti (influencerov). PR totiž dokáže kombinovať to najlepšie z celého marketingového mixu, nakoľko sa venuje komunikácii s rôznym typom cieľových skupín.

  1. Nezabúdajte na seba a svojich zamestnancov

O tom, aby vaša značka či produkty rezonovala medzi verejnosťou sa postará nielen reklama či komunikácia smerom von, k zákazníkom, ale najmä tí, ktorí k nej majú najbližšie. Vaši zamestnanci. Oni sú nositeľmi pozitív, ktoré značka ponúka, oni ich prenášajú na zákazníkov. A sú to tiež oni, ktorí môžu zmieniť o vašom produkte niečo negatívne, čo sa bude niesť svetom ďalej. Nezabúdajte, že zlá správa sa šíri niekoľkonásobne rýchlejšie, ako tá dobrá. Vo svete sociálnych médií doslova rýchlosťou blesku.

Výzva do ďalšieho roka? Nezabúdať na zamestnancov a venovať im svoju pozornosť. Nielen vo forme benefitov, ale najmä školení v komunikácii, pretože slová sú kľúčové. Dobrá povesť a to, čo sa o nej hovorí a ako sa hovorí, sú pre každú firmu zásadné. V roku 2018 sústreďte teda svoju pozornosť aj na zamestnancov, no tiež na seba a zamyslite sa, ako by ste mohli stlmiť a posilniť váš tím tak, aby sa z práce stal koníček. Koníček prerastie do vášne a vášeň rozhorí srdcia aj vašim zákazníkom. A o tom to je – mať z práce zábavu a tešiť sa z nej.

Ste to práve vy, ktorí budujú svoju značku, ale dokážu ovplyvňovať dni aj druhým ľuďom. Nezabudnite ich robiť krajšími. V roku 2019 vám želám nielen v práci, ale aj súkromí 365 dní čistej radosti!

 

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

 

 

Komerčná prezentácia

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. 2. – 2. 3. 2023, EuroShop 2023, Düsseldorf, Nemecko

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Farm House

Marián Petrík, majiteľ, Farm House: Poctivé mäso zo Slovenska

1. októbra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera