logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Nová predajňa v Záhorskej Bystrici pri Bratislave je spomedzi prevádzok Kauflandu jediná svojho...
  • Škandinávsky nábytkársky reťazec IKEA na slovenskom trhu znižuje ceny sortimentu naprieč...
  • Pre veľký záujem zákazníkov o slovenskú divinu reťazec Tesco rozširuje jej ponuku po troch...
  • Štvrtý ročník tejto unikátnej konferencie sa uskutoční 17. októbra v Hoteli Bratislava****....

Andrea Slaná, country manažérka spoločnosti Alza.sk

6. decembra 2018
Profily 0
5314
Andrea Slaná, country manažérka spoločnosti Alza.sk

Na internete nakupuje pravidelne a veľa. Či už je to elektronika, drogéria, potreby do domácnosti z Alzy,  alebo aj oblečenie z iných e-shopov. „Naposledy som si u nás objednávala asi včera. Nemám totiž čas chodiť do obchodov. Zaplatím cez internet, všetko mi pripravia a potom si tovar už iba vyzdvihnem,“ hovorí country manažérka spoločnosti Alza.sk Andrea Slaná. Možnosti na rozširovanie sortimentu na internete sú podľa nej obrovské. Ako spotrebiteľka však ostáva rezervovaná k online nákupu čerstvých potravín, ktoré si z regálu vyberie radšej sama.

Napriek tomu, že nepotrebuje mať každú technologickú novinku, ktorá sa na trhu objaví,okamžite, k technológiám má blízko. Predtým, ako nastúpila do Alza.sk, pôsobila totiž desať rokov na oddelení marketingu vo veľkoobchode s počítačmi. Keď sa chcela posunúť ďalej, všimla si inzerát na Alze. Spomenula si, že už pred časom jej túto firmu odporúčal kamarát s tým, že sa tam bude určite hodiť. Poslala životopis a hodí sa tam dodnes. V jeseni pred ôsmimi rokmi začínala Andrea Slaná v internetovom obchode ako regionálna manažérka pre Slovensko a táto pozícia jej so zmenou názvu na country manažérku ostala v podstate dodnes. Avšak s mnohými rozdielmi.

Keď pred rokmi Andrea Slaná prichádzalado spoločnosti, Alza.sk mala desať zamestnancov a jednu predajňu na Radlinského ulici v Bratislave. Odvtedy sa podstatne rozšírila, okrem showroomu na bratislavskej Bottovej ulici má aj 12 predajní v rámci krajiny a približne 280 zamestnancov. Kým kedysi predával e-shop hlavne elektroniku, dnes je jeho záber oveľa širší. Zákazníci si na jeho stránkach môžu kúpiť domáce potreby, drogériu, doplnky stravy, detské jedlo, potreby pre motoristov, ale aj motorky či autá. Spolu s expanziu spoločnosti sa rozrástli kompetencie i zodpovednosť country manažérky. „Stále sa však snažíme udržať charakter rodinnej firmy,“ hovorí.

A to znamená v prípade potreby si navzájom pomáhať. Andrea Slaná svojich zamestnancov k tomu vedie a sama imide príkladom. „Keď som v niektorý deň pred Vianocami odchádzala z práce, videla som dlhý rad pri výdaji tovaru na AlzaDrive. Povedala som si, že im trochu pomôžem. Skončilo to napokon tak, že som pomáhala štyri hodiny do pol druhej ráno,“ uvádza manažérka  a s úsmevom pokračuje, že pri výdajnom okienku ju niektorí známi spoznávali a čudovali sa, čo tam robí.

Podobne to bolo aj pri sťahovaní do súčasného showroomu. Firma mala možnosť predajňu zavrieť a zákazníkov nechať asi tri dni na objednaný tovar počkať. Rozhodli sa však, že predajňu presťahujú cez noc. „Pracovali sme 30 hodín vkuse a boli sme tu ešte ráno, keď si prví zákazníci prišli po svoje objednávky,“ spomína.Takéto situácie si však cení, pretože práve vďaka nim zisťuje, že si ako tím vedia spoločne siahnuť na dno možností. „Nehráme sa na pozície. Je pravda, že sa ma zamestnanci boja, ale neviem prečo,“ smeje sa manažérka. Môže to byť aj tým, že keď má veľa práce, cez pracovisko iba preletí. „Vyplýva to aj z môjho temperamentu, pretože chodím rýchlo,“ konštatuje.

Držať krok vo svete technológií je veľmi dôležité. Na trh prichádzajú neustále nové inovácie a predajcovia nemôžu zaspať. „Nemám z toho stres. Všetci sme nastavení tak, že chceme vymýšľať nové veci,“ tvrdí. Medzi tie patria napríklad nové služby pre zákazníkov. Alza aktuálne chystá nonstop výdaj tovaru na „drive-in“vďaka CardBoxom vyvinutým pre exteriér a platbu z auta. Dnes funguje do polnoci a zabezpečuje ho jedenpokladník. Po novom si zákazníci poradia sami. Pri zaplatenom tovare naťukajú číslo objednávky a PIN kód, alebo rovno zaplatia platobnou kartou, podobne ako v predajni. Spoločnosť od toho očakáva zvýšenie počtu obslúžených zákazníkov a kratšie „čakačky“ v exponovaných časoch. Zákazníci následne prejdú k výdajni a tam budú mať tovar pripravený. Nedávno firma vytvorila tím cyklistov, ktorí doručujú objednávky do Starého mesta. Onedlho by mala pribudnúť aj služba „tretinka“, cez ktorú si zákazníci budú môcť platbu bez navýšenia rozdeliť na tretiny. „Verím, že raz si naši návštevníci nakúpia aj v Predajni budúcnosti, teda bezobslužnej predajni,“ uvádza. Tá je zákazníkom Alzy zatiaľ dostupná iba v Českej republike.

Servis sa pre zákazníkov stáva kľúčovým. Stále síce budú spotrebitelia, ktorí sa rozhodujú iba na základe ceny, ale čím ďalej tým viac ľudí je ochotných si priplatiť pár eur, pokiaľ vedia, že nakupujú z overeného e-shopu a v prípade poruchy sa majú na koho obrátiť. To je jeden z dôvodov, prečo aj internetový predajca prevádzkuje kamenné obchody. Ľudia si recenzie a technické špecifikácie nájdu na internete, niekedy je však ľudský kontakt nevyhnutný. „Zákazníci, ktorí prichádzajú na pobočku, sa chcú s niekým poradiť. Ak sa im s tovarom niečo stane, je pre nich jednoduchšie priniesť to na pobočku a povedať, niečo s tým urobte,“ vysvetľuje. Ďalší zákazníci e-shopusi radšej objednajú tovar do predajne, ako by mali riskovať, že ich kuriér nezastihne doma.

Nové veci, žiaden stereotyp a práca s ľuďmi i pre ľudí je to, čo Andreu Slanú na jej práci baví najviac. „Je pre mňa dôležité, s kým pracujem. Kým máte možnosť pracovať s kvalitnými ľuďmi, od ktorých sa máte čo naučiť a aj vy môžeme svoje skúsenosti odovzdať ďalej, tak sa vám stane to, že si ráno poviete, konečne idem do práce a nemusím doma vysávať,“ hovorí. To je aj dôvod, prečo o zmene práce neuvažuje. „V predchádzajúcom zamestnaní som si myslela, že tam ostanem do dôchodku. Zmenili sa okolnosti a odišla som. Takže si to viem predstaviť, ale nemám to v pláne,“ tvrdí.

Aj maskot spoločnosti, zelený mimozemšťan, jej prirástol k srdcu. „Mám ho rada. Niekedy už jeho jedinečný hlasový prejav ani nevnímam, lebo som si na neho zvykla.Mám k dispozícii firemné auto polepené Alzákom. Naučila som sa šoférovať pomaly a zastavovať na každom priechode, lebo keď cez neho idú deti, tak tie prestanú dýchať a vykrikujú, aha, mami,Alzák,“ opisuje. Jediné, čo ju v práci nebaví, je administratíva.

Do budúcna je pre Andreu Slanú dôležité, aby bola spoločnosť technologickým lídrom a aby mali stabilný tím zamestnancov. „Bolo by super, keby sme boli top zamestnávateľom. Dobrí zamestnanci sú najväčšou devízou firmy. Som rada, že máme v tíme ľudí, ktorí sú tu dlhšie ako ja. A dokonca ešte stále pre nás pracuje historicky prvý zamestnanec,“  uzatvára.

 

Pracovný deň Andrey Slanej

Každý deň je pre mňa iný. Tým, že som pracujúca mamička, najskôr dieťa odprevadím do školy. Do práce potom zvyknem chodiť medzi ôsmou a pol deviatou. Odchod domov závisí od objemu práce, ktorý potrebujem v ten deň stihnúť, priemer je ale medzi štvrtou a šiestou hodinou. Snažím sa pracovný čas maximálne využiť a vyhnúť sa nočným a víkendovým prácam. Vo všeobecnosti sa mi však lepšie pracuje v neskorších hodinách, preto po príchode do práce a druhej káve sa v tichom režime venujem mailom a reportom.Nemám žiaden stereotyp, moju prácu tvorí čiastočne operatíva, sčasti obchod a časť kontrola toho, čo majú nové v Česku a čo by som chcela pre Slovensko.

 

Čísla

44 rokov

1 syn a manžel

1 pes

8 rokov v internetovom obchode a zároveň v spoločnosti Alza.sk

Záľuby: hádzaná, pohyb, záhrada, knihy

 

Citát

Dôležitý je dnešok, zajtra môže byť všetko inak.

 

Tatiana Kapitánová, tatiana.kapitanova@atoz.sk

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Orbico

Distribútor pre 21. storočie – komplexná starostlivosť o značku

Orbico CZ&SK je distribútor, ktorý sa dokáže prispôsobiť modernej dobe a nielen to, dokáže predpovedať vývoj trendov a prispôsobiť sa neočakávaným zmenám a nepredvídateľným situáciám. Prepája značky so spotrebiteľmi, ponúka holistický prístup zameraný na konkrétne cieľové skupiny, pokrýva všetky kanály a využíva moderné systémy. Okrem klasickej B2B distribúcie pracuje aj s B2C platformami, takže dokáže […]
Playmobil

Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia povzbudzuje malé deti k väčšej aktivite

Pre deti vo veku 1 – 4 rokov: PLAYMOBIL 1.2.3: 71325 Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia  Poslaním PLAYMOBIL 1.2.3 je cielene povzbudzovať batoľatá k hre a inšpirovať deti i rodičov. Vďaka jedinečnému konceptu učebných úrovní, ktorý nie je založený len na veku, ale na vývojovom stupni dieťaťa, je možné učiť sa a […]
INOFEST

Festival inovácií INOFEST mieri do Prešova

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO.  V roku 2023 prichádza podujatie prvýkrát na východné Slovensko, čím chce poskytnúť príležitosť členom a partnerom prezentovať svoje firmy, hľadať biznisové príležitosti, ako aj prispieť k rozvoju inovačného ekosystému. Festival je miestom, kde sa stretávajú experti z firiem, zástupcovia štátnej […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

21. 9. 2023, kongres Pharma Profit, Olomouc

17. 10. 2023, Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19. – 20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

Profily

Sme úplne obyčajné potraviny. S prívlastkom BIO

16. augusta 2023

Albena Georgievová, prevádzková riaditeľka, Billa Slovensko: Každá privátna značka má svoju misiu

15. augusta 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera