Jedna slovenská domácnosť kúpi ročne v priemere 16,5 kg cestovín a minie na ne v priemere 27 eur. Z hľadiska výdavkov, zakúpeného objemu či frekvencie nakupovania jednoznačne dominujú bezvaječné cestoviny nad vaječnými. Podľa typu cestovín najviac domácností nakupuje rezance do polievky, nasledujú špagety a vretienka. Najobľúbenejšie balenie cestovín je 400 gramov.
Cestoviny nakupujú takmer všetky slovenské domácnosti. V 12-mesačnom období od septembra 2017 do augusta 2018 na ne jedna domácnosť minula v priemere 27 EUR a kúpila približne 16,5 kilogramu. Do nákupného košíka si ich vkladala približne jedenkrát za dva týždne.
Z hľadiska jednotlivých druhov cestovín si najviac domácností, a to až 77 percent, kúpilo polievkové rezance. Tvoria približne pätinu celkových výdavkov domácností na cestoviny v sledovanom období. Za nimi nasledujú špagety, vretená (fusilli) a kolienka. Z menej tradičných variant cestovín domácnosti kupujú kukuričné cestoviny, ktoré si v sledovanom období zakúpilo 6 percent domácností, ryžové (9 percent domácností) a kuskus (13 percent domácností).
Pri pohľade na veľkosti balenia cestovín môžeme medzi najobľúbenejšie zaradiť balenia s hmotnosťou 400g.Tento typ balenia zodpovedá za 40 percent objemu nákupov cestovín a necelú tretinu výdavkov. Dominantné postavenie majú nákupy v štandardnej cene, ktoré tvoria 75 percent výdavkov. Ostatných 25 percent výdavkov je teda na cestoviny v akcii. Akciu aspoň raz využilo 80 percent domácností.
Najviac domácností nakupuje cestoviny v hypermarketoch a supermarketoch. Najviac na ne domácnosti míňajú v supermarketoch, kde skončí 31 percent výdavkov a v malých obchodoch s 30 percentným podielom na výdavkoch.