Spoločnosť Ingka Group (Ingka Holding B.V a kontrolované subjekty) zrýchľuje svoju transformáciu, zvyšuje investície do nových a existujúcich obchodných domov a centier na spracovanie objednávok, vyvíja nové formáty v centrách miest a zameriava sa na svoju e-commerce platformu, aby lepšie spĺňala požiadavky svojich zákazníkov a stala sa prístupnejšou a dostupnejšou pre ešte viac ľudí. Aby posilnila svoje postavenie do budúcnosti, spoločnosť bude pokračovať v prehodnocovaní všetkých súčastí organizácie.
Nadväzujúc na dlhé roky silného rastu, spoločnosť Ingka Group v rámci transformácie prehodnocuje všetky časti svojej organizácie a zjednodušuje jej fungovanie s cieľom viac sa orientovať na zvyšovanie pridanej hodnoty pre svojich zákazníkov. Výsledkom, ktorý sa očakáva v najbližších dvoch rokoch, je vytvorenie 11 500 nových pracovných pozícií vďaka otvoreniu približne 30 nových kontaktných miest IKEA, investíciám do siete na spracovanie objednávok a do digitalizácie. Zároveň môže dôjsť k zrušeniu 7500 pozícií spomedzi jej celkovo 160 000 zamestnancov, zameriavajúc sa na globálne oddelenia a organizácie na 30 trhoch.
„Pokračujeme v silnom raste a výkonnosti. Zároveň si však uvedomujeme, že maloobchodné prostredie prechádza transformáciou v rozsahu a tempom, aké sme doposiaľ nevideli. Keďže sa správanie zákazníkov rapídne mení, investujeme a rozvíjame naše podnikanie tak, aby sme dokázali uspokojovať ich potreby lepšími a novými spôsobmi. Budeme klásť väčší dôraz na zlepšovanie našich existujúcich obchodných domov a usilovať sa využiť príležitosť na obnovu a znovuobjavenie nášho obchodného modelu spôsobom, ktorý čerpá inšpiráciu z našej histórie, kultúry a hodnôt. Naša práca sa riadi našimi hodnotami, ktoré tvoria našu inkluzívnu, otvorenú a férovú firemnú kultúru. V duchu našich hodnôt budeme tiež počas tejto zmeny čo najviac podporovať našich zamestnancov,“ hovorí Jesper Brodin, generálny riaditeľ Ingka Group.
Súčasťou transformácie, ktorou spoločnosť prechádza, je testovanie nového prístupu v podobe predstavenia nových formátov v centrách miest v 30 veľkomestách, ktoré budú doplnkom väčších obchodných domov spoločnosti, a posilňovanie digitalizácie služieb a spracovania objednávok, aby mali zákazníci väčšie možnosti výberu, ktoré vyhovujú ich potrebám a životnému štýlu.