logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Novootvorená predajňa Tesco v Levoči sa nachádza blízko historického centra a je súčasťou...
  • Po úspešnom otvorení štyroch nových ambassador obchodov, ktoré spĺňajú najvyšší štandard...
  • Coop Jednota Nové Zámky otvorila moderný zrekonštruovaný supermarket na Mierovej ulici v...
  • Záväzok ukončiť predaj živých kaprov oznámila Coop Jednota. Pripojila sa tak k ďalším šiestim...

Nielsen: Pracie prostriedky a aviváže sa nakupujú hlavne v akciách

9. novembra 2018
Správy 0
2293
Nielsen: Pracie prostriedky a aviváže sa nakupujú hlavne v akciách

Na pracie prostriedky míňajú slovenskí spotrebitelia viac. Tržby medziročne narástli o takmer 1,3 milióna eur na úroveň 64,3 miliónov eur ročne, čo predstavuje rast o dve percentá. Vývoj ovplyvnili hlavne vyššie tržby za tekuté a gélové formy pracích prostriedkov, ako aj dvojciferný medziročný nárast tržieb kapsúl a gélových tabliet. Naopak, klesá spotreba aj tržby za kedysi tradičné práškové formy.

Podobne ako za pracie prostriedky, aj za aviváže míňame v medziročnom porovnaní viac, dokonca rast tržieb zaznamenal až 7 %. Na aviváže spotrebitelia na slovenskom trhu minuli o 1,6 milióna eur viac ako rok predtým a celkovo sa tržby vyšplhali na takmer 24 miliónov eur

Total SK (maloobchodný trh obchodov s potravinami a zmiešaným tovarom bez Metra) + drogérie

Podľa údajov maloobchodného auditu spoločnosti Nielsen dosahujú celkové tržby za pracie prostriedky a aviváže za posledných 12 mesiacov (október 2017 až september 2018) hodnotu vyše 88 miliónov eur ročne a sú najväčšou skupinou v rámci drogistických kategórií. Obe kategórie sú dlhodobo charakteristické extrémne vysokým podielom predajov realizovaných v promóciách, teda v cenových či letákových akciách a sú dokonca „najpromovanejšie“ drogistické kategórie na slovenskom maloobchodnom trhu. Približne dve tretiny z celkových tržieb vo väčších formátoch predajní s potravinami a zmiešaným tovarom a v drogériách tvoria predaje v zľave, kým priemerný podiel promočných predajov v iných drogistických kategóriách je oveľa nižší. Vzhľadom na časté akciové ponuky si slovenskí spotrebitelia radi počkajú na
zľavu a kúpia „značkový“ produkt – pracie prostriedky aj aviváže sú totiž typickými predstaviteľmi značkových produktov, keď len okolo 6 % z celkových tržieb putujú na produkty privátnych značiek, pričom podiel privátnych značiek v priemernej kategórií drogistického koša je 22 %.

Slovenskí spotrebitelia preferujú nakúp pracích prostriedkov aj aviváží v „potravinových“ typoch predajní, kde sa produkty častejšie predávajú v zľave. Svedčí o tom fakt, že nižšie percento tržieb oboch kategórií sa realizuje v drogériách – približne 21 %, kým priemer z drogistických kategórií je okolo 35 %. Je však nutné dodať, že síce dominujú predaje v hyper a supermarketoch, silnie pozícia drogérií,
kam sa z roka na rok presúva väčšia časť tržieb – a to platí nielen pre pracie prostriedky a aviváže, ale aj drogistický kôš ako celok.

Tekuté a gelové pracie prostriedky sú najpopulárnejšie

Z pohľadu druhu sú dlhodobo najviac preferovanými pracími prostriedkami tekuté a gélové formy, ktoré tvoria skoro polovicu z celkových tržieb: spotrebitelia na slovenskom trhu na ne minú 4,50 z 10 eur. Významnosť tekutých a gélových foriem postupne rastie na úkor klesajúcich práškov, ktorých spotreba výrazne klesá z roka na rok, medziročne približne o 724 ton a ich tržby klesajú o 5 %. Svoju pozíciu
upevňuje menší segment kapsúl a gélových tabliet, o čom svedčí medziročný rast ich tržieb o 10 % a v absolútnom meradle je to nárast až o 1,1 miliónov eur. Na tieto meniace sa trendy reagujú aj výrobcovia, ktorí rozširujú portfólio o ďalšie nové výrobky v radoch kapsúl a tabliet. Novinky pribúdajú aj v segmente tekutých gélov, kde je vzhľadom na veľkosť kategórie širšia ponuka.

Z hľadiska starostlivosti o farbu Slováci stále najviac obľubujú „univerzálne“ pracie prostriedky bez špeciálneho určenia ochrany farby oblečenia – tie tvoria 46 % z koláča tržieb. Druhú priečku si udržiavajú pracie prostriedky na farebné oblečenie (tvoria takmer 40 %) a najobľúbenejšiu trojicu uzatvára segment na biele & farebné oblečenie s podielom 6 %.

Total SK (maloobchodný trh obchodov s potravinami a zmiešaným tovarom bez Metra) + drogérie

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

7. –⁠ 8. 6. 2023, Kongres Samoška, Olomouc

Profily

Action

Petr Juliš, generálny riaditeľ Action pre Česko a Slovensko: Na Slovensku vidíme väčší priestor ako v Česku

1. apríla 2023
Kaufland

František Krenželák, centrálny nákupca mliečnych výrobkov, Kaufland: Cením si všetky podnety od zákazníkov a venujem sa im

1. apríla 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera