logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...
  • Väčšina maloobchodných reťazcov nebude už o dva roky predávať vajcia, ktoré zniesli sliepky...

Reklama na alkohol sa deťom v on-line už neukáže

20. novembra 2018
Spotrebitelia 0
1712
Reklama na alkohol sa deťom v on-line už neukáže

Donedávna platilo, že internetová reklama na alkohol sa zobrazila aj tomu, komu by nemala. Avšak už čoskoro to nebude platiť. Veľkí hráči z digitálnej sféry sa na podnet Medzinárodnej aliancie pre zodpovednú konzumáciu alkoholu zaviazali znížiť tento dosad na nula. Informovalo o tom združenie Fórum Pi s rozumom, ktoré je slovenskou platformou aliancie.

Facebook, Snapchat, Twitter a YouTube nedávno uzavreli partnerstvo s Medzinárodnou alianciou pre zodpovednú konzumáciu alkoholu (IARD). Predmetom dohody lídrov onlinu s globálnou organizáciou IARD je vývoj postupov a metód na ďalšie znižovanie škodlivých zdravotných, sociálnych či ekonomických dopadov konzumácie alkoholu. Slovenskou platformou IARD na šírenie osvety je občianske združenie Fórum Pi s rozumom (FPSR). Ochrana a edukácia FPSR sa zameriava najmä na najohrozenejšie skupiny – neplnoletých, šoférov a nastávajúce mamičky.

Prísnejší kódex už od budúceho roka

IARD plánuje zaviesť prísnejší kódex už v roku 2019, doterajší manuál pochádza zo septembra 2014. „Keď budeme spolupracovať a využijeme inovátorské a priekopnícke nastavenia, ktoré sú motorom celého nášho podnikania, môžeme svetu poskytnúť nové štandardy pri propagovaní alkoholu – piva, vína či destilátov,“ zhodujú sa Facebook, Snapchat, Twitter a YouTube.

„Naše reklamné posolstvá by vždy mali byť legálne, pravdivé, čestné, vkusné a spoločensky zodpovedné,“ pripomenula IARD, ktorá sídli vo Washingtone a združuje popredných producentov alkoholu z celého sveta.

Myslia aj na výhradu svedomia

Zapojenie najmodernejších softvérových nástrojov povedie k tomu, že online reklama na alkohol sa v budúcnosti ukáže len užívateľom s oprávnením na jeho kúpu. Signatári zároveň chcú čo najuspokojivejšie vyhovieť ľuďom, ktorí si síce smú kúpiť alkohol, ale z rôznych dôvodov preferujú zostať na sociálnych sieťach mimo dosahu jeho propagovania.

IARD uviedla, že v súvislosti s reklamou objednanou jej členmi, 60 % impresií pochádza z vekovo obmedzenej časti webu, pričom 16 % takéhoto priestoru bolo nakúpených cielene. V období 2014 – 2017 vzrástol zo 68 % až na 97 % podiel zmlúv s agentúrami, ktoré podpisom pristúpili aj na dodržiavanie zásad zodpovednej propagácie alkoholu.

Po prevencii siahlo 3 000 ľudí

Manifest štyroch najsilnejších digitálnych firiem a neziskovej aliancie nadväzuje na päťročný projekt Producers´ Commitments, ktorý je rozvíjaný pod hlavičkou IARD aj v jednotlivých krajinách pôsobenia jej členov. Napríklad Fórum Pi s rozumom na Slovensku sa toto leto na multižánrovom festivale Pohoda v súčinnosti s organizátormi venovalo konzumácii alkoholu mladistvými a šoférovaniu pod vplyvom. „Návštevníkov pod 18 rokov odlíšili identifikačné náramky inej farby a vodiči si pred odjazdom mohli nechať zmerať hladinu zostatkového alkoholu – do certifikovaných testerov si kontrolne fúklo 3 000 ľudí. V týchto edukačno-osvetových aktivitách mienime pokračovať aj v nasledujúcich rokoch,“ dodáva k tomu zástupca tohto nekomerčného združenia Erik Čížek.

5 hlavných záväzkov IARD a Fóra Pi s rozumom:

1/ Redukovať konzumáciu alkoholu neplnoletými

2/ Posilňovať a rozširovať kódexy marketingovej činnosti výrobcov alkoholu

3/ Poskytovať konzumentom dostatočné informácie a zodpovedné produktové inovácie

4/ Znižovať výskyt šoférovania pod vplyvom alkoholu

5/ V súčinnosti s obchodníkmi obmedzovať škodlivé dopady konzumácie alkoholu

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

 

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera