logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Aj keď si výroba a udržiavanie domáceho kvásku našli svojich priaznivcov už pred mnohými rokmi,...
  • Po pol roku fungovania zálohového systému sa od 1. júla 2022 na Slovensku končí prechodné...
  • Finančná správa zverejnila novú aplikáciu Virtuálna registračná pokladnica 2 (VRP 2) na...
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...

Katarína Droppová: Vianoce sú pred dverami. Dá sa urobiť skvelá kampaň aj za málo peňazí?

7. novembra 2018
Blog 0
2042
Katarína Droppová: Vianoce sú pred dverami. Dá sa urobiť skvelá kampaň aj za málo peňazí?

Je to tak, Vianoce sú tu raz-dva. Určite aj sami cítite, že počet reklám v TV, rádiu, či printe sa zvyšuje, zavalení sme ňou aj v obchodných centrách. Čo však robiť, ak ste malý obchodník a predávate vlastný tovar, no nemáte „nafukovací“ budget ako firma poskytujúca telekomunikačné služby? Netreba sa vzdávať, aj vy máte možnosť, ako osloviť svojich zákazníkov:

  1. Určite si stratégiu

Ako pri všetkom, aj tu je dôležité správne plánovanie. Nevravíme, že máte začať s vianočnou kampaňou čo najskôr, napríklad v lete, ale správne načasovanie je kľúčom k úspechu. O tom niet pochýb. Premýšľajte nad svojimi cieľmi, nad tým, ako ich priebežne vyhodnocovať, nad svojimi zákazníkmi a tiež o tom, ako budete prispôsobovať kampaň z hľadiska reakcií vašich zákazníkov. Maximalizujete tak potenciál na ich čo najväčšie oslovenie a zásah.

  1. Začnite v správnom okamihu

Je určite skvelé, ak začnete s kampaňou skôr, ako vaši konkurenti, avšak keď budete ponúkať lyže v lete, nemusí to mať až taký efekt. Existuje viacero prieskumov, ktoré hovoria, že Slováci na vianočné darčeky príliš nemyslia pred Dušičkami, potom naopak ich záujem narastá a vrcholí posledné 2 týždne pred Vianocami. Ideálne je tak spustiť kampaň 6 týždňov pred Štedrým dňom, samozrejme, v závislosti na vašich produktoch a rozpočte. Nezabudnite tiež, že ľudia prechádzajú od osobných nákupov k tým ľahším – a tak nakupujú online, cez notebook či mobil. A nemyslia pritom len na blízkych, ale chcú dopriať aj sebe. Nie je preto zriedkavé, že si pod Vianoce darujú jeden či dva darčeky aj pre seba. Myslite však tiež na to, že v tomto období, rovnako ako vy, spustí kampaň aj väčšina predajcov. Preto je dôležité dôkladne sa zamyslieť a pripraviť na bod 3.

  1. Kreativita je základ úspechu

Na to, aby ste vynikli medzi vašou konkurenciou, je potrebné zapojiť všetku svoju kreativitu a priniesť zákazníkom niečo, čo ich osloví, čo urobí wow efekt. Iste, môžete ísť na to pekne „od podlahy“ a lákať ich vysokými zľavami, no potom sa nečudujte, že to bude len krátkodobá reakcia. Lepšie je naučiť ich milovať vašu značku.

Pred pár rokmi priniesol britský predajca John Lewis krásne emotívne video, ktoré dopĺňalo jeho celkovú marketingovú kampaň. Len na YouTube malo v danom období 9 miliónov videní. Marketingoví analytici sa pozreli na to, čo urobilo jeho kampaň takou úspešnou a základom bolo nielen správne načasovanie, ale aj to, kde toto video umiestnil. Bol to práve kanál YouTube a Twitter – teda pre zákazníkov tejto značky presne to pravé miesto. J. Lewis správne odhadol, kde sa nachádza jeho cieľová skupina, neumiestnil ho ani na vlastné webové stránky. Ďalším plusom bolo celkové spracovanie videa – nebolo komerčné, na konci bola len odvolávka na pokračovanie videa a teda na prelink na webové stránky predajcu.

A to je práve to, čo počas Vianoc funguje – zákazníci sú viac emotívni, otvorení zdieľať príjemné, pozitívne veci. Stačí len inšpirovať ich, aby cítili atmosféru nadchádzajúcich Vianoc, ktoré ste pre nich pripravili.

  1. Ukážte, že aj vy máte Vianoce

Vianoce sú práve tým obdobím, aby ste aj vy ukázali svoju ľudskú stránku. Takže sa nebojte „obliecť“ všetky vaše komunikačné kanály do vianočného, no kľudne ukážte vašim zákazníkom aj to, kto za nimi stojí. A ukážte to ľudskou rečou, prípadne k tomu pridajte aj cenné rady. Napríklad: kaderníctvo môže okrem predstavenia zamestnancov pripraviť aj materiály (blogy, videá, návody, tipy) o tom, ako sa pripraviť na vianočný firemný večierok. Tí, ktorí robia rukami, môžu ukázať, kde všade už ich výrobkami potešili, prípadne kde všade sa dá nájsť ich uplatnenie. Ak podporujete charitatívne organizácie, je čas to povedať. Ak predávate tovar, pripravte špeciálnu podstránku s tipmi na darovanie. Vtipnosť a humor, napríklad aj vo forme videí, a so zapojením vašich zamestnancov nie je nikdy na škodu. Máte vianočné poukážky? Super – podľa prieskumov je náchylných siahnuť po nich až 61% zákazníkov, aby si uľahčili vianočné obdarovávanie. Len o tom nezabudnite informovať vašich zákazníkov. Ucelená komunikácia vo všetkých vašich materiáloch a v médiách zvyšuje povedomie o vašej propagačnej akcii.

  1. Darujte pocit zvláštnosti

Je to tak – Vianoce si v sebe stále nesú pocit výnimočnosti, preto ho aj vy prineste svojim zákazníkom. Ukážte im, že sú pre vás jedineční, že si ich ceníte, prineste im zážitok. Venujte im niečo LEN TAK.

Jedna z obľúbených kampaní bola na kolu Zero, pričom nehovorila o nápoji samotnom, ale vytvorila generátor svetrov a požiadala ľudí, aby si vytvorili vlastné vianočné svetre. Coca Cola tak získala nielen mediálne pokrytie, ale aj množstvo konverzií, fotiek a zdieľaní na sociálnych sieťach od svojich fanúšikov. Takže nechajte fantázii voľnú ruku a zahrajte sa s nimi – všetci milujú darčeky, venujte ich zákazníkom tiež, venujte im výnimočnosť. Skrátka klaďte dôraz na zákazníkov a urobte si z nich hlavný komunikačný kanál.

Ďalšou možnosťou je začleniť ich do VIP skupiny a počas roka pre nich organizovať akcie, stretnutia, vytvárať si vlastných ambasádorov značky. Pretože podľa výskumov až 68 % firiem stráca zákazníka len preto, že získa pocit, že je pre firmu ľahostajný. Nebojte sa teda vytvoriť obojstrannú komunikáciu, vytvoriť ľudský aspekt, budovať vernosť, lojalitu a dôveru. A tak, keď už príde zákazník osobne do predajne, ponúknite mu vianočný nápoj. Len preto, že je.

Preto krátke zhrnutie na záver: Myslite na to, že pred Vianocami sú aj tak všetci zaneprázdnení, navyše bombardovaní množstvom reklám zo všetkých strán. Takže základom nie je ani tak marketingová kampaň za veľa peňazí, ako nápad pripraviť niečo, čo vaša cieľová skupina chce, niečo, čo ju osloví, o čom bude hovoriť, zdieľať ďalej. Zvýšite ich angažovanosť, čím si vašu značku zapamätajú a vytvoria si k nej vzťah. Vianoce sú tým pravým obdobím pre vás, milí predajcovia – ľudia sú viac dobroprajní a ústretoví. Chyťte teda šancu za pačesy, využite výhodu a oslovte ich ľudským, kreatívnym a pritom jednoduchým spôsobom. A nezabudnite, že sú to veselé sviatky roka, preto si ich užite aj vy!

 

 

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera