logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
    • Michaela Hanáková
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Portál miestopredaja.sk v spolupráci so spoločnosťou ppm factum vyhlásil víťaza súťaže P.O.P....
  • Program Slovensko platí kartou od spoločnosti Visa je zameraný na podporu malých a stredných...
  • Správa, že spoločnosť Woolworth otvorila prvú predajňu na Slovensku v bratislavskom nákupnom...
  • V poslednom období reťazce skupiny Schwarz Lidl a Kaufland experimentujú s konceptom „tichých...

Reklama na alkohol sa deťom v on-line už neukáže

20. novembra 2018
Spotrebitelia 0
1907
Reklama na alkohol sa deťom v on-line už neukáže

Donedávna platilo, že internetová reklama na alkohol sa zobrazila aj tomu, komu by nemala. Avšak už čoskoro to nebude platiť. Veľkí hráči z digitálnej sféry sa na podnet Medzinárodnej aliancie pre zodpovednú konzumáciu alkoholu zaviazali znížiť tento dosad na nula. Informovalo o tom združenie Fórum Pi s rozumom, ktoré je slovenskou platformou aliancie.

Facebook, Snapchat, Twitter a YouTube nedávno uzavreli partnerstvo s Medzinárodnou alianciou pre zodpovednú konzumáciu alkoholu (IARD). Predmetom dohody lídrov onlinu s globálnou organizáciou IARD je vývoj postupov a metód na ďalšie znižovanie škodlivých zdravotných, sociálnych či ekonomických dopadov konzumácie alkoholu. Slovenskou platformou IARD na šírenie osvety je občianske združenie Fórum Pi s rozumom (FPSR). Ochrana a edukácia FPSR sa zameriava najmä na najohrozenejšie skupiny – neplnoletých, šoférov a nastávajúce mamičky.

Prísnejší kódex už od budúceho roka

IARD plánuje zaviesť prísnejší kódex už v roku 2019, doterajší manuál pochádza zo septembra 2014. „Keď budeme spolupracovať a využijeme inovátorské a priekopnícke nastavenia, ktoré sú motorom celého nášho podnikania, môžeme svetu poskytnúť nové štandardy pri propagovaní alkoholu – piva, vína či destilátov,“ zhodujú sa Facebook, Snapchat, Twitter a YouTube.

„Naše reklamné posolstvá by vždy mali byť legálne, pravdivé, čestné, vkusné a spoločensky zodpovedné,“ pripomenula IARD, ktorá sídli vo Washingtone a združuje popredných producentov alkoholu z celého sveta.

Myslia aj na výhradu svedomia

Zapojenie najmodernejších softvérových nástrojov povedie k tomu, že online reklama na alkohol sa v budúcnosti ukáže len užívateľom s oprávnením na jeho kúpu. Signatári zároveň chcú čo najuspokojivejšie vyhovieť ľuďom, ktorí si síce smú kúpiť alkohol, ale z rôznych dôvodov preferujú zostať na sociálnych sieťach mimo dosahu jeho propagovania.

IARD uviedla, že v súvislosti s reklamou objednanou jej členmi, 60 % impresií pochádza z vekovo obmedzenej časti webu, pričom 16 % takéhoto priestoru bolo nakúpených cielene. V období 2014 – 2017 vzrástol zo 68 % až na 97 % podiel zmlúv s agentúrami, ktoré podpisom pristúpili aj na dodržiavanie zásad zodpovednej propagácie alkoholu.

Po prevencii siahlo 3 000 ľudí

Manifest štyroch najsilnejších digitálnych firiem a neziskovej aliancie nadväzuje na päťročný projekt Producers´ Commitments, ktorý je rozvíjaný pod hlavičkou IARD aj v jednotlivých krajinách pôsobenia jej členov. Napríklad Fórum Pi s rozumom na Slovensku sa toto leto na multižánrovom festivale Pohoda v súčinnosti s organizátormi venovalo konzumácii alkoholu mladistvými a šoférovaniu pod vplyvom. „Návštevníkov pod 18 rokov odlíšili identifikačné náramky inej farby a vodiči si pred odjazdom mohli nechať zmerať hladinu zostatkového alkoholu – do certifikovaných testerov si kontrolne fúklo 3 000 ľudí. V týchto edukačno-osvetových aktivitách mienime pokračovať aj v nasledujúcich rokoch,“ dodáva k tomu zástupca tohto nekomerčného združenia Erik Čížek.

5 hlavných záväzkov IARD a Fóra Pi s rozumom:

1/ Redukovať konzumáciu alkoholu neplnoletými

2/ Posilňovať a rozširovať kódexy marketingovej činnosti výrobcov alkoholu

3/ Poskytovať konzumentom dostatočné informácie a zodpovedné produktové inovácie

4/ Znižovať výskyt šoférovania pod vplyvom alkoholu

5/ V súčinnosti s obchodníkmi obmedzovať škodlivé dopady konzumácie alkoholu

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Nepremeškajte októbrové VEEVobranie. Máte možnosť vyhrať víkend vo vinici

Potulky po vinohradoch už neodmysliteľne patria k jeseni. Október v znamení skvelých výhier, ale taktiež ako príležitosť zamyslieť sa, kde končí elektroodpad. Zapojte sa aj vy a užite si bezdymové VEEVobranie. Tentoraz nebudeme zbierať hrozno, aj keď vinice neminieme. V rámci októbra sa dospelí užívatelia bezdymových zariadení VEEV môžu zapojiť do zaujímavej aktivity s názvom […]

ZYN ponúka slobodu v užívaní, komfort a alternatívu

Pohodlný zážitok bez dymu? Nikotínové vrecúška ZYN s novou príchuťou Spearmint a novými variantami Black Cherry a Cool Mint ponúkajú diskrétnosť, viac slobody užívania a sú bez zápachu. Nechýba ani rozšírené portfólio rady Mini Dry. Vrecúška ZYN si postupne nachádzajú cestu u dospelých užívateľov menej rizikových bezdymových alternatív už aj na Slovensku. Nezanechávajú cigaretový zápach, […]

Personalizácia v logistike e-commerce – prípadová štúdia FM Logistic a Lindt

Personalizácia produktov sa čoraz viac rozširuje aj mimo oblasti odevného, klenotníckeho a kozmetického priemyslu. Tento trend rýchlo rastie aj v potravinárskom sektore, kde spotrebitelia očakávajú, že si budú môcť vytvoriť produkty prispôsobené ich individuálnym preferenciám. To predstavuje náročnú výzvu pre výrobcov, ale zároveň aj veľkú príležitosť na budovanie lojality a odlíšenie sa na trhu. Partnerstvo […]

Tri novinky VEEV ONE: od sviežich tónov až po klasiku

Za sviežou chuťou leta s podtónom ovocia vám nemusí byť smutno! Dospelí užívatelia sa potešia novinkám, ktoré prináša bezdymové zariadenie VEEV ONE. A sú rovno tri! Zmestí sa vám do vrecka, upúta dizajnom, cena je nízka a navyše oproti jednorazovým e-cigaretám sa dá opakovane používať. Hovoríme o bezdymovom zariadení v elegantnom prevedení VEEV ONE. Toto […]

Kapsuly sú späť: Novinky v rade Levia Pearl prinášajú zážitok z prekvapenia

Koniec leta nemusí byť vôbec nuda, naopak! Prebúdza zvedavosť, ale taktiež predstavuje zážitok z nových chutí! A tie sú tentoraz v znamení lesných plodov, exotického ovocia a mentolu. Stačí si vybrať podľa seba. IQOS prichádza s ďalšou novinkou – nikotínové náplne bez obsahu tabaku LEVIA sa rozšírili o ďalšie dve príchute Forest Pearl a Summer Pearl. […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

13. – 14. 11. 2025, kongres Czech Retail Days, Praha

27. – 28. 11. 2025, kongres Slovlog, Bratislava

16. – 25. 1. 2026, Grüne Woche, Berlín

Profily

Obchod očami Ľubice Gubovej, country manažérky Visa: Podnikatelia, ktorí neberú karty, prichádzajú až o tretinu zákazníkov

6. novembra 2025

Sean Culey: Nový maloobchodný svet bude vítať ľudí aj ich AI agenty

22. októbra 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
Newsletter

Prihláste sa na odber newslettera a majte každý týždeň vo svojej e-mailovej schránke prehľad o aktuálnom dianí v retaile.



© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok