logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Kamenné predajne sú mŕtve a budúcnosť maloobchodu patrí do online priestoru. Vlna e-shopov...
  • Presne rok po poklepaní základného kameňa otvára Billa nové logistické centrum v Seredi s...
  • Mesiac a pol po otvorení tridsiatej predajne Kraj v Petržalke na Nobelovom námestí spoločnosť...
  • Technologicko-logistická spoločnosť DODO, ktorá zabezpečuje logistiku poslednej míle, zahájila v...

Jakub Berčík: Čo skutočne ovplyvňuje generáciu Y pri výbere vín?

21. novembra 2018
Správy 0
1744
Jakub Berčík: Čo skutočne ovplyvňuje generáciu Y pri výbere vín?

Dnešný trh s ponukou výrobkov a služieb sa významne zmenil. Predaj je náročnejší, čo spôsobujú sofistikovaní kupujúci, ktorí sú stále viac informovanejší. Každým dňom je na trhu nový konkurent a konkurenčné prostredie sú intenzívnejšie, predlžuje sa predajný cyklus a zvyšuje sa odolnosť voči tradičným technikám. Avšak novodobý prístup s využitím biometrie a neurozobrazovacích nástrojov pomáha hĺbkovejšie a detailnejšie chápať spotrebiteľa a vytvárať tak efektívnejšie marketingové stratégie, ktoré zvyšujú motiváciu k nákupu, a tým sa v konečnom dôsledku zvyšuje obrat podnikateľov.

Víno je považované za jeden z najviac konzumovaných alkoholických nápojov a v ľudskej civilizácii je známe už mnoho tisícročí. A preto trh s vínom zaznamenal za posledné dve desaťročia významné zmeny, napr. v zlepšení legislatívy alebo zefektívnení úrovne technického vybavenia pri výrobe vín.

Slovenská republika nepatrí medzi celosvetovo významných producentov a exportérov vín,  ani k najpravidelnejším spotrebiteľom vín. Avšak vinárska tradícia našej krajiny má hlboké korene v pestovaní viniča a spája sa dlhodobou históriou.

Obzvlášť špecifickým segmentom z hľadiska konzumácie vín je generácia mladých konzumentov. Výskum, ktorý bol zrealizovaný v „Laboratóriu spotrebiteľských štúdií“ na FEM SPU v Nitre sa zaoberal nákupným správaním generácie Y vo veku 18-25 rokov na trhu s bielym vínom. Zisťovanie faktorov ovplyvňujúcich rozhodovanie mladých spotrebiteľov pri preferencii vín prebiehalo prostredníctvom dotazníka, ako aj skúmaním so stacionárnou očnou kamerou (Eye trackerom).

Na základe odpovedí respondentov zaznamenaných v dotazníku, najdôležitejším faktorom ovplyvňujúcim výber vína bola etiketa a informácie o produkte (napr. značka, odroda, trieda kvality, atď.). K najmenej dôležitým faktorom podľa odpovedí patrili tvar a farba fľaše. Zistenie, že etiketa predstavuje najdôležitejší faktor pri výbere bieleho vína pri generácii mladých ľudí potvrdzuje aj meranie prostredníctvom očnej kamery. Na základe pohľadových kriviek (fixačných bodov) na obrázku možno vidieť, že prvotné pohľady smerovali práve na etiketu. Aj napriek tomu, že v simulovaných podmienkach za najdôležitejší faktor ovplyvňujúci rozhodovanie možno považovať na základe zrealizovaného testu etiketu, pri reálnom výbere je možné predpokladať, že za najdôležitejší faktor by mladí spotrebitelia  považovali cenu vína, resp. akciovú cenu, ktorá bola v tomto prípade značne ignorovaná nakoľko sa nejednalo o reálny výber alebo prieskum priamo na mieste predaja. V prípade podrobného skúmania nameraných údajov na etikete boli zaznamenané rozdiely medzi odpoveďami respondentov a ich reálnou vizuálnou pozornosťou. Kým na základe odpovedí v dotazníku participanti považovali za najdôležitejší faktor odrodu, resp. ročník výroby vína tak vizuálna pozornosť bola najviac sústredená na dizajn etikety ako aj na  značku skúmaného vína. V prípade preferencií fliaš, sa odpovede respondentov zhodovali aj s ich reálnou pozornosťou z hľadiska prvotného upútania, pričom preferovali „bordeaxský“ typ fľaše.

Výsledky využitie biometrického nástroja (Eye trackera) pri skúmaní faktorov ovplyvňujúcich spotrebiteľský výber vín

 

Napriek nepatrným nedostatkom, tento výskum preukázal, že využitie biometrického nástroja (Eye trackera) pri skúmaní faktorov ovplyvňujúcich spotrebiteľský výber vín má veľký potenciál, pretože môže poskytnúť nový pohľad na rozhodovací proces založený na reálnych dátach.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

 

 

Komerčná prezentácia

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. 2. – 2. 3. 2023, EuroShop 2023, Düsseldorf, Nemecko

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Farm House

Marián Petrík, majiteľ, Farm House: Poctivé mäso zo Slovenska

1. októbra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera